HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ursäkt till Mayro samt avslutning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/10/10 :  11:51:04  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Avdelning 1:

Hej Tobbe!

Jag har massivt strul med min lina annars hade jag kunnat bromsa upp redan i går kväll. Lägg till en sjuk 4-åring och det blir lite körigt...

Mitt uppsåt med att ge ett exempel där du var inblandad var inte att ge dig någon skuld eller måla ut dig som fifflare. Jag trodde jag varit tydlig och dessutom tänkte jag väl ungefär som så: om någon pallar detta är det väl Mayro, han greppar att jag inte jagar honom som vare sig människa, konsument eller privatperson eller what ever. I min värld var det DU som kanske blivit lurad, inte att du lurade andra.

Nåväl, jag har nu på förmiddagen kommit ut och sett din reaktion och på ett sätt hoppas jag att du tror mig när jag påpekar att det inte var något agg mot dig. Å andra sidan är jag inte dummare än att jag begriper att det kunde ses på ett annat sätt och jag ber ärligt om ursäkt eftersom du nu känner dig utpekad.

Själv tycker jag du är en frisk fläkt med ett milt talat brinnande intresse och sluta för allt i världen inte att posta eller skapa trådar. Vi som varit här mycket länge har alla åkt på smällar genom att antingen själva göra fel eller som nu när det någon annan klantskalle (jag då) som inte tänker sig för tillräckligt och ger dig huvudvärk. Förlåt.

Avdelning 2:

Det går inte att diskutera detta på ett internetfora. Jag har fått många mail och PM både från de inom forumvärlden, vanliga kunder, andra handlare och flera medlemmar här. Det var som att trycka på en ballong som nästan var sprängfull. Det pös överallt. Många kände sig träffade, i princip alla tror sig veta "vem jag vill klämma åt" (fel i samtliga fall, detta var en teoretisk diskussion med några bakomliggande exempel som tankeväckare) och allra vanligast var kanske att koppla/blanda person med teoretiska exempel som fallet med Norrland blev. Min intention var dock ärlig och flera mail har också varit av den positiva arten där man tackar för att någon vågar. DE har i samtliga fall sett att det handlat om en principdiskussion.

Någon annan får ta upp diskussionen om den nya och gamla världen och de fördelar och nackdelar de båda ger.

mvh

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/10 :  15:59:11  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Mitt uppsåt med att ge ett exempel där du var inblandad var inte att ge dig någon skuld eller måla ut dig som fifflare. Jag trodde jag varit tydlig och dessutom tänkte jag väl ungefär som så: om någon pallar detta är det väl Mayro, han greppar att jag inte jagar honom som vare sig människa, konsument eller privatperson eller what ever. I min värld var det DU som kanske blivit lurad, inte att du lurade andra.




Jag har markerat vissa delar här...

Jag finner detta markerade mycket mycket konstigt. Att ens anta mitt byte av högtalare skulle ha en bakgrund i nån suspekt inköpskanal av tidigare ägare ÄR rena nyset. Samt inget jag ens anser jag behöver reda ut öppet någonstans.

Men jag ska för allas skull ändå ge ALLA ett svar. Inte bara dig sladd.

Min inbytta Vienna kommer ifrån ett 100% seriöst inköp av ett par demohögtalare. Vilka vem som helst i hela europa kunnat köpa helt öppet.

Och dom är inte ifrån nån konkursad firma.

Jag har fått telsamtal (ej från Sladd) med förklaringar om vilken firma som förmodas ligga bakom dessa högtalare. Och jag kan enbart säga det är INTE denna firma. Även om tidigare ägare är från Höör så finns NOLL koppling mellan mina försålda Viennas och denna handlare man nu TROLIGEN antar ska ha med saken att göra.....

Så att misstänkliggöra mig samt mannen jag bytte in dessa ifrån är totalt felaktigt....

Och att JAG av alla mäniskor skulle sitta o byta in grejor ifrån firmor som inte sköter sina åtaganden. Samt sedemera på NÅGOT forum skulle sitta o "sänka värdet" är så långt ifrån hur jag aggerar någonsin.

Jag erbjöd dig att köpa in dom för ett bra pris då du ringde mig till o med sladd för att INTE dom skulle "flyta runt" och skada på detta sättet du antar dom gjort sladd.. Om du nu minns detta sladd. Du sa då att det "inte gjorde nåt ändå".

Att sedan ÄNDÅ sedan går ut som du gör påvisar att detta inte var enbart en "liten tavla" av obetänksamhet.Utan klart eftertänkt samt målmedvetet.

Du antar saker.. Du antar att JAG gör saker. Samt du antar ursprung.

Alla dina antaganden jag ANTAR du har som grund är totalt felaktiga. Därvid blir dina markerade "antaganden" även här totalt felaktiga. Och du igen gör om misstaget att igen göra mig till ej seriös.


Jag ser du ber om ursäkt.
Men sladd. Dina hela grunder du har faller platt eftersom dessa högtalare inte på något sätt i världen har med just "den" handlare du TROR dom kommer ifrån att göra..

Inte ett förbannade dugg alls... Så kanske du vaknar till här lite och ber om en riktig ursäkt..

"Mayro" pallar mycket ska du veta.. Men då grundat på RÄTT underlag..

Du har fel underlag till 100%.

Idag VET jag TROLIGEN vad du TROR är rätt underlag. Denna info har inkommit här i strid ström sedan i går då tråden fick en total vändning där du utpekade mig rätt säkert rättsvidrigt till o med.

Och därvid "förstår" jag ditt resonemang sladd. Och DINA grunder också..

Men herregud sladd. Du varken kan. får.. eller bör gå på som du gör på så lösa antaganden..

Börja inse att du helt helt är fel ute ens med ALLA funderingar du har. varenda tanke du trott o tänkt är ju totalt felaktiga samt grundlösa..

Och dom såldes sedan för ett marknadsvärde dom har som beg. Kanske 1000 kr under så vet du. Mina vienna dumpade ingen marknad..
och du kunde fått köpt in dom för larviga 15000kr sladd...
Detta vet du som sagt eftersom du redan innan då dom stog till salu ringde mig...

Så be om en riktig ursäkt Sladd. Och försök att i denna riktiga ursäkt INTE att lägga in flera antaganden som ändå gör mig till oseriös. Eller aningslös.

Och tyvärr. Jag har nu råkat in i så många konstigheter här via trådar som fått sina grunder sabbade.. samt rena påhopp såsom detta.. anklagelser för att bedriva nån slags handel osv osv osv.

Så jag kommer aldrig mer efter Danmarkstråden är avslutad skapa en tråd här igen...

Jag har hållt på med hifi i samma nivåer som du sladd.. Då mårtenson satt med krellar o diva satt jag även jag med krell o scintilla osv..

Jag har handlat en hel del grejor med hifi både seriöst och sk oseriöst.. Jag har "sneimporterat" krell bland annat från tyskland så till den grad att detta skadade den höga prisbilden som då var i sverige mot i tyskland..detta före det fanns direkt datortrafik med siter osv...Man handlade då via tidningar o kontakter... samt detta till en del "bäddade" för sedemera advantage intrång där under krell i pris kvalitet..... Men jag var en av två tre som gjorde så på den tiden...

Jag höll på att starta kinaimport långt långt före ens någon sa ordet kina någonstans... Men hade inte kunskapen HUR man skötte en dator . Så jag grejade inte att fixa första sidorna.. Idag finns handeln överallt..

hela "highendförmedlingen" grundade sig på att sälja direkt via demokunder.. utan mellanhänder från fabrik.. och därvid hålla ner prisbilden så INTE dom luckor uppstog osv som nu skapar grunden för handeln som sker vid sidan om...

Jag hade mycket kontakt med stora aktörer inom branchen ifråga om detta...

Tro mig. Jag är INTE så naiv så jag skulle göra dyliga tabbar du antar någonsin sladd....inte sååå förbannat öppet..smartare än så är jag faktiskt..

Jag vet mer om olika marknadsföringar en del produker har och har haft än snudd ÄGARNA till försäljningsrätten till produkterna..


Redan 96-97 satt jag i långa mailanden med stora importörer o förutspådde detta som just nu händer "där ute" nu snart tio år senare .. Då sa man så här.. "jag håller mina handlare om ryggen"..

Samma handlare sitter idag med egna märken.. egna importer ..

Sladd.. OM du någonsin skall gå på just underteknad. Se till att du före du tycker du skall skriva mitt namn i texter som nu gjorts har väldigt mycket mer fakta. Om ens du anser du får UT nåt via misskred mig just..

Jag är som du säger en gamal räv inom hifi. Men jag har blivit detta via eget intresse för musik samt återgivning.. Jag har betalat min hifiresa via hårt arbete dygnet runt. Låg ute 14 dagar i stöten i en långtradarhytt under 90 talet o sedan hem två dagar.. Kostymen på och kundbesök.. Detta gjordes i åratal. Inte månader.

Jag har lagt ut miljoner i förlorade kr på att en gång försöka skapa något..

Precis på mållinjen blev jag lämnad med en dotter på 1,5 år PGA att jag tog slut. Sprang rakt in i väggen. Gick inte att leva med helt enkelt. Samt var ALDRIG hemma.

Så år 2001 sprack min dröm efter över tio års målmedvetet arbete dygnet runt. DETTA är min grund här såsom medlem. Och detta ska ingen ta ifrån mig i alla fall via att misskreditera mina intentioner. erfarenheter. eller seriositet. Varken du eller någon annan.

Jag hade då arbetat in agenturer på
Ayre
Audio Artistry.
Cardas
Muse
Silversmith

Samt en mängd märken som VILLE ha mig att arbeta med deras grejor. Fast jag sa som det var. Jag klarade ej av att göra det.Dom var för stora helt enkelt. Samt att jag endast valde märken med "rätt" ljud enligt mig. Jag "ville kunnsa stå för" det jag sa o skulle sälja..Inte grundat på vilka % det gav i intäckt.

Detta ifrån en långtradarhytt o en mobiltelefon.samt på all ledig tid hifiresor från Kedab i norr till skåne...

Jag har redan BETALAT mitt pris. Och denna sista bit jag har kvar ska inte besudlas av NÅGON.

Min dröm har alltid att jobba med hifi. Jag kom aldrig dit. Men jag har under denna resa skaffat mig en stor mängd erfarenhet. Om allt möjligt...

Däribland finns INTE att bränna handlare eller förstöra märken för någon. Och absolut INTE via att via konstiga "affärer" .

Eller är detta ett mål i sig själv. DVS att jag inte mera nu kommer skapa fler trådar eller reserepotage..
Då har man lyckats. Jag tänker inte förlora mina vänner i eojued via att man har järnkoll på mig för att få mig utslängd för minsta övertramp jag gör.
Jag är en vanlig mäniska med fel o brister jag med. Och efter en del "händelser" på senare tid så inser jag att jag kommer ryka så fort jag begår ett enda misstag här.

Så mitt beslut blir att inte mera göra fler trådar här. För priset att ev förlora mina vänner i eojued o klubbstugan gör mig nu "tyst"...

Markerar även en sak. Fast jag sålt en mängd beg saker så har ni knappt ens sett en enda annons ifrån mig ens på hifimag...vi talar nog om säkert tjugo trettio saker minst som jag sålt under min tid här..och inte en enda annons knappt...

Jag behöver inte sälja "någons" grejor via skumma annonser eller texter på något forum..Jag säljer om jag vill UTAN annonsera. samt UTAN att ens skriva om saker...Lite tänkvärt kanske då man väljer ut mig som "mål" för en enda försäljning..

Och jag hjälper hifivänner om jag kan till bra affärer som jag alltid gjort. Detta har jag gjort i massor av år innan ens hifimag eller hf.nu ens fanns... Och kommer fortsätta med ÄVEN om internet numera förbyter dylika saker till att heta "oseriöst"...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/10 16:00:37
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2005/10/10 :  18:10:09  Show Profile Send nahoj a Private Message
Säg att du skojar.
Klart du måste skapa fler trådar Mayro.

Mvh

Johan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/10/10 :  18:41:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Ok, vi stänger butiken här.

Det är uppenbart att "HiFI Consult" och "Mayro" behöver ta en fika och snackas vid. Lycka till grabbar!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000