HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trevliga människor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/24 :  18:34:05  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Titt som tätt så slår det mig hur många hjälpsamma och trevliga människor det finns här på forumet. Jag har sedan länge haft åsikten att djurägare är bra folk(de flesta), det kommer sig väl av att det ska till en särskild typ av människa att ta ansvar för och sköta om ett djur.
Givetvis finns det rötägg bland djurägare med, tyvärr, men på det stora hela hyvens människor.
Nu lutar jag hårt åt att även sk "hifi-nördar" är av extremt trevlig, hjälpsam o lättsam natur... Kan det vara det ro givande i att lyssna på musik?

Vad är era erfarenheter?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:07:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag är väl en av dom hyggliga när det kommer till ormar. Hjälper till att få ormar friska , omplacerar etc etc

Hobbyn är tyvärr full av rötägg

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:12:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tycker egentligen att 80% av ALLA människor är hjälpsamma och trevliga.

Men likartade intressen gör ju att man kommer bra överens såklart!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:19:04  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Kan hända att du har rätt där bernt, det är väl så bara att man mest möter folk med likartade intressen under gynnsamma former.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:29:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Men likartade intressen gör ju att man kommer bra överens såklart!

När man ser en del av diskussionerna här börjar man undra om det är så självklart Men i grund och botten har du nog rätt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:30:56  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Ayn: Tänkte också på det...men det blir väl lätt så när man är passionerad av något.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/24 :  23:20:17  Show Profile Send KingX a Private Message
johan björklund: man börja nog bli lite trött när man läser ditt inlägg här och först löser "jag hjälper ormar att fiska"
täntke snabbt.. wtf? lära ormar och fiska? *haha* ja fick mig ett gott skratt iaf!

man for någ en slags ro när man lyssnar på musik och då menar jag verkligen lyssnar som en sann audiofil att man verkligen sätter sig ned och njuter.. sluter ögonen eller vad man nu vill göra.. ta en kopp té osv.
det är helt underbart.. kropp och själ blir ett en stund

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/11/24 :  23:22:52  Show Profile Send Drem a Private Message
När man upplever musiken så att det tåras i ögonen då e man i nirvana

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/11/25 :  00:09:16  Show Profile Send edison a Private Message
Drem:
??? nja...nirvana är nog det sista jag vill uppnå med mitt musiknjutande
...jag stannar gärna kvar i livet/verkligheten och fortsätter njuta även då ögonen tåras
------------------------
Ang trådämnet så känns det iaf som det "nu" är bra humör på forumet - även då en och annan tråd hettar till är det sällan det blir "riktigt" surt...skönt, och beror väl på att de flesta inser det är på det sättet vi kan fortsätta ha trevligt å "socializa" - och tar man sen med sej den attityden ut i "stora världen" sparar man både sej själv å andra en del tråkigheter

Det ligger nog iaf lite i det att ett aktivt musiknjutnade är gött för själen och att det speglar sej i att man kanske bemöter sina "fellow men" lite schystare (?)
Går nog motsäga ett sånt resonemang också, tex vissa musikskapare (och andra kulturellt skapande å kreativa "genier") är inte dom snällaste som finns...



SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/11/25 00:31:52
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/25 :  00:29:24  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag har teorin att det har lite med medlemsstoppet att göra - de som är här nu, har varit med ett tag och vet vilka diskussioner som inte leder nånvart. Sen finns det några av oss äldre rävar som är dumma nog att ge sig in i de diskussionerna ändå, men det är en annan historia

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000