HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ni som nedgraderat, lite frågor och funderingar!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/19 :  21:21:04  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Hejsan!

Har kommit ner i en "hifi svacka" för tillfälligt, hoppas jag! Startade en tråd om cd och stärk runt 11-15K:- för ett tag sedan men känner att det inte känns så motiverat att lägga ut dom pengarna just nu när jag känner så!

Så nu lite frågor och funderingar:

Ni som nedgraderat hur har det varit? Ångrar man sig direkt? Vill både veta positiva och negativa erfarenheter!

Har fastnat så för mina Phonar Monitor IIs och vill helst inte göra mig av med dem, men om jag köper mig en lite billigare eller väldigt billigare cd stärk combo "sålänge"? Vad tror ni?

Hade Nad C320BEE och C521BEE innan och tyckte att detinte var en jätte skillnad mot den mer än dubbelt så dyra Music Hall grejorna jag lånade hem, visst jag var kanske inte så upplagd, hade inte super mycket tid att lyssna, men vet att det e riktigt bra och att det matchar mina andra prylar...

Lyssnar inte så mycket på musik längre och e rätt för det e mer sökandet och lite bytandet som kanske har varit den stora drivkraften innan ett tag. Eller så vet jag inte riktigt vad jag vill, eller hur jag vill ha det. Pengarna för en uppgradering finns så det e inget problem att det skulle vara det, kanske lite men väldigt lite.

Vad tror ni? Vilken är den rätta vägen just nu, för mig? Hoppas på lite vägledning i hifi dimman...

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/19 :  21:29:41  Show Profile Send Snoop a Private Message
Alla har vi haft våra svackor, jag har många gånger ställt mig frågan om det verkligen är värt de pengar ma lägger ut. I vissa lägen känner man att det är rent åt hvete för mycket pengar och att man kanske hade nöjt sig med ett 5-10ggr så billigt system.

Ställ dig dessa frågor.

varför har jag en stereo överhuvudtaget?

Vad är det som gör att jag tappar intresset?

Vilka positiva aspekter finns det med att lyssna på musik?

Har jag tid att sitta och lyssna?

Kanske du har svaren någonstans på dessa frågor, kanske hjälper dessa dig.

Det är endast du som kan bestämma om du vill nergradera eller uppgradera. Hur mycket tid/energi lägger du ner till att lyssna på musik?


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/11/19 21:31:48
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:18:10  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Snoop: Tack för lite tankeställare! Men som jag sa innan pengarna e inte ett problem och om det e värt det e det säkert, det e bara det om det e motiverat att uppgradera?

Varför jag har en stereo är för att det e ett stort intresse för mig och att tycker mycket om sitta och lyssna på musik, har alltid gjort det.

Vet inte riktigt vad det är som gjort att jag tappat, kanske för att det handlar om en del pengar och att jag inte tyckte att det var en så stor skillnad som jag hade förväntat mig just hemma hos mig! Samt att jag på sistone inte lyssnat så mycket utan bara suttit och jagat andra prylar hela tiden. Har sagt till mig själv flera gånger att nu e det stopp och nu räcker det och nu vill jag bara vara nöjd!

Varför jag lyssnar är för att det e så skönt att bara sätta sig ner och lyssna och fly verkligheten en stund och bara sitta och fundera. Men visst skulle jag ha tid att sitta och lyssna men tar mig inte den tiden.

Vet inte riktigt vad det är och varför det blev såhär, men vet nog inte riktigt vad jag vill och hur det skall låta samt har kanske svårt att bli nöjd och bara slå mig till ro!

Ingen annan som har något att säga, främst om nedgraderingar? Erfarenheter och tips...

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:26:57  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Hej Henrik,

Jag var ju också inne på nedgraderingsspåret tidigare i höst.
Vet precis vad du menar med att sitta och jaga prylar. Det tycker jag iofs är en av tjusningarna med hobbyn Det är dock väldigt lätt att det slutar i frustration istället för glädje. Jag gjorde ett försök till nedgradering, på högtalarsidan, och insåg på gott och ont att jag inte skulle kunna leva med den i längden. Man blir ju ganska bortskämd med välljud efter ett tag.

Gjorde en helomvändning istället och frågade mig själv vad jag sysslade med egentligen. Varför hade jag helt plötsligt tröttnat? Jag hade helt enkelt glömt bort det som var viktigast för mig, nämligen musiken. Satt med en väldigt kompetent hifi-anläggning, men mindre kompetent som förmedlare av musikens innersta väsen. Har kommit en bra bit tillbaka till det jag egentligen vill ha nu, anser jag själv iaf.

Så rannsaka dig själv, vad är det du vill ha ut av din anläggning och din hobby? Skynda långsamt och njut av musiken så länge!

Mvh, Ola

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:48:26  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Ola: Håller med dig till varje ord vad du beskriver! Vet kanske inte riktigt vad jag vill ha ut av min anläggning och hobbyn. Som jag började med så mycket välljud för så liten peng som möjligt sprack ju ganska snabbt men där var jag på rätt väg tyckte jag och du lyssnade själv och tyckte väl ungefär det samma? Sedan dess har jag bara spenderat mer och mer pengar köpt nytt och jagat nytt och dyrare och "bättre" hela tiden, kändes som det var bättre innan när jag itne spenderade så mycket pengar utan hade något mål men det känns som det målet blivigt luddigare och luddigare!

Ju mer pengar jag lägger desto svårare blir det och desto mer finns att välja på, men det e ju inte mycket pengar i jämförelse mott vissa andra snarare lite, men efter mitt intresser för hifi kanske inte e lika stort som hos vissa andra så e det en del pengar för mig.

F*n jag nämner pengar hela tiden och det har INTE med det att göra (mycket lite isf.) utan det måste vara något annat!!!

Sen att jag inte har dom bästa förutsättningarna för välljud i mitt rum (<10m2) så känns det inte lika motiverat att satsa utan kanske skall vänta med det till bättre förutsättningar kommer?

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:51:59  Show Profile Send mayro a Private Message

Du har Pm.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:55:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ett problem jag upplever är att ju bättre anläggning man skaffar desto tydligare framgår det att många inspelningar på cd tyvärr låter illa. Med sämre anläggning "maskeras" detta på något sätt så att det låter helt ok.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/11/20 :  11:57:19  Show Profile Send Bubben a Private Message
Jag ska återkomma om någon månad när min nedgraderingen/förändringen är avslutad. Det har gått från High-End Stereo till mid-level surround. Det kommer ju bli ite annorlunda, men frågan är hur mycket jag verkligen kommer att försaka.
Anledningen är till stor del en kompromiss med övriga familjen om intresse och utrymme i vardagsrummet... Samt att en förändring var på sin plats.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:03:31  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
mayro: PM tillbax!

matte76: Har inte upplevt det problemet med mina grejor här hemma så e inte det som klämmer! Men sen e jag kanske inte på den nivån du e på. Men tack ändå...

Bubben: Låter intressant, återkom gärna med det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:08:39  Show Profile Send mayro a Private Message
En ok anläggning bör inte låta "illa" vid dåliga inspelningar. Endast upplevelsen blir bättre eller sämre..Och Då det låter direkt illa och skär osv vid dåliga inspelningar är det något fel på anläggningen.Eller intweekandet.Och man bör se över grejorna lite.. Självklart finns sedan undantag som alltid. Men dom är rätt få ändå.. Ofta beror det skrikande man lätt kan uppleva på att man tweekat mot aldeles för mycket sk upplösning o rumsinfo via diskanterna.. I stället för att få det via bas o mellanreg. DVS anläggningen kantrar väldigt lätt OM inspelningarna är åt det krachiga ljusa hållet.. hårt reverbat osv..
bara en notis..

Ingen behöver dela min åsikt.Så inget stormande motdebatt behövs.. Jag säger bara vad JAG har för erfarenhet i denna fråga.. Detta brukar även vara en av dom stora skälen till att många hifiälskare lessnar på stereo..

Kanske detta du drabbats av rabbe66... eller delvis i alla fall..minns du haft sådana problem i dina texter tidigare...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:32:33  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
mayro: Nope inga sådana problem nu med dom senaste grejorna jag spelat på, plus lite akustik. Så det e inte det som klämmer!

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:33:55  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
En ok anläggning bör inte låta "illa" vid dåliga inspelningar.


Jag håller med dig mayro (någon gång ska vara den första)
Efter att man fått tag på bra grejer och börjat fixa med akustiken hemma, så blir man förbluffad över hur bra, de inspelningarna man tidigare ratade tacka vare dess bristande kvalité, nu istället låter.

Men för att gå tillbaka till din frågeställning Rabbe66.
Jag skulle rekommendera dig att ta en liten paus från Hifi och fundera på vad som egentligen är drivkraften till ditt intresse.
Sökandet och bytandet inom denna hobby är självklart trevligt, men dessa kan tämligen enkelt ta udden av det ursprungliga intresset, musiken.
Jag gissar på att det är där skon klämmer för dig. Efter varje uppgradering så spelar du dina utvalda skivor som du vet med dig låter bra, kanske en 10-15 utvalda inspelningar?
Istället för att njuta av musiken, så sitter man med en oroskänsla i kroppen över vilken komponent man ska byta ut härnäst för att få sin nästa kick. Att sträva framåt är i sig inget fel i vår hobby, men den strävan kan även medföra negativa saker med sig

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:36:25  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Ett problem jag upplever är att ju bättre anläggning man skaffar desto tydligare framgår det att många inspelningar på cd tyvärr låter illa. Med sämre anläggning "maskeras" detta på något sätt så att det låter helt ok.


Matte76>
Du blandar förmodligen ihop bra och dyrt nu?

edit; kass grammatik

kabelskitsnackare


Edited by - sampix on 2005/11/20 12:57:32
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  12:58:21  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
sampix: Du har väldigt rätt i vad du säger om mig, känner igen mig ännu mer nu! Vid denna möjliga uppgradering jag skulle göra så var det inte så stor skillnad plus allt det du säger om att jaga, uppgradera, men som du säger min strävan har bara gjort att jag hat tappat suget lite på sistone...

En paus e kanske det bästa, men vill ju kunna lyssna oxå ibland, därför undrar/undrade jag hur en nedgradering av cd och stärk för min del skulle bli/sluta? Kanske jag kan lugna mig lite och tänka igenom ett och annat vad jag vill och vad jag är ute efter medans ändå ha möjligheten att lyssna på något, som kanske medför att jag vill fortsätta sträva framåt?

Så en billigare cd stärk combo kanske inte e helt fel eller (sålänge)?

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:03:26  Show Profile Send matte76 a Private Message
sampix>
Nej det gör jag inte. Jag menar att anläggningar som är mycket avslöjande mot skivorna kan låta dåligt pga detta, och dessa anläggningar behöver inte vara dyra. Men oftast är ju de dyrare anläggningarna också mer högupplösta och därmed mer avslöjande. Oftast, men inte alltid, blir det så här när man lägger mer pengar på anläggningen.

Detta kan resultera i att man tycker sina (dåligt inspelade) skivor låter sämre desto mer pengar man lägger på sitt system, medan välinspelade skivor låter allt bättre. Men i Rabbe66 fall var det ju tydligen inte detta som var problemet så vi kanske ska släppa det eftersom det är OT.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/11/20 13:06:45
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:25:24  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Tja, om du ska nedgradera kanske det är på sin plats prova prylar som är lite annorlunda. Experimentera med utseende, formfaktor, handhavande, allt-i-ett etc. Försök hitta ett smidigare sätt att integrera anläggningen i rummet och musiklyssnandet i ditt liv. Ofta blir musikrummet lite av ett andaktsrum. Kanske ska du inreda mer så att det inte blir en så speciell grej att lyssna på musik.

Vidare kan det vara en idé att sortera om skivsamlingen, till exempel efter genre eller inköpsår. Ofta letar jag efter en viss typ av musik eller känsla och då är den alfabetiska ordningen mest i vägen. Kanske rent fysiskt ställa upp skivorna annorlunda? Det kan ge nya perspektiv och göra det lättare att hitta tillbaka till musiken. Jag har köpt rätt många skivor på sistone och känner att min bennohylla inte riktigt funkar längre. Jag vill kunna svepa med blicken sidled istället för sida-ned-sida-ned...

Det finns en massa faktorer som påverkar hur du lyssnar på musik. Här några frågor du kan ställa dig:

När på dagen,
i vilken sinnesstämning,
hur lång tid brukar det ta från att du kommer på att du vill lyssna till att musiken faktiskt börjar spela,
hur länge brukar du lyssna,
sitter du alltid still,
hur väl syns din anläggning (tänker du på att den finns där),
är du prylorienterad i allmänhet?

Osv.

Försök ta ett steg tillbaka, byt hifimössan mot inredningsmössan, flickvänsmössan, snålmössan, njutningsmössan och etnografmössan. Kliv utanför de rätt trånga ramar som audiofilin smyger på en.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:40:45  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
sampix: Du har väldigt rätt i vad du säger om mig, känner igen mig ännu mer nu! Vid denna möjliga uppgradering jag skulle göra så var det inte så stor skillnad plus allt det du säger om att jaga, uppgradera, men som du säger min strävan har bara gjort att jag hat tappat suget lite på sistone...



Vi är nog många som varit i samma situation
Jag hade själv en liknande svacka för något år sedan. Gjorde ett antal "uppgraderingar" för att -"efter detta så kommer jag verkligen uppskatta min musiksamling" (läs; mina referens-skivor). Men det var ju inte där problemet låg. Istället så tog jag en liten paus från musiklyssnandet. Och när en viss tid hade passerat.. så gick jag och köpte på mig en hel del nya cdskivor. Dvs, musik man tror sig tycka om... INTE de senaste Stockfish-, XRCD- skivorna etc.. Om det nu inte är för att man uppskattar de artisterna. Köper man dem för ljudkvalitén så går man på en ny mina
På detta sätt fick jag tillbaka intresset för...musik. Det var väl ändå anledningen till att du började med Hifi? Man tappar lätt bort sig och spelar dessa eviga mäss-låtarna om och om igen..

Om du inte upplever en stor skillnad med de nya grejerna du lånat så tycker jag absolut inte du ska köpa dem! Det är verkligen att slänga pengarna i sjön. Du kommer inte bli nöjd i längden med dem, och om du sedan köper dem nya så förlorar du också mycket pengar den dagen du ska sälja dina felköp. Fortsätta leta, alternativt ta en paus som sagt
Att köpa något billigare kan vara bra. Däremot kan det slå tillbaka på en, om man inte är "botad" - Du vill ganska omgående ha mer än vad de billiga grejerna ger dig.. och du är tillbaka där du startade.


kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:43:56  Show Profile Send mayro a Private Message

sampix.
Hade du inte då även lite strul med vasst ljud?? vill minnas det fanns med i bilden också lite...

Eller minns man fel här?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:51:04  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
sampix.
Hade du inte då även lite strul med vasst ljud?? vill minnas det fanns med i bilden också lite...

Eller minns man fel här?


Det stämmer Mayro. Och vad gjorde jag?
Jo, jag gick och köpte en komplett uppsättning av Cardas top-of-the-line uppsättning av kablar för att få bukt med det vassa ljudet. När jag i själva verket borde insett att kablar inte kan hjälpa mig, då man sitter i en betongbunker med kala väggar.

Men men, man lär sig så länge man lever.. förhoppningsvis

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:54:39  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
sampix>
Nej det gör jag inte. Jag menar att anläggningar som är mycket avslöjande mot skivorna kan låta dåligt pga detta, och dessa anläggningar behöver inte vara dyra. Men oftast är ju de dyrare anläggningarna också mer högupplösta och därmed mer avslöjande. Oftast, men inte alltid, blir det så här när man lägger mer pengar på anläggningen.



Matte76>
Jag förstår att du upplever så. Du har väl ett system som ska funka bra med rockmusik och liknande? Självklart kommer en sådan kompromiss slå tillbaka på en hög av skivor med annan sorts inspelning..
Men men, det är OT. Så vi lämnar det.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/20 :  13:57:25  Show Profile Send mayro a Private Message

Du sålde / Bytte väl ut en cd också i samma veva eller nåt

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/11/20 :  14:07:05  Show Profile Send sampix a Private Message
Jo, både cdspelare och slutsteg. Och en massa kablar däremellan.. Helt i onödan säkert..

Men sedan blev det bra;
En stor ny soffa, matta, dämpning bakom högtalarna, plocka bort första sidoreflexen.
Kostade mig ca 15000:- (soffan 10000:-).
Bästa investeringen jag någonsin gjort inom Hifi

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/11/20 :  14:30:27  Show Profile Send David A a Private Message
Jag håller också med Sampix, och Mayro här.

I teorin tycker man att dåliga inspelningar bör låta som sämst på en riktigt bra anläggning. Men i praktiken är det oftast inte så. Detta beror ju på hur vi definierar en bra anläggning visserligen. För mig är en bra anläggning också neutral i klangen. En neutral anläggning lägger kanske inte heller till de detaljer som vissa tidningar definierar med ord som: mera upplösning, mera information från skivan etc.
Således upplevs nog ofta den neutrala anläggningen som bättre även på dåliga inspelningar, då den inte lägger till mera skit än vad som redan finns på skivan.
Detta stämmer mycket bra med vad Mayro beskriver som att en dålig anläggning kantrar på ljusa/hårda inspelningar. Detta är vad jag själv har upplevt. Även om MP3:or låter kack, så kan jag ändå lyssna på dessa idag med mindre lyssningströtthet än förut.
Sen det som Sampix skriver om rummet stämmer ju också klockrent. Givetvis är det samma sak där. En skräning inspelning/anläggning lär knappast bli bättre i en betongbunker oavsett vilka kablar man hänger dit. Mera mattor och inredning lyfter oftast ljudet mer än någon annan komponent i anläggningen.
Att sitta fast i uppgraderingshysterin hänger nog ofta samman med de ovanstående sakerna. Man är mer eller mindre missnöjd på smådetaljer hela tiden, och hoppar konstant mellan nya prylar med "dagens ljud" alltefter nya tips dyker upp både på forum och tidningar. Man hoppas på att hitta ljudet som man tillslut ska bli nöjd med, men nog aldrig finner.
Mitt tips blir alltså en neutral anläggning i ett bra rum. Gärna med en bra tonkontroll för att kunna kompensera dom värsta inspelningarna. Det fick mig tillbaka till musiken iallafall
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/11/20 :  14:40:59  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
sampix: "Att köpa något billigare kan vara bra. Däremot kan det slå tillbaka på en, om man inte är "botad" - Du vill ganska omgående ha mer än vad de billiga grejerna ger dig.. och du är tillbaka där du startade"

Jovisst men då kanske man har hittat rätt väg tills dess plus känner det mer motiverat att uppgradera?

Det är mest den frågan som e viktigast idag, vill ju ha något att spela på.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/11/20 :  14:46:06  Show Profile Send svejk a Private Message
Jag har börjat gjort tvärt om när jag försöker få grejerna att lira. Tar riktigt elaka plattor typ Phil Spector, får jag det att låta okej blir det braaa. Tar jag glesa audiofil inspelningar så blöder örona när jag sätter på en "anläggningsmördare".


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/11/20 :  14:58:49  Show Profile Send Vox a Private Message
rabbe66: Är det så att du är född 1966?
Om så är fallet kanske du har en begynnande 40-årskris på gång? Vem vet, den kanske kan yttra sig på det här sättet.

Skämt osido, hoppas det löser sig för dig.

//eric


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000