Har ett par HFLS-1:or som frontar Skulle behöva starkare förstärkare till dom Men hur lösa det smidigast då jag vill ha surround oxå ?? Har kollat på Yamaha rxv 750 o funderar på o inhandla en sådan o senare ett steg till för o köra stereo med. E det en bra lösning???
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Det är i alla fall en möjlig lösning, vilket är det viktigaste För att kunna ansluta ett extra stereoslutsteg till frontarna behöver man ha "Pre Out" på recievern - och det har 750.
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12
Det kommer säkert låta helt ok, men förstegsdelen i Yamaha RXV-750 är nog inge vidare tyvärr...det finns mycket mer välljud att hämta så att säga...men det kommer absolut inte låta dåligt. Jag körde mina HFLS-1:or bara med en Yamaha rxv-620 ett tag och det lät väl ok på lägre volymer, men den storknade ganska rejält när man drog på lite....
Mina 100watt från Primarestärkaren jag har idag är inte heller riktigt nog, så ett ICE-bygge är på G...
Verkar som HFLs-1:orna suger i sig all effekt man kan mata dom med. ICE bygge har jag kollat en del på med Finns det nån annan surrond recivier som har vetigt ljud via Pre out ???
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )