HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Är det bara jag som inte kan söka i arkivet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2005/10/03 :  20:44:28  Show Profile Send Munge a Private Message
Jag misslyckas alltid med sökningar där arkivrutan är kryssad. Kan detta åtgärdas?

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/03 :  20:48:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det blir en time out ibland, om man gör en fritext sökning,, Försök avgränsa sökningen så mycket som möjligt.

Vi har fått en ny resurs som jobbar på problemet.

/Gänget bakom HiFiForum.nu
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/10/03 :  20:53:12  Show Profile Send JonasY a Private Message
En bra idé är att bara söka "Subject Only", när det är möjligt.

Skulle dock rekommendera Hififorum Crew att byta till någon modernare forummjukvara. PunBB (http://punbb.org/) är riktigt trevlig.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/03 :  20:55:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tyvärr är det inte BARA att byta mjukvara, men man vet aldrig var som händer...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/10/03 :  20:58:05  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Jag misslyckas också alltid med arkivsökningar
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/03 :  21:08:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det har med antalet post i arkviet att göra. Tar oftast lite för lång tid att göra sökningen.

Flyttar den till Off-Topics.
/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/10/03 :  21:20:03  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Jag misslyckas också alltid med arkivsökningar


Jag känner mig oxå träffad
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/10/03 :  21:46:01  Show Profile Send luften a Private Message
Jag saknar möjligheten att få svarena på mina sökningar som poster, istället för trådar. Ibland mycket irriterande om man söker på ett visst ord, å hittar en tråd på 20 sidor, utan att ha den blekaste aning om var ordet finns.

Är detta åter ett problem pga att jag inte lärt mej forumets funktioner, eller är det något som saknas i denna forummjukvara?

//air
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/03 :  22:21:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Luften, den funktionen finns inte i denna mjukvara, vad jag känner till.
Jag brukar ta svaren som "Pfrinterfriendly" och sen Ctrl+F. Fungerar ganska bra.


åALLA har samma problem med att söka i arkivet. Att fylla i sä mycket information om möjligt brukar hjälpa!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000