HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ARC LS 25 och VT100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2005/09/13 :  18:53:10  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag har funderat ganska länge på att köpa en ARC rigg,och jag har fastnat för ls25mk2 och vt100mk3. Vad jag undrar över är om ls 25 och vt 100 är "äkta" balanserade konstruktioner? Jag hittar ingen info. på deras hemsida. Hur det än är, vill jag bara veta? Det är inget som påverkar mitt ev. inköp. Hmmm ska man köra xlr eller SE. Vad låter bäst. Någon som provat?

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/13 :  19:03:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Mina erfarenheter är att XLR har fungerat bäst på dom två ARC steg jag testat det på. VT50 och mitt egna VT100 mk III. VS55 har bara obalanserade och lät bäst med det!

Om VT100 och 50 sen låter bättre beroende på slutsteget, kablarna, störningar, eller (inte minst troligt) försteget är osäkert. Kör man med LS25 är jag rätt övertygad om att du skall köra balanserat.

Jag är ingen elektronikkonstruktör själv men detta kopplingsschemat:
http://www.arcdb.ws/VT100/ARC_VT100_schematic.jpg
...ser iaf balanserat ut!

Ett bra tips för mer info om ARC's produkter är just http://www.arcdb.ws/


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/13 :  20:40:12  Show Profile Send mayro a Private Message




köp du dessa. Sätt ihop med XLR och NJUT. Jag har rätt stor erfarenhet av just den kombon du talar om. fast med två vt 100 iofs...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2005/09/13 :  21:37:11  Show Profile Send Bland a Private Message
Tack för svar. Jag tror att det blir en ARC rigg. Två st vt100!!!! :-) Båda föredrar xlr så då får det bli det. Tack för länken. Schemat säger mig inte så mycket.... men det är kul att titta. :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000