HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Information om försteget Luxman C7i ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/04 :  16:56:47  Show Profile Send luften a Private Message
Råkade nyss surfa på en annons om ett Luxman försteg till salu. Steget lär vara årsmodell 2000, och nypris på den tiden 29000FIM (~4900Euro).

Hursomhelst, blev lite vagt intresserad av det, men jag lyckas inte hitta den minsta information om det på nätet? Om någon känner till detta försteg, så vore jag tacksam om ni kunde ge mej några kommentarer. Har mejlat försäljaren om mera info, men inget svar än så länge. Om han har det kvar när jag kommer hem till Finland, (i början av oktober), så kanske ja åker å kolla på det, ifall det verkar vara ett vettigt försteg.


//air

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2005/09/04 :  22:44:36  Show Profile Send Nagra a Private Message
Har ioför sig en C-7 signature, senaste hette väl c-70f, som var en uppgradering av tidigare modeller, fast nu är tillverkningen av den nedlagd.
Tror inte att det skiljer sig så mycket mellan C-7 varianterna,kanske undantaget C-70, som enligt hemsidan har en förbättrad inre. Har dessvärre bara hört min egen, så mer kan jag inte säga.
Vet att ljudet från den är i Accuphase nivå, mjuk o varm, har hört att det är ingejörer från Accupahse som startat företaget, dock inte säker.
Är det nåt mer är det bara att tjoa...

EDIT: Hitta en länk
http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/1998/3/05lux
så vet du lite om karaktären.

ACCUrate PHASE

Edited by - Nagra on 2005/09/04 22:49:42
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/05 :  21:44:07  Show Profile Send luften a Private Message
Tack så mycket för informationen! Har du nån aning om vad ett sånt här försteg skulle vara värt idag? Priset på detta var 900euro (~8350kr).

Tyvärr har killen inte svarat på mitt mejl ännu, så jag vet inte om det är kvar eller inte.. och, ännu en månad innan jag e hemma i Finland... men, kan vara intressant iallfall

//air
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2005/09/06 :  17:55:18  Show Profile Send Nagra a Private Message
Priset verkar vara OK, nästan för lågt, isåfall har den tappat värde som en sten, ett steg av denna klass brukar väl inte tappa värde så där snabbt, ska säga att en beg i asien kostar runt 10, med nyvärde 20. Är du säker på att den är från 2000?
men jag kanske bara är nojig...men kolla upp steget, och lyssna o känn, tror att du kommer bli nöjd med det steget, min egen kommer nog vara kvar ett bra tag till, jag är nöjd med den.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/07 :  13:20:24  Show Profile Send luften a Private Message
Verkar tyvärr som om försteget är sålt. Försäljaren har inte svarat på nån mejl, men annonsen är nu bortplockad Nåja, kanske det dyker upp nåt annat så småningom.

Tack för hjälpen!

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.86 sekunder. Snitz Forums 2000