HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var är brudarna?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/11/20 :  18:05:14  Show Profile Send Vox a Private Message
Ja, var är alla tjejer?

Finns det inga tjejer som är intresserade av HiFi? Hur många av er har flickvänner, fästmöer, fruar etc. som verkligen är intresserade? Som inte bara säger "ja, det låter väl bra" eller "jag hör ändå ingen skillnad".

Tänk om FI (Fiministiskt Initiativ) får reda på att det på nätet finns en större grupp killar/män som delar med sig av sina erfarenheter och frågor utan att det feminina könet är representerat. Risker vi inte då att tvingas stänga forumet och gå under jorden?

Hur skall vi få in mer tjejer? Hur har ni gjort för att få era respektiva intresserade om de nu är det?


//eric


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2005/11/20 :  19:06:33  Show Profile Send Hasse a Private Message
könskvotering...

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/11/20 :  21:48:59  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Min sambo är genuint ointresserad av hifi men hon har inget emot om det låter bra. Det spelar henne nog ingen roll om det låter tämligen illa heller huvudsaken är att musiken inte är för "bråkig" mao hon gillar inte dynamik, musiken ska helst va oengagerande. Många kvinnor verkar tycka liknande MEN det betyder ju inte att man kan generalisera. Det är nog individuellt ändå

Däremot är nog många kvinnor ointresserade av det tekniska som hifi och musik ofta innebär och det behöver ju inte va osunt...kan va en förklaring till att tjejer är frånvarande här...

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2005/11/20 :  22:24:26  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Hej på er killar!
Har lånat min mans användare...
Jag är en sån som skulle kunna gå in på maxi och köpa en cd spelare för 300kr, och vara nöjd, det ni!
Men jag har ju en karl som älskar musik och hifi saker.
Nog hör jag skillnad på en bra förstärkare och en som inte är lika bra. Ljudet blir fylligare, klarare osv, men det är inte så att jag betalar tusenlappar för att få det där lilla extra. När jag lyssnar på musik sä städar man eller bara för att ta det lugnt. Inte för att sitta och analyser hur ljudet låter eller vilka kablar som gör vilken skillnad...njuter man då av musiken eller kablarna :-)
Men, men, alla har vi våra intressen :-) Så kör på ni bara, men kom ihåg, det finns inga genvägar till de perfekta ljudet! :-)
kram på er!
mvh/Stina


Rör...
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2005/11/20 :  23:16:54  Show Profile Send Hasse a Private Message
sund inställning stina!
Ja visst lyssnar jag på mina prylar ibland. fast det brukar urarta i rent musiklyssnande. Det man däremot inte tänker på är att prylarna i viss mån påverkar vad man gillar. det är inte nån höjdare att lyssna på mozart med dator höjtalare. Jag har märkt på mig att jag faktiskt gillar jazz men det alldirg låtit som jazz ska göra i sämmre anläggningar.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2005/11/21 :  21:07:51  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Män har en naturlig instinkt att alltid sträva efter statu, exakt vad man projicerar detta behov på är väldigt olika. Vad det är skiljer sig väldigt mycket men man kan vara ganska säker på att det är dyra saker, t.ex. stereo, bil, konst, antikviteter, här faller väl även gruppen kvinnor in ibland (goldiggaz).

Man kan även vara säker på att det finns ett forum på nätet för den projicerade statussymbolen där männen kan mäta sig med andra som också accepterar den specifika statussymbolen som just status.

Just my 0.02. :)
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/11/22 :  12:41:58  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det sägs att andelen genier och knäppskallar är mycket högre hos män än kvinnor.
Det visar sig på sådana här forum där alla knäppskallar samlas. Bara män!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/11/22 :  14:50:15  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Försökte få tjejen lite intresserad genom att låta henne följa med när jag skulle köpa grejjer senast, med det blev ingen skillnad i intresse ! Men jag har iaf kommit till ett stadie där hon respekterar mig, förut skrattade hon och retades åt kablar och placeringar. Menmen, respekt är nog viktigtast!

Stereo Audio
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/22 :  14:59:52  Show Profile Send mayro a Private Message


Min Lena deltar exakt lika mycket som jag i stort sett vid lyssnande.. Samt uppskattar bra ljud via dom sista % vi kan vrida ur vår lilla stereo snudd mer än jag. Detta då hennes Julio Ingelsias låter bättre.. Tur julio är gamal o skröplig idag tror jag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000