Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 10:39:13
|
Jag vad säger man.. Kabelfeticht som man är så stog man ju inte emot då man besökte kjell&co häromdan.. Jag såg ett paket det stog HIGHEND på ju
Det var en kabeltyp som har denna beteckning...Märket heter det superheta numera highend "Clicktronic" Skratta ni bara... Jag gör det själv...
Jag skulle ha en bra kabel till småungarnas lilla lekrumrum. Så varför inte prova tänkte jag. Så efter att lämnat lite dygt en hundring så var kabeln på 1,5 meter min...
Jaja tänkte ja. Den kan omöjligt vara sämre än dom orginal som är med. I vilket fall SER den bättre ut..och det är ju viktigt...
Hemma sedan sattes den in i stället för mina silver res ifrån min cd och första tonen kom...
njaaa... Inte va detta direkt highend inte. Men vänta lite .. vad är detta Efter två låtar så började man notera att det FAKTISKT lät "rätt ok" ändå. Ja för denna hundring va det absolut inte illa....
Kabeln fick sitta kvar och inbränningsskiva fick gå över natten..
Dagen efter sattes vanlig musik in. och fick stå på i några timmar utan ljud. I går kväll lyssnades det lite till...
Och faktisk låter det inte tokigt alls tvärt om så spelar denna kabel rätt trevligt här i systemet..
Så trevligt så barnen får klara sig ett par dagar till så mer utvärdering kan ske. Jag har INGEN aning om detta att den spelar så trevligt är beroende på att den rättar till massa problem med mitt rums akustik via att dölja saker. Men mina rätt "lyssningsvana" öron säger mig att med den "öppenhet" den kan prestera är detta TROLIGEN inte fallet..
Finns någon annan som har en dylig stump inkopplad i sina grejor här? eller finns det nån fler som kan "offra en dryg hundring o köpa sig en dylig liten stump i detta långa land och prova. För OM den är så bra som jag just i MITT system finner den så bör detta vara ett MYCKET bra alternativ för en fattig student eller så att få rätt hyfsat mycket bättre än dom medföljande. Även för folk som inte VILL lägga mycket kr på bra kablar..
Jag jämförde den snabbt med en biltema liknande som jag haft i en gammal bil.. Och biltemas "låter" inte alls liknande ens
Se INTE detta som jag nu säjer detta är världens bästa kabel. Utan endast exakt som jag skriver.. Jag blev nyfiken om fler kan hjälpa till och "utvärdera" här. Så kanske detta är ett snudd "gratistips" till många som finns här.
Jag finner hur som helst starka skäl som ni förstår då jag ändå går ut och frågar här Antingen är mitt system helt enkelt så fel just nu så det INTE talar om vad som är vad.vilket jag inte tror, akustiken JA. Men inte ljud direkt. Eller så är denna ultrabilliga kabelsnudd rätt ok faktiskt..Att den ÄVEN har guldkontakter är ju inte dåligt för denna dryga hundring ju.. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/15 23:50:07 |
|
ea poe
Member
74 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 10:45:08
|
Det här lät riktigt kul Min första tanke var att nu kan fler testa de analoga 5.1 kopplingarna mellan DVD - Förstärkare/receiver så att de kanske kan få sig en egen bild av formaten
Jag ska ta en titt på butikerna för att se om jag kan hitta kabeln |
/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround) Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/ |
Edited by - ea poe on 2005/09/15 10:45:37 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:05:23
|
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:13:34
|
Först Denver, sedan Silver Res ... och nu Kjells kablar!
Har för övrigt sällan skådat en sådan kavalkad av smilysar i ett inlägg, lysande |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:18:55
|
Hmmm Mayro du har en KUL blandning med prylar... men va attans... en hundring kan man säkert göra sig fri från... klart att jag åker förbi gubbdagis och handlar mig en snabel... Se hur den står sig mot taran som sitter i dag |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:21:16
|
jag var tvungen att lägga in alla dessa smilysar så folk förlåter mig detta knäppa trådskapande. En garanti för att kunna "backa ur" att dom låter "rätt" BRA. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:23:46
|
Mayro igång igen... En härlig kille som tydligen ofta utforskar nya hifimarker... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:24:54
|
quote: Hmmm Mayro du har en KUL blandning med prylar... men va attans... en hundring kan man säkert göra sig fri från... klart att jag åker förbi gubbdagis och handlar mig en snabel... Se hur den står sig mot taran som sitter i dag
KUL! Se detta som en ÖPPEN "utprovning" och inte som att jag skriver att "DOM ÄR BRA"
Men jag TROR det kommer ge även dig ett litet leende i mungipan då den fått sig ett dygn inbränning.
Såg just det är 99,99 oxygenfri koppar samt 24 karat gulpleterat med dubbel skärm.
Inte undra på dom säger "Highend" va |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:37:39
|
quote: utforskar nya hifimarker
genom alla år har jag provat ALLT jag kunnat. Men förr fanns inte forum att dela tankarna med andra på som nu. Detta är superskoj.
Och det är så ofantligt roligt att dela med sig av "fynd" som är billiga.
Dom dyra alternativen finns ju där alltid. Så dom är ju inte direkt svåra att finna ju. Och oftast är dom också väldigt bra i rätt systemkombo.
Men jag finner mycket mer nöje i att skriva om fynd på "rea" än fullpris via rätt självklara resultat.
Men sådant kommer också vad det lider. "Tung kabeltest" kommer inom detta år hoppas jag.
EDIT. Jag har redan erbjudanden om dyliga lån av FINA kablar. Men jag har avböjt då jag INTE ansett mitt system vara i den nivå just nu att så exakt samt riktigt kunna motsvara dom krav som ställs för riktiga resultat skall återges.
"bättre" kablar spelar ju tyvärr även rena "fel" tydligare.
Och jag bedömmer INTE mitt system vara i nivå att kunna ge rättvisande bild ännu. Inte i dom nivåer som det MÅSTE vara för att vara vatten värt ens.
Sedan då mina egna grejor spelar lite bättre själva vilket dom snart kommer göra så kan jag mera säga vad som är vad. det betyder ju inte mina prylar låter illa. Enbart att det finns en del "saker" att ta hand om först.
Och det är på G....
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/15 11:46:57 |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:40:31
|
Kul! Hoppas vi får lite fler som köper den här kabeln och utvärderar den i sina anläggningar, Själv har jag lite långt till K & Co och dessutom har jag inga pengar alls. De går ju åt så dant. O hjälp mig hem, O hjälp mig hem... |
Retro låter fint. |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:44:01
|
Men Mayro då, kabeln du har är ju inte på långa vägar inspelad.. Den behöver väl minst ett par hundra timmar till för att kunna visa vad den går för.. Gärna mycket längre tid än så. Du vet ju hur mycket återgivningen skiftar fram och tillbaka under den tiden |
kabelskitsnackare
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 11:53:32
|
Sampix.
Det är därför jag redan nu skriver.. just för att redan ett enda dygn efter så spelar den rätt trevligt...
Så trevlig att det finns skäl att fråga OM flera har provat den. Eller om flera kan gå in och utvärdera denna 119 kr DYRA kabel.
Det finns ju möjlighet som sagt att den "rättar" saker som just nu INTE är i bra nivå här.. Men troligheten är inte hög för att så är fallet...
Men som sagt. detta ÄR en öppen invitation att delta ÖPPET med utprovande för folk som kan tänka sig KASTA bort 119 kr på att bara ha lite hifiskoj.
Hexxvete rent ut sagt.
clicktronic. Highend. oxygen fri till 99,99 %. 24 karat guld. I samma pris av 119 kr är ju oemotståndligt för en kabelkille som mig ju sampix...sådant MÅSTE ju bara provas. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 13:09:09
|
JonasY snodde mitt inlägg!
Mayro är en HIFI-maskin!
M |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 13:21:55
|
Ja man kan inte säga att mayro är konservativ och enkelspårig .
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 13:40:48
|
quote: enkelspårig
johodå... Jag har aldrig provat trådlös överföring ju |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 13:45:26
|
Yupp, beställde 2 par Clictronic High-End kablar igår..
Kjell & Co har redan levererat(impad)så dom borde komma idag eller senast imorgon, väntar med spänning!
Om inte annat så behövs "dugliga" kablar till satellit-mottagaren i alla fall.. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 13:57:19
|
Jippi. Mina aktier i "kjell" stiger i värde... köp snabbt nu så ni inte missar aktieuppgången.
Nä skämt å sido.. Ska bli roligt att se vad du tycker Muse. Och som du sa redan igår så behöver du ändå dessa kablar exakt som jag i ungarnas rum. Så detta är enbart som skoj. FAST kan bli en rysare som BILLIG uppgradering KANSKE för många. Eller som en billig sak till sitt hemmabiopaket osv..
Det visar sig snart då fleras tankar inkommer här i den första "ÖPPNA utprovningen" jag sett i alla fall. (?)
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
kempa74
Member
102 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 14:01:13
|
Hej!
Jag läste ett liknande tips på ett annat forum angående Clicktronic´s scartkabel. En person som var mycket nöjd och som tyckte den var lika bra som beydligt dyrare fabrikat. Har nu investerat i en sådan för något halvår sedan och kan bara intyga att Clicktronic som scart är väldigt prisvärd. Har själv stått några gånger vid hyllan och funderat på 1,5 meter rca, men har inte vågat chansa. Vill ju inte ha ytterligare en skräpkabel i högen. Kanske kan detta vara ett alternativ för mig mellan försteg och tuner, där jag just nu har en avant från netonnet (kass). |
Edited by - kempa74 on 2005/09/15 14:04:03 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 15:22:01
|
per100 har en sådan scartkabel ifrån clicktronic Han sa exakt som du här säjer. Tror han hade en ixos eller nåt innan... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 15:31:01
|
koppar är koppar är koppar... (och koppar är billigt) |
Sandoz in the rain |
|
|
Revisorn
Member
380 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 15:36:38
|
"koppar är koppar är koppar... (och koppar är billigt)"
Precis, tack, är den på 75 ohm, skärmad och kontakterna sitter ordentligt på så blir den bra. Lägg kabelslantarna på nåt vettigt som tex rumsdiffusering, mattor och skivor istället. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 16:05:29
|
hej hej hej... INGEN SÅDAN DEBATT HÄR NU!!!!!!!!!!!!!!!
DETTA ÄR EN SKOJ TRÅD SOM INTE SKALL FÖRSTÖRAS I EN FÖRBANNAD KABELDEBATT!!!!!
VAR SÅ FÖRBASKAT TREVLIGA ATT RESPEKTERA DETTA OMGÅENDE HÄR!!! |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Egill
Member
376 Posts |
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 16:41:21
|
Tack för tipset Mayro, detta måste undersökas... Skall köpa kabeln nästa gång jag är i Jönköping (den närmaste Kjell & Co butiken för mig) Detta skall bli kul.. :-) |
|
|
tommypeters
Medlem i AÖ
1020 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 16:51:21
|
Är du säker på att det var ClickTronics-kablar? I alla fall tidigare har Kjell&Co sålt både märket ClickTronics och märket High End. Har ett par liggande hemma, eller har jag gett bort dem. High End är både enklare och billigare än Clicktronics, men jag såg förra året ett par sådana RCA-kablar i en lite finare hifibutik i södra Stockholm för 500:- ... |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 16:56:36
|
Emilh
Kom ihåg bara att detta egentligen INTE var ett regelrätt "tips". Utan en "ÖPPEN" utvärdering bara... Som kostar 119 kr att prova
Min highend "hahahaha" clicktronic står och tjuter o väser för fullt där inne. Så vart detta slutar är inte klart.........
men klart lovande än så länge. Och sett på dom kr den kostar så är den redan nu värd dessa 119 kr tycker jag. Med råge faktiskt.
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|