HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 stärkare till kappa 200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peter37
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/08/28 :  22:22:45  Show Profile Send peter37 a Private Message
Hej ! har precis köpt ett par kappa 200 . Och jag vill ha tips på vilka förstärkare som passar till dessa ( gärna tips om cd-spelare ochså ) mvh peter

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/08/29 :  00:00:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Vad har du för övrigt i dagsläget?

M
Go to Top of Page

peter37
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/08/29 :  15:58:52  Show Profile Send peter37 a Private Message
letar cd-spelare och 2-kanalare då jag sålt min hembio (aldrig mer ) har hyfsade kablar så det är lungt det får kosta 8-10 tusen (helst begat och silverfärgat )
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/08/29 :  16:21:31  Show Profile Send Snoop a Private Message
Du måste ha något som lirar varmt, för annars kommer du inte stå ut tror jag.

Annars så brukar ju folk rekomendera hk till just infinity.

en moddad denver dvd kanske?

sedan en varmare stärkare i 7000kr klassen

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

peter37
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/08/29 :  21:56:58  Show Profile Send peter37 a Private Message
kan få en vincent 233 för 5500 kr . år detta ett bra val till mina kappor ? ps ni med kunskap svara gärna fort sugen som ...
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/08/29 :  22:05:56  Show Profile Send vincent a Private Message
Jag har själv haft ett par kappa 200 och prövade mig fram med att hitta en matchande förstärkare. Glöm Vincent 233 den funkar inte alls, det blir tok för ljust och skrikigt, jag körde med den kombinationen i ca 3 mån sen stod jag inte ut längre.
Pröva gärna Rega mira den kombinationen funkade kanon eller Marantz Pm17 är oxå ett bra alternativ. Men mitt tips är Rega Mira3 den kominationen lät helt kanon, jag vet, jag prövade det mesta.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/08/29 :  22:14:49  Show Profile Send Snoop a Private Message
du måste nog ha en varm och mjuk stärkare och då skulle som vincent säger marantz funka ypperligt....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/08/29 :  23:21:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag tror Vincent kommer att funka utmärkt med Kappa 200. Du kommer åtminstone få en stärkare som du kan leva med länge. Jag hade nog satsat på andra högtalare sen. Det är inte Vincent som är "kall" i ljudet utan Kappa-diskanten, enligt min erfarenhet. Men smaken är som baken, därför får jag alltid sista på levergrytan
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/08/30 :  07:59:20  Show Profile Send vincent a Private Message
Kappa 200 är en mycket analytiskt högtalare och Vincent 233 är en förstärkare som saknar mycket värme enligt mitt och många andras tycke, så den kombinationen är inte så lyckad. Jag hade mina kappa200 i ca ett år och hade säkert 5 stärkare innan jag hittade "rätt". Jag skulle oxå rekomendera Sugden A21a men den är lite effekt svag men kan du leva med det så är det ett mycket bra val, om du lyckas hitta en sådan i sverige förståss. Låna gärna hem en Rega mira3 och pröva.
Go to Top of Page

peter37
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/08/30 :  15:48:27  Show Profile Send peter37 a Private Message
hmm tror jag testar vincent funkar det inte får jag väl sälja ... tack för alla tips
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2005/09/05 :  21:08:27  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
Jag kör mina Kappa 200 tilsammans med en Thule IA 6oB SE, och det funkar kanonbra ihop! Thulen har ju ett ganska varmt ljud och passar bra till Kappan som är lite ljus. Kanske en Thule IA 100 passr bra också, den har ju lite mer effekt också.
Synd bara att Thule har sån lång inspelningstid, jag var ganska missnöjd i början. Men efter någon månad så lät det grymt bra och nu så kan jag faktiskt sitta och njuta av musiken utan att tänka på nästa uppgradering...
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/09/05 :  23:10:06  Show Profile Send vole a Private Message
En kombination som du helt klart ska titta närmare på är denna http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41249

En "otroligt" musikalis kombination för en mindre summa än den borde kosta..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:57:10  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jag har haft den stora äran att lyssna till kombon Kappa 200 och Rega Mira 3. Mycket lyckat, en perfekt kombo enligt mig. CD-spelaren var Rega Jupiter vilket ju också bidrog till välljudet...

Jag vet att vissa HiFi-rävar titar lite snett på Rega. Varför vet jag inte, men i detta fall tillsammans med Kappa 200 är de ett mkt hett alternativ.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:46:27  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kan ju rekommendera Nad S300 om du vill ha varmt ljud med mycket pondus i botten. Spelar öppet med mycket dynamik. Ger 2x100w och är mycket stark, dubblar i 4ohm och lämnar mycket kraft hela vägen ner. Är också balanserad. Givetvis i silver. Brukar kosta all mellan 7800kr till 9000kr. Är dock jävig för jag säljer ju min på hifimagasinet. Men det gör den inte till en dålig förstärkare, tvärtom! Enda anledningen till att jag säljer är p.g.a för dåligt rum och att vi då går över till hemmabio. Finns den matchande balanserade CD-spelaren S-500 också.

Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000