Author |
Topic |
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 12:02:30
|
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon grupp med hifiintresserade på orten, alternativt om intresset finns att starta någon sådan.
Tanken är att en sådan grupp skulle fungera som en informationsbas där folk delar med sig av bra musik och sina erfarenheter gällande hifi. Detta genom att förslagsvis arrangera träffar och olika besök som landets Audiogrupper gör idag.
Mvh Henrik |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
Edited by - HEGE on 2005/09/02 16:01:57 |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 12:56:17
|
Det som är dåligt kan också bli bättre utan att vara bra. Det krävs att något som redan är bra har förmågan att bli bättre för att det ska bli riktigt bra. Ifall det som är bra sedan kan bli bättre tillräckligt mycket hela tiden är det desutom ständigt bra. |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
|
|
jast
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 13:56:41
|
Precis, exakt!
Tage Danielsson kunde inte sagt det bättre...
ps.-jag bor i Karlstad, och trodde jag och Kim Z. nästan var utrotningshotade...
hälsningar Janne |
jast |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 14:11:19
|
tjohoj! nu bor inte jag i Karlstad.. men jag har sagt till en hi-fi intresserad vän som bor där att anmäla sig hit (han är ej medlemm i forumet än) får hoppas han söker sig hit o kontktar er så ni blir fler.
har förövrigt handlat en del i minda dagar på Stereo i k-d. Otroligt bra affär, man blir alltid väl bemött när man kliver in i den butiken. *tummen upp*
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 14:59:56
|
Hejsan alla!
Vad trevligt att det finns ett intresse för detta! En så stor stad som Karlstad med två hifiaffärer (STEREO och Hifi-klubben vad jag känner till) tycker jag borde ha entusiaster nog till ett bildande av en Audiogrupp.
Jag skriver en lista för lite överblick på eventuellt intresserade så kan vi fylla på allt eftersom.
Intresserade än så länge: jast Kim Z Hajfi snare2 alpha PEGE Jensevik Larsen regner Ibbe supersonic reeltoreel jonasz Per2 nin jaejin Nicke mjon Andreas63
Mvh Henrik
|
|
Edited by - HEGE on 2005/09/16 00:56:11 |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 15:26:10
|
jast: Jag tror och hoppas att vi inte är ensamma. De gömmer sig säkert hifiintresserade lite här och var oförstådda av sin omgivning.
KingX: Det låter som en alldeles utmärkt ide! Jag var inne på Stereo i Karlstad här om dagen. Jag tror de måste ha tappat lite av sitt forna jag. De är säkert fortfarande trevliga och så men de har dessvärre mest bara hemmbioprodukter i butiken. Fast vem vet det kanske kommer in mer tvåkanal till hösten.
Mvh Henrik
|
|
Edited by - HEGE on 2005/08/27 15:28:39 |
|
|
Hajfi
Member
531 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 16:20:36
|
Jag bor i Karlstad och är självklart intresserad. Känner ett par andra som nog också är intresserade. Lägg till mig på listan!
|
Stereotypen |
|
|
snare2
Member
547 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 19:46:31
|
Jag bor också i Karlstad, så lägg till mig på er lista.
Ni får inte glömma Cableguy mitt på drottninggatan ( Martin-Logan, Tag mm )Totalt 3 vattenhål.
Min erfarenhet är att det finns många som är intresserade av musik & hifi i värmland, dels en del DIY, men även de som konsumerar "köp" elektronik. Vi har ju också många studenter i vår stad med detta intresse. |
|
|
alpha
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 19:59:19
|
Jag har nyligen flyttat tillbaka till Karlstad efter att ha bott i Göteborg ett par år. Lägg till mig på listan. |
|
|
PEGE
Member
63 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 20:38:52
|
Jag hänger gärna på (om det är ok trots att man är lite "partisk"?)...
/Per-Anders. |
|
|
Jensevik
Member
513 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 02:05:31
|
Vi är några stycken i Kristinehamn |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 03:02:59
|
Tjohoo... jag finns minsann också. Håller på med en hel del DIY, men det lär väl vara ok. Kul att Hifiklubben öppnat i stan. Trevlig butik och trevlig personal. |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 12:51:14
|
Jag har nu uppdaterat listan och ser att vi börjar bli ett gäng. Det verkar vara lite olika typer av människor också vilket är trevligt. Vi har nog goda förutsättningar att få en ihop en grupp som behandlar ett ganska brett område.
|
|
Edited by - HEGE on 2005/08/28 12:52:14 |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 16:05:19
|
en kd bo till här!! :)
Förresten, appropå affärer, finns det några fler fd redafi stammisar här? |
|
|
Ibbe
Member
117 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 22:20:39
|
Sign me upp...! gillar diy delen med lite billig elektronik.
vi har jaejin också,men han är på semester så han missar detta uppropet
|
Harman kardon så har man,,,(Denver prospect) |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2005/08/29 : 00:30:32
|
Synd att man flyttade från Karlstad, annars hade jag hakat på
Gôrkul om ni får till en klubbstuga, lycka till
/Cyber |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/08/30 : 09:24:38
|
Listan uppdaterad igen... |
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/08/30 : 10:58:05
|
Sådan far sådan son...
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
supersonic
Member
125 Posts |
Posted - 2005/09/01 : 14:03:28
|
Jag är ju Karlstadbo så visst hänger jag på...och håller med om att det är trevlig personal på Stereo men tyvärr för lite riktig hifi...tuffa tider kanske för en hifihandlare i en så pass liten stad som Karlstad trots allt är... |
supersonic |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2005/09/01 : 14:26:34
|
Karlstad är inte så långt från mig (8 mil) Är intresserad, såvida man inte är tvungen till att bo i Karlstad vill säga :-) Annars kan du väl lägga till "med omnejd" i topicen. |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 15:50:30
|
Hejsan!
Ni får ursäkta att jag inte skivit på ett tag. Jag är själv student och är mitt inne i nollningen just nu.
Vad säger alla intresserade om att starta en klubbstuga på HF? Ett alternativ som jag ser det är att först anordna en träff och se vart det leder. En klubbstuga behöver dessutom även en klubbmästare. Finns det någon som kan tänka sig att ta den rollen i sådant fall?
Mvh Henrik |
|
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 16:01:29
|
reeltoreel: Det är klart att alla är välkommna. Ifall folk är beredda att åka en bit för att vara med så är det bara trevligt.
Jag är ändrar rubriken till "Hifiintresserade i Karlstad-trakten?" istället.
Mvh Henrik |
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 16:55:23
|
Man tackar för välkomnandet :-) Klart att man kan åka några mil för att träffa likasinnade.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 17:45:11
|
Hejsan, lägg till mig också på listan. Kommer liksom Jensevik från Kristinehamn.
Mvh Jonas |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Topic |
|