HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HifiForum legat nere?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/09/13 :  05:35:41  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hififorum.nu har legat nere hela måndag och tills nu på tisdagen, 1.30 på eftermiddagen i Australien. Är det ingen annan som märkt av driftstörningen? Den låg nere så länge att jag blev rädd att forumet var borta. Snyft. :)

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/09/13 :  05:51:47  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja, senaste posten förutom min är ju två dagar gammal, så det måste ha legat nere. Vad hände?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  06:52:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Vi fick problem med vår server natten mellan Söndagen och Måndagen. Driftstörningen höll i sig under hela Måndagen och vi kom igång igen i natt.

Samtidigt med detta verkar vi ha fått problem med vår gamla serverprovider och namnet www.hififorum.nu...

En olycka kommer sällan ensam.

Jag kommer med mer information i denna tråden så snart jag vet mer:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43109

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  07:04:49  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Äntligen Abstinens....
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/09/13 :  08:40:26  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vilken Måndag. Det var "Måndag" och "Hififorum" var nere :( :P
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/09/13 :  08:44:12  Show Profile Send mace a Private Message
Lycka till Pac, hoppas det går någorlunda smidigt så inte hela veckan din går åt fanders

Alla medlemmar vinkar tacksamt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2005/09/13 08:44:31
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/13 :  08:44:50  Show Profile Send EmilH a Private Message
Tur man var iväg och jobbade hela Måndagen och inte kunde surfa... märkte att det var nere först igår kväll som tur var :-)
Skönt att man inte behövde oroa sig så länge... pust.. fast lite abstinens infann sig dock...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  08:50:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Ja, det var både jobbigt och skönt samtidigt. Det var ju inte så mycket vi kunde göra mer än att försöka hålla kontakten så att så många som möjligt fick info om vad som händer. Att inte behöva hålla på med forumet var en ganska skön avkoppling...

Det blev många skivor på svarven och i släden igår

En fråga, hade det varit bra om det hade gått ut ett allmännt mail till alla

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:01:51  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Pac...för min del så behöver det inte gå ut ett mail...

/Micke
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:07:00  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det hade nog varit trevligt med ett infomail tycker jag

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:09:32  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Nää, kanske inte ett mail men dock ett felmeddelande där det står att forumet ligger ner, så man slipper tänka på "det kanske är något krupp med min dator"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:15:41  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag hade gillat mail.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:16:16  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag klarade mig utan infomejl.

När det rör sig om ett enstaka fel som åtgärdas inom cirka ett dygn på tycker inte jag att det behövs något mejl. Det händer många webbplatser emellanåt. Knappast någon torde heller vara beroende av HiFi Forum för sin försörjning eller förmågan att göra rätt för sig. Även om vi säkert är många som saknar forumet när det är nere.

Om avbbrottet hade varit - eller beräknades bli - längre, hade ett mejl om beräknad återstartstid varit välkommet.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:17:35  Show Profile Send luften a Private Message
Jo, mejl hade varit trevligt.

//air
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:28:37  Show Profile Send planetaryice a Private Message
phuu...skönt att hififorum är uppe igen. Var en svår måndaf.:)

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:33:01  Show Profile Send EmilH a Private Message
Ja tack, tar gärna emot ett mail vid eventuella problem... gärna med en länk till alternativt tillfälligt forum så vi kan hålla kontakten ändå ;-)
(Plus att ni Moderatorer då inte kan slappna av i onödan :-))
Go to Top of Page

hexen
Member

72 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:52:14  Show Profile Send hexen a Private Message
Ett mail hade varit trevligt.

Power is nothing whithout control
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:54:55  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
En sida som meddelar att det är tekniska problem är bra och gärna eventuellt med beräknad återkomst (om det är möjligt).

Jag tycker forumprestandan har segat till sig den sista två veckorna. Någon annan som har samma erfarenhet?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:04:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
Mail om när det funkar igen vore bra, så man slipper sitta och försöka en massa gånger

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:23:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Oki, tack för feedbacken. Vi får försöka ordna med ett mail eller info på annat sätt om det händer igen någon gång i framtiden.

Mina tankar går till Meyer som jag vet jobbade otroligt hårt för att fixa detta. Tack Meyer!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:26:53  Show Profile Send mayro a Private Message
bara bra det packar ihop nån gång per år. Då blir man på minnd om hur skoj hf.nu är

Mail behövs inte. "man" vet ju sådant händer.. Fast drar det ut över LÅNG tid.. då är info bra ju..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:37:23  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Jag tycker forumprestandan har segat till sig den sista två veckorna. Någon annan som har samma erfarenhet?


Jag tyckte att dagen innan uppförde sig servern underligt med långa uppladdningstider och att det hängde sig och jag fick F5'a att par gånger innan man kom dit man skulle.

Men det är skönt att kunna läsa och vara med igen för hf.nu är en av de få sidor som får dagligt besök.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2005/09/13 10:38:57
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:49:29  Show Profile Send denada a Private Message
Jo det är inte utan att man sitter och skakar när forumet inte är uppe... Man börjar känna sig ensam med sin böjelse för de vältutande systemen...

Pac vilket OS är det på servern? jag har inte orkat titta efter och är man nyfis så kan man ju fråga...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:58:02  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
quote:
Jag tycker forumprestandan har segat till sig den sista två veckorna. Någon annan som har samma erfarenhet?


Sökningar är alltid sega. Annars har det väl runnit på tills i går kväll. Jag lyckades pressa in ett inlägg vid 22.32 och då var det på håret. Sedan säckade allt.

Det kan noteras att "Articles" och arkiverade poster fortfarande fungerade. De senare kom jag åt genom extern sökning (tror inte att det var Googles cache).

Det hade varit smidigt att lägga upp ett felmeddelande på förstasidan innan man dirigerar om till själva forumet? Mejlnotis tycker jag känns överflödigt.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/13 :  12:04:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
guldfisk: Skulle tro att du var på den gamla servern...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/13 :  15:29:26  Show Profile Send ohmega a Private Message
åh va´skönt att forumet "är igång" igen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000