Author |
Topic |
Dazzin
Member
989 Posts |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 20:12:40
|
Det bästa ord jag lärt mig på HF är "hifi-depression". Jag kommer inte ihåg vem som skrev det, men det är himla bra. Jag har det nu
Lite OT kanske, men på HF finns det de som skriver lite svårt, vissa av oss stavar lite slarvigt osv, men jag tycker att de allra allra flesta försöker göra sig förstådda i sina inlägg - och tänker på det! I många andra sammanhang (speciellt på forum och i e-post) är svenskarna arroganta och bryr sig inte om att göra sig förstådda. Det slängs ut slarviga frågor och kastas in slarviga svar. Att tänka på att andra ska förstå innebörden tycker jag är mycket viktigare än enstaka svåra ordval.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 20:18:22
|
OK, den sista meningen blev inte riktigt svenska, men det är också viktigt att försöka vara kortfattad
"...än att undvika enstaka svåra oredval." |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 20:24:19
|
Hifi-depression, förstår precis vad du menar...när jag en kort stund trodde att jag lödat sönder en av mina NEO8 diskanter, så trodde jag att jag skulle få en infarkt först, sen kom vad som bara kan beskrivas som just hifi-depression....som tur var hade jag ju inte lödat sönder den.... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 20:24:56
|
Subba = subbwoofer transa = transformator
Hmmm, ovanstående stämmer ju förstås men vad är en könsbytare då?? |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 20:28:07
|
Könsbytare = adapter som gör en rca-hona till hane t ex??? |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Topic |
|