HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Parametrisk EQ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hardseq
Member

218 Posts

Posted - 2005/11/11 :  14:10:03  Show Profile Send Hardseq a Private Message
För att jämna ut frekvensgången på min subwoofer är ett inköp av en lämplig parametrisk EQ på väg. Valet faller naturligtvis på behringer direkt (pga rykte och pris), men jag är inte riktigt säker på vilken av alla modellerna som passar just mig bäst.
Jag vill ta ut signal från lågnivåutgången påförstärkaren och koppla vidare till en EQ och sedan skicka signal vidare till subwoofer. Jag vet inte hur många inställningspunkter jag behöver.
www.musikborsen.se hittar jag två varianter:
"BEHRINGER ULTRA-QPRO PEQ2200 Parametric 5-Band Equalizer / Notch Filter" som säljs för 495 (istället för 1100)
samt
"BEHRINGER FEEDBACKDESTROYERPRO DSP1124P" för en knapp tusing.

Fungera den billigare av dessa eller bör jag köpa DSP1124P, eller kanske tom något annat alternativ?

Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel?

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/11/12 :  10:42:10  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Köp en som du kan mäta upp och föra över infon i datorn. Ger bättre valmöjligheter.

Go to Top of Page

Hardseq
Member

218 Posts

Posted - 2005/11/12 :  11:18:13  Show Profile Send Hardseq a Private Message
m_persson79: Vilka valmöjligheter får jag extra med hjälp av dator?

Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000