HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Solid Tech IsoClear
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/09/02 :  15:22:57  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Har någon erfarenhet av dessa? Hur mycket vikt tål de? Hur stadiga är de? De verkar ju som ett rätt kostnadseffektivt alternativ.

Min tanke var att placera dem under de stenplattor mina monoblock skall stå på.

Andra alternativet är att placera stenplattorna på golvet, sen sätta monoblocken på Finite Elemente Ceraballs.

Åsikter?

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/02 :  15:31:55  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Klippt från Hifiborsen.se:

Dämpningsunderlägg för elektronik, nyhet från svenska Solid Tech. Via sinnrik konstruktion med upp till 7 fjädrar per enhet justeras IsoClear enkelt för optimal dämpning för apparaten. IsoClear ger ett mycket bra ljudresultat trots det lägre priset. För optimalt resultat gäller att apparaten ska hamna i våg. Enheterna flyttas under apparaten tills apparaten hamnar i våg.

Med de tre medföljande fjädrarna per enhet kan apparater från 5 till 15 kg dämpas med ett set om tre st IsoClear. Två tunnare fjädrar per set medföljer för finjustering av dämpningen. Extra fjädrar kan beställas för dämpning av upp till 35 kg tyngd med ett set om tre IsoClear. Med ett set om fyra st IsoClear kan apparattyngder upp till 45 kg dämpas. IsoClear är endast ca 2 cm hög i dämpat läge, och bygger i praktiken oftast mindre än 1 cm till apparatens höjd.

Kan användas fristående eller som speciellt passande dämpunderlägg till Rack of Silence.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2005/09/02 :  17:28:31  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Kör med sådana till min CD



Är nöjd! Systemet är relativt nytt för mig, och jag har mkt att göra med rumsakustiken, men vid test med och utan så upplever jag ljudet lugnare, och lite mer fokuserat när det gäller ljudbild + separation.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/09/02 :  20:43:37  Show Profile Send Manga X a Private Message
En kompis kör dessa till sin AH Njoe Tjoeb cd-spelare.
Där ger de ett större lyft än med BaseDVD-platta under.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/09/05 :  21:08:01  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Tack för kommentarerna.

Hur stadiga är de i sidled?

Hade själv Feet of Silence under spelare och försteg tidigare, sedermera bytta till Finite Elemente Ceraballs på Spider-hylla (=ett klart lyft). Dessa verkar dock som det bästa alternativet under de stenplattor mina monoblock skall stå på.

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000