HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ditt sämsta hifi-inköp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/05 :  16:54:40  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Måste vara ett NAD 218THX slutsteg, monotont o allmänt trist....
Sen knäppte det o hade sig, men hifiklubben hittade inga fel på det... Nad har väl inte riktigt samma kvalitet som de en gång hade.
Trots att jag bara gav 4000 för 218:et som var mindre än ett år gammalt anser jag att det var ett uselt köp.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/


Edited by - mayday on 2005/11/05 16:55:19
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2005/11/05 :  17:18:45  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
quote:
Vincent integrerad 233s är mitt absolut sämsta köp. Det fanns ingen botten alls i denna stärkare bara skrikig diskant....

Skrikig diskant??? Nejdu, lenare diskant får man leta efter. Undrar vad Vincenten var ihopparat med för att låta så illa!

Om man ska klaga på ngt om Vincent SV233 så är det att basen inte är riktigt lika fast som den skulle kunna vara.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/11/05 :  17:30:13  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Slutsteget Krell KAV-250a. Brummade, knäppte i högtalarna och var sönder hela tiden. Då jag bytte bort det kom jag att sakna den potenta basen, men inte annars ett ljud som kombinerade en gräll diskant med medioker resolution.... Kan hända att jag råkade på ett måndagsexemplar, då man hör mycket gott om dessa.

Ännu onödigare, men en hel del billigare; Statmat Ringmat, en plastskiva som borde förbättra ljudet på cd:n...

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

heffaklump
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/11/05 :  18:00:06  Show Profile Send heffaklump a Private Message
Hej!

Måste vara en HK DVD25 som snabbt lämnades tillbaka.
Den lät ungefär som om man hade hängt en filt framför högtalarna, eller helt kopplat ur diskanten.

/Mats
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/11/05 :  19:24:55  Show Profile Send StefanL a Private Message
En 100 växlare från Sony i mitten av 90 talet. Usch, usch & åter usch.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/05 :  20:03:05  Show Profile Send jerico a Private Message
En 5.1 resiver ala sony som fick flytta hem till min syster efter för många år. Saknade all musik känsla. Funkade kalas bra till film men man vill ju ha ut lite musik ur pappen med.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/11/05 :  21:49:34  Show Profile Send Slupen a Private Message
"Vincent CD-S3..Lät så illa i jämförelse med en moddad Denver så att jag ville släpa den efter bilen!"


Kan man bli mera besviken

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2005/11/06 :  15:48:07  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Advantage S1 är mitt sämsta köp alla kategorier. Inte nog med att den inte höll längre än ca4 mån, när jag ville få den lagad så blev jag inte betrodd av varken åf eller generalagent. Jag hade provocerat fram felet hette det........ Efter ca 1,5 år, och Bladelius erkännande att den inte var kry, så fick jag en lätt begagnad Gondul som plåster på såren......gissa hur fårt den lämnade min stereobänk, jag provspelade den inte ens. Den killen som köpte den fick inte annat än problem...tills slut så lämnade han tillbaka den mot en "helt ny" nivå 3.....

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:52:12  Show Profile Send mapem a Private Message
Min första CD, en philips av första generationen. Oliiidlig!
Min andra CD, en Technics av andra/tredje generationen. Blek, trist. Korrekt men utan driv. (Deporterad till landet)
NAD 7140 PE, en reciever. Instängt, murrigt ljud, radiodelen okänslig. Dock rejält strömstark, kunde driva även mina Kappa 5 till hyfsade nivåer, men det lät alltid lika murrigt och trist.

Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/11/06 :  22:21:32  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Just det glömde Nad 216 som var ett riktigt felköp. trist och burrigt ljud.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/06 :  22:43:23  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
En fet Cloukabel (610T Royale). Svår att använda och stel som en pinne. Såldes med rätt stor förlust.

Snoogens
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/11/06 :  23:09:49  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
När vi i familjen efter familjeråd köpte en Bose Lifestyle 8 att användas både för hemmabio och musik.

Den klarade inte att återge normalt dynamisk musik utan att låtta p*ss åtminstone i det svagare eller i de starkare delarna av ett stycke. Oftast i båda

Utmärkt som hembio emellertid

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2005/11/07 :  14:11:13  Show Profile Send Stormen a Private Message
En Sony SACD XA333ES för 21500:-
Min kompis bärbara cd spelare spelade skjortan av den, allt lät instängt o ihoptryckt. Vilken tur att jag senare bytte bort den.
Så kan det gå när man köper nya produkter innan dom ens kommit ut till handeln.
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:10:24  Show Profile Send Kaleid a Private Message
En till:
Tara Labs Prism CD. Tidigt avrullad mjuk diskant i denna signalkabel.
Go to Top of Page

Carlos
Member

240 Posts

Posted - 2005/11/07 :  16:39:03  Show Profile Send Carlos a Private Message
Sämsta köp jag gjort : Audiovector M3 super på den sämsta affären Ågrens hifi i göteborg
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/11/07 :  16:52:13  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Vad har du för nåt nu Carlos, varför tyckte du att de var så kassa ? själv har jag både AV Mi3 Super och en Vincent (Sheng-Ya) SV233, så min anläggning måste nog vara en av världshistoriens sämsta eftersom de båda är med på listan......förmodligen känner man sig blåst att man betalt för mycket, men att de låter kasst behöver det ju inte betyda eller ??

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:01:12  Show Profile Send ninja a Private Message
Sämsta köp är: Advantage Thor från Best Sound (sämsta affären och kundbemötande) ...


...skulle ha köpt den från HiFi Consult istället






Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Carlos
Member

240 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:10:47  Show Profile Send Carlos a Private Message
Tjena Thomas Ö

Jag tycker inte du ska känna dig blåst, för det finns många som tycker om audiovector. Det var mina första högtalare och allt eftersom tiden gått och jag lyssnat på mycket andra högtalare och jag kan subjektivt säga att det inte är mycket till välljud. Jag tycker dom satsar för mycket på design och inte mycket på väljud, för snygga är dom. Jag har även talat med andra hifi handlare som har disekterat dom (tror jag det heter) och märkt att delningsfiltret inte är mycket till kvalitet.
Dessutom är väl inte kabbinettens tjocklek den tyngsta. Några av vilka parametrar som är absolut nödvändiga för få fram ett tillfredställande ljud.

mvh carlos

Edited by - Carlos on 2005/11/07 17:11:13
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:28:28  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Jo precis
vi måste nog berätta lite mer specifikt om prylarna vi tyckte var dåligt samt under vilka omständigheter de användes under är nog mest viktigt annars blir den liksom bara tycka och det ger knappast medlemmarna något.
Här kommer några exempel på punkter som nog bör finnas med för att någolunda kunna påvisa för andra.

nätfiltrering?vad
akustik prylar vad?
kablar vad?
vilken musik användes? till ex.

På en del som skriver kan man ju titta på deras bilder på Medlemmarnas system så det är inte pekfinger åt alla
Jag personligen litar nästan inte på vad någon annan person tycker eller säger, utan jag har skaffat mig ganska mycket erfarenheter på egen hand, det är nog en bra väg att gå för många andra också prova prova testa allt som går att testa.
Vill man gå den snabba vägen så finns det nog en och annan fallgrop (vad andra säger)

Det är roligt allt tycka men gör det gärna på ett givande sätt så att det gynnar andra
Jag själv kan också förbättra mig på den punkten

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2005/11/07 :  20:25:54  Show Profile Send Balder a Private Message
Mitt sämsta köp måste vara Denon DVD 2900 som i och för sig lät bra, men den strulade hela tiden och var mer på verkstad än hemma. Men en stor eloge till HiFi-klubben som gav mig pengarna tillbaka efter ca 6 månaders strul.

Mvh

"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:40:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har aldrig varit direkt missnöjd utan uppgraderat sakta men säkert. Den enda missen var ett stort Sugden slutsteg som brände ett par ggr. Fast det visade sig vara datorn som skickade ut en massa skit på nätet.

Men det var ganska spännande varje gång en konding small

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2005/11/08 :  10:40:51  Show Profile Send Jonas a Private Message
Mitt sämsta köp måste vara de första högtalarna jag köpte som hette Jamo PGM 1500. Jag var 13-14 år gammal och högtalarna var ju hur fräcka som helst - stora svarta med dubbla åttor, silverringar (av plast) runt alla element för att hålla dem på plats och ca 12 mm spånskiva. Det lät rätt uselt faktiskt men ung som man var var det bara att gilla läget, jag hade ju inte råd att köpa nya förrän flera år senare. De uppgraderades dock efter ett tag med nytt internkablage till 4 mm2 vilket gjorde rätt mkt skillnad. Iaf i basen.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/11/08 :  11:29:56  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Mitt sämsta köp, utan motstycke, var ett byte. Jag bytte mina B&W 802 SIII mot ett par Monitor Audio Studio 20 SEC. Tydligen en bra högtalare och jag tvivlar inte på det. Det är bara det att den inte fungerade med min Amplifix och jag fattade inte att det kunde kanske vara förstärkaren som brast. Det ledde till att det tog ungefär ett halvår att sälja högtalarna och jag fick bara 8000kr för dem, trots att de kostade 38000kr nya mot B&W som kostade 25000kr. Visserligen vet jag inte vad jag skulle fått för B&W men jag gissar på att man skulle kunna pressat ytterligare några tusenlappar vid en försäljning och dessutom skulle det gått mycket snabbare och smidigare. Och hade jag tänkt lite hade jag inte sålt högtalarna utan förstärkaren. Amplifixen klarade inte av 802:orna. Nu sitter jag med en integrerad Accuphase och den skulle förmodligen få igång mina gamla 802:orsorg i sinnet. Men å andra sidan hade jag aldrig hamnat där jag är nu, på min hifiresa

Retro låter fint.
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2005/11/08 :  11:46:03  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Jag har gjort två dåliga hifiinköp.

CD-spelare: Harman/kardon HD 750
Den hängde sig stup i kvarten, läste inte alla skivor.

Förstärkare: Vincent SV-233
Plastiga rattar, ojämn kanaleffekt vid låg volym, tryckte man för ofta på volymreglaget via fjärren så bytte den ingångskanal.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/11/08 :  13:06:29  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
En till förresten. En cd-spelare från Densen. Den hette Beat 400 och jag tvingades skicka den till Danmark 4 eller 5 ggr. Den sprakade och hade stora problem att läsa vissa skivor oavsett skick på skivan. Brända skivor var inte till att tänka på. Slutligen bytte, generösa Densen, ut apparaten och gav mig en ny. Jag fick till och med en uppgradering gratis. Det blev en B400+. Den lät bra men jag stod inte ut med oron för att den också skulle balla ur och mycket riktigt gjorde den det strax efter det att jag fick den såld. Tur att Densen har livstids garanti. Jag vet inte om de hjälpte den stackaren som köpte den av mig men jag misstänker det då Densen är mycket generösa och trevliga att ha att göra med.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000