Om du vill testa och få ännu mera 'förändring' än en nätkabel, så har Clas Olsson ett nätfilter för ca 250 kr. Detta filter är billigare än den billigaste nätsnoken men ger antagligen en riktigt mätbar filtreringseffekt. Jag satsade själv först på filter och sedan på nätkablar.
OBS OBS OBS Clas Olsson filtret har en maxström på 3.15 A/220V och man bör INTE använda detta på slutsteg/förstärkare. Däremot tycker jag det funkar bra på CD etc. För förstärkare har jag PS Audio Ultimate Outlet, ett billigare alternativ är Supra MD-06 EU/SP som jag också äger ....
du anar inte vilket gensvar jag fått på en billig denver dvd med lätt moddning... Så en DYR 2000 kr spelare torde ge även den rätt markant förbättring tror jag...
När jag jämförde Jormas och Clous nätkablar så lät det som Jormas gav ett lite avrullat ljud i toppen. Skillnaden på kablarna som jag kunde se var att Clou använde sig av silverpläterade ledare. Båda kablarna var välskärmade. Eh.. Ja... Vad vill jag säga med det här?
Tja.. Sitter precis o lyssnar på mina gammla elkablar från Electrocompaniet... Har inte haft dem inkopplade på år och dag! Och de låter inte tokigt alls faktiskt! Mer driv och energi rakt genom registren, men mina "vanliga" ger mer subjektiv bas o är varmare i karaktären... Hm... Vilka låter bäst? Har nog med humör o musikval att göra...
Tekniska skillnader mellan dem? Jepp!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -