HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tannoy Eyris(dc) erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2005/11/24 :  13:51:58  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message

Har tillfälle att komma över ett par av ovannämnda högtalare till ett schysst pris men har själv inte lyssnat till dem så jag undrar vad ni som hört dem har att säga. Läst lite recensioner på nätet, vilka har varit överlag positiva men kanske inte direkt lyriska. Det är främst modellerna eyris1 och 2 samt eyris dc1 (dual concentric-element) som intresserar mig.

I nuläget kör jag med amphion argon2 parat med en prima luna prologue two och inte är jag missnöjd, men går det att få en förbättring är ju alltid den välkommen. Kan tänka mig att ljudet blir lite "behagligare" med tannoy än amphion vilket är välkommet då anläggningen skall spela i ett vardagsrum med ganska sparsam inredning och jag redan i mitt nuvarande tämligen väldämpade rum kan märka av en viss hårdhet i diskanten (rörstärkaren till trots).

Som sagt erfarenheter av Eyris 1 och 2 samt dc1 mottages tacksamt.

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2005/11/25 :  10:48:07  Show Profile Send LJN a Private Message
Liksom M.Thorsén är jag också intresserad om ev. erfarenheter av tex. Tannoy Eyris DC3...

Ska nyligen vara "testade" i någon engelsk tidning?

/Lennart

/Lennart
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000