HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aftonbladet - behöver insändare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/25 :  09:07:00  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,735349,00.html

quote:
Man kan ju i princip lägga hur mycket som helst. Men klarar man av runt 4?500– 5?000 kronor får man en anläggning som också kan mäta sig med och ersätta stereon, säger Johan Danielsson.


Vad händer då om man går från 3000kr till 5000kr? Jo, snillena svarar:
quote:
Det största skillnaden ligger i att de olika delarna inte upplevs som lika plastiga, att fjärrkontroll och högtalare är robustare och även att ljudåtergivningen – inte minst basen – blir bättre på de lite dyrare anläggningarna.


Man kan klicka på Peter Pettersson's länk nederst och skicka ett mail. Där kan man skriva vad man tycker.

Mitt svar blev:
quote:
Hej Peter,

Det är med sorg i ögat jag läser hur gemene man skall bli övertygad om att hemmabioanläggningen för 3000kr är jyste. När artikeln avslutas med att man för 2000kr extra skall erhålla mindre plastiga delar och bättre bas är det spiken i kistan för bra ljud hemma.

Källan till artikeln är alltså On Off, Siba och Expert?
Borde ni inte - i journalistikens namn - gått också till seriösa hifi- och hemmabiohandlare och testat, utöver krämarna på ON OFF, Siba och Expert? Dessa butiker säljer ju vad skit som helst som kommer in på pallarna.

Ni på Aftonbladet har tagit ett par steg in i en ond cirkel. En ond cirkel som sedan en tid tillbaka tagit en bestämd och fast riktning nedåt; det är en ond nedåtgående spiral!

Visste ni att musiken produceras/spelas in på cdskivor men utnyttjar endast ca 15% av cdmediets kvalitetskapacitet (obs: inte kvantitet, utan kvalitet, slå upp ordet om du är osäker).

Till slut vill jag påminna om att detta handlar om musik och film! Konst! Dagens nonchalans mot musik och film är beklämmande och tragisk. Nu har jag läst att Aftonbladet hjälper till att skjuta musikernas äkthet, nerv och själ utöver klippan, ner i avgrunden.

Hälsningar
// Pär Engelholm


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/11/25 09:55:48

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/25 :  09:15:51  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Frasseman skickade ett mail som går att läsa om i denna tråd:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45541

Men visst, det behövs fler.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/25 :  09:26:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
AAAaaajjj då, var det den Frasseman tog upp!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/25 :  09:28:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Lås gärna denna, Pac, Zalvem Bernt, Co!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000