HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 eoJUED har äran att inbjuda till Jämshögsträff
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  13:56:43  Show Profile Send mayro a Private Message
Då är det snart dax igen..... I slutet av Januari eller böjan Februari kommer en "liten vintermässa" hållas här. Ni som minns förra gången då wolfgang och hans Creative audio höll visningen här minns nog hur skoj och trevligt vi hade det..
Det vart startskottet till något vi här nere tyckte vi skulle försöka ha igen. Och folk som var här osv döpte snabbt om träffen till "jämshögsmässan".

Sedan kom våra klubbstugor osv in i bilden. Och vi i eojued har som alla sett haft rätt hög aktivitet på hifiresor osv..


Men under en rätt lång tid har ett speciellt märke diskuterats om mellan mig och importören. Tyvärr har detta märke nyligen genomgått en stor uppgradering av deras saker. Vilket har dragit ut på tiden rätt rejält. Förhandlingarna har varit sporadiska här hela hösten. Och förskjutits hela tiden framåt..

Men men. Nu har man tagit tag i bitarna och fått fram lite av det nya kan man säga..

Samtidigt så var det ett megaproblem att det inte fanns någon högtalare som går att visa upp samtidigt med denna elektronik. importören "Välljuds" eget märke Audio Artistry är ju inte lätta att flytta omkring direkt.. Så detta var som en megastoppkloss här också tyvärr..mina tidigare var ju inte lämpliga heller..

Av en ren slump så vart mitt eget val av nya högtalare lösningen helt oplanerat.. Med mitt byte så fick jag ju en egen burk som kan matcha upp till elektroniken väl i det största systemet som visas... Så då löstes den biten smidigt o fint...

Så... Härmed inbjuds ni som känner ni vill beskåda.. klämma..känna o lyssna på AYRE´s finaste elektronik. Spelade via Silverline och ihopkopplat med Cardas fina kablar till en weekend av highend i jämshög...

Vi kommer försöka ha två och i bästa fall tre lyssningsrum iordningställda... Samt denna gång lärda av läxan så kommer elektroniken vara här i god tid före så intrimmande blir bättre än vi lyckades med första gången.Då stakars wolfgang o jd med jeppe72 o muse sprang benen av sig på själva träffdagen här....

Som ni också ser nu är att dessa träffar kan bli exakt vilka leverantörer som helst som levererar utrustning till. Så vad nästa träff blir vet man ju inte.


Boende kan ordnas som vanligt..Det finns urbilligt vandrarhem förutom att vi kan bo en del här som förra gången..

mat finns på bygatans bästa pizzeria.. Kaffe osv sköter Lena som vanligt med hjälp av Jenny vår dotter.. parkering finns. Samt i bottenvåningen kan vi ta emot även handikappade i rullstol. Så ingen är hindrad att delta. EDIT.. Med vår muskelkraft kan självklart även lövervåningen besökas.. Jag VET det skulle stå tio st beredda att ta tag. Så handikappade skall INTE läsa och inte våga delta.. Vi fixar allt så även handikappade självklart kan delta här..!!!slut edit.

Så... ni är alla välkomna att besöka jämshög och lyssna på Ayre - Cardas - Silverline. två eller tre lyssningsrum..

exaktare tid kommer senare.... men planeringen är jan/feb...

Missade en viktig sak ju.
Leverantörerna som deltar bli "Välljud" samt "Artsound" .
Denna gång blev det två leverantörer för att lösa "allt" ju..
båda leverantörerna för ju för många helt okända märken. Vilket är extra roligt att det gick att ordna ihop... Ibland ska man ha tur också..samt leverantörer som vill bjuda på sig själva.. utan att stirra blint på endast egna grejor dom säljer..
tack till er båda..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/27 15:38:36

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:15:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
I´ll be there...hoppas jag!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:25:28  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Detta lät väldigt spännande jag är intresserad helt klart

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:35:27  Show Profile Send jaejin a Private Message
Ska försöka komma denna gång. Jag och min kudde då jag får åka buss i 12 timmar.....
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:39:39  Show Profile Send mayro a Private Message


vi hämtar upp dig jaejin vid bussen. Så se till att INTE missa denna gång.


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:41:02  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
I'll meet you all there. Ett sånt här tillfälle får inte missas!
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:41:54  Show Profile Send Draken a Private Message
Bara att skaffa skidor till hojen, ser jag!
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:46:49  Show Profile Send Per100 a Private Message
Kommer
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:49:25  Show Profile Send jaejin a Private Message
Man tackar, det blir en ära att komma
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:49:32  Show Profile Send mayro a Private Message

skidor går finfint Draken...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:58:42  Show Profile Send Nicks a Private Message
Kommer!! Ska bli mycket trevligt att lyssna på lite bättre pryttlar i hemmiljö.

Nicks

Hihi. :)
Go to Top of Page

steffo74
Member

188 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:59:59  Show Profile Send steffo74 a Private Message
Det var jäkligt skoj och få lyssna på lite anläggningar förra gången så om det går bra kommer jag gärna inom. En kompis är också väldigt intresserad så om det finns plats kommer vi gärna.
Tack för förra gången Tobbe m fam.
MVH
Stefan

Nöjd tills man vet bättre!
........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  15:07:12  Show Profile Send mayro a Private Message
plats finns som alla vet.. vad vi däremot skall fixa är så vi har ett rum till där vi kan gå o snacka.. Så vi inte som sist stog i samma rum där folk satt för lyssning..minns ohemga satt i rummet uppe o vi stog o diskuterade rätt friskt....

lite typiskt eojued detta att begå "ot" även live... Så denna sak skall fixas till. samt lite sittplatser osv så man kan sitta i detta rum o fika o snacka...detta eller dom rummen.. Vi har ju tre rum som vi kan använda..förutom lyssningsrummen då.

Utmanade just vemsom o diy gänget i eojued att samsas och ha en hel anläggning uppbygd i ett extra rum med enbart diy saker rakt igenom...

får se om dom nappar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/25 :  15:09:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det är taget tobbe!!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  15:15:25  Show Profile Send mayro a Private Message

härligt vemsom!!!!!! härligt.... ojoj.. detta kommer bli kanonskoj...

Och kom nu ihåg.. Alla är välkommna.. DVS LTSare.. diyare..köpegubbar..handlare..o moderatorer osv.. INGEN glömd här.. ALLA är välkommna...

förmodligen kommer bilar gå ifrån utifrån eojuedområdet. så samåkande går nog att sy ihop under resans gång..

Och boende osv ordnas.. skall även denna gång förhandla med pizzerian om ET gemansamt pizzapris eller rabbater åt oss..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  17:50:07  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag kan nämna att vi har en tråd i klubbstugan om denna träff. Där finns det ytterligare 95 inlägg i samma trådtopic. Så eojued är aktiva även om det inte ser ut så direkt här ute på tråden...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/25 :  17:54:01  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ah intressant, vart är närmaste tåg station?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/25 :  17:54:37  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Det här ska bli kul Tobbe, JämsHögmässa, Jag sätter hjul på
dipolbasarna och drar med dem

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2005/11/25 :  17:56:35  Show Profile Send Mats h a Private Message
Självklart kommer man.

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  17:59:49  Show Profile Send mayro a Private Message
snoop.

åker du till malmö så kommer nog flera ha bilåkande upp hit. Sådant går säkert att samordna.. Sedan för långväga så åker vi ju o hämtar självklart...bromölla är väl en station som är närmast...men som sagt. VID långväga resande så kommer vi lösa allt med transport osv då det är dax.. så bara att ha planerna öppna så fixas allt eftersom..

per G J..

Hjul o bärhjälp..DIY gänget i eojued har ju ett rum till förfogande att bygga en DIY anläggning i... Så kör på bara... Barnens lekrum blir ert lekrum..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/25 18:01:45
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:02:13  Show Profile Send Snoop a Private Message
Hur långt är det från malmö till träsket då

ja kommer jättegärna, ska bara se till att det finns tid och pengar.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:23:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Malmö är inte direkt närmsta stationen.

Räkna med undertecknad oxå!

DIY killarna får jobba hårt om de ska klå ljudet i det stora lyssningsrummet. Och hur f*n ska Per-G's högtalare rymmas i något rum som inte är det största?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:26:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
DIY killarna får jobba hårt om de ska klå ljudet i det stora lyssningsrummet. Och hur f*n ska Per-G's högtalare rymmas i något rum som inte är det största?


Vi kan ta det utomhus

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:27:27  Show Profile Send mayro a Private Message

vi får slå ut väggar så klart...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:28:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Vi har redan börjat planera.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/25 :  18:46:23  Show Profile Send mayro a Private Message
snoop..

stationer från norr blir ju ljungby.... om man tar den vägen.. Annars så är bromölla en station.. men troligen är kristianstad bäst o närmast.. därifrån är det 4-5 mil hit...

och vemsom.. Jag har fått "rapport" om detta att DIY gänget redan vädrar blodsmak..ja....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000