HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 superbillig kabel. HÅLL TOPIC!!!!!!ingen debatt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  16:59:23  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Är du säker på att det var ClickTronics-kablar

såvida texten på förpackningen stämmer så är jag 100% säker....Det står namnet.

Sedan kallas dom för highend längs ner på förpackningen.. Vilket fick mina ögon att snurra av begär att prova D]

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/15 17:00:16
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/15 :  18:09:54  Show Profile Send kempa74 a Private Message
Ganska förtroendeingivande hemsida faktiskt. http://www.clicktronic.de/home1024.php?language=sw

Skriv ej www.clicktronic.com , för då får ni bara se Herr Buske

Kablarna ser lite tunna ut, men det spelar kanske mindre roll för resultatet? Brukar föredra lite kraftigare sladdar

Edited by - kempa74 on 2005/09/15 18:25:20
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2005/09/15 :  18:39:20  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
Vi skall inte heller glömma Clas Ohlson om man vill ha billig högtalarkabel.
http://www.clasohlson.se/

Jag kör med EKK 4G1,5
10 meter kostar 109 kr.

:)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  19:42:53  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Vi skall inte heller glömma Clas Ohlson om man vill ha billig högtalarkabel

varför startar du inte en egen tråd om dom i stället? Jag har redan bett om respekt att INTE förstöra min tråd med ekksnack...

Så starta en ekk tråd "ala LTS". Men INTE här...

OBS!! INTE HÄR!!

Är det så jäkla svårt att begripa enklaste svenska verkligen..Eller är det endast för att medvetet förstöra då man kan...

JAG UNDANBER SVAR!!!! Så skit i att skriva mer ekk osv i denna tråden nu..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/15 :  19:56:51  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
mayro, lugna dig lite..
Du kommer väl ihåg traumat för vissa när du flaggade för SignalCable och Denver?

Undrar hur många som spelar med dom "skit-kablarna" och SIBA-spelarna idag?

Vet en som har en anläggning för runt 1 miljon som kastat ut kablar som är dyrare än dom flesta bilar som medel-svensson kajkar runt i..Till förmån för S.C

Så låt oss nu ha kul i denna tråd och låt oss för böveln slippa tradiga inlägg som inte tillför något konstruktivt, snälla rara?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/09/15 :  20:23:36  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
clicktronic. Highend. oxygen fri till 99,99 %. 24 karat guld. I samma pris av 119 kr är ju oemotståndligt för en kabelkille som mig ju sampix...sådant MÅSTE ju bara provas.

Mayro>
Nää då, det är bara att köra på! Jag tycker bara det är sunt att du testar dessa, och kul för dig att de låtar bra.
Visar ju bara att du lyssnar till din anläggning och inte till prislappen

quote:
Undrar hur många som spelar med dom "skit-kablarna" och SIBA-spelarna idag?

Och hur många som sålt sina skitkablar efter att hypen dog..

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2005/09/15 :  20:25:52  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
Vad är det j*vla påhopp mayro?

Du startar en tråd som heter "superbillig kabel".
Du tar upp ett exempel på en billig kabel, jag tar också upp ett sådant.
VAR skriver du i tråden att EKK undanbedes?
Du skriver att det är kul att prova nåt för en hundring, kabelhärvan hos Clas O kostar också en hundring.

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/09/15 :  20:30:15  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Jag har sen 4 år tillbaka en High End-kabel från Kjell&Co, om det är ClickTronics kommer jag inte ihåg, 5m lång är den iaf. Köpte den för att jag just då hade behov av en lång interconnect mellan försteg & slutsteg och iddes inte sno ihop en själv. Den "låter" alldeles utomordentligt. Behöver den inte längre så finns det nån spekulant....fast den va så billig så den kan lika ligga, man vet aldrig...

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2005/09/15 :  20:54:37  Show Profile Send Guru a Private Message
Fan va kul det är att läsa Mayros inlägg, äntligen nån som inte har fastnat i nått av hifi träsken utan gladeligen (trots motstånd)botaniserar runt bland dyrt, billigt, nytt, gammalt, fult,snyggt, distoriserande och va man nu än kan tänka sig

Tummen upp Mayro !!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  20:55:02  Show Profile Send mayro a Private Message
Säger igen för sista gången.
ALLT om försäljning. ekk osv undanbedes bestämt

På sid 1 fem inlägg nerifrån står detta solklart.
ALL kabeldebatt undanbedes bestämmt.. Kan inte detta gå fram här så slipper man har tio sidor skit och två sidor kul. Denna tråd handlar om en enda kabeltyp. EN ENDA. inte andra. Det står er fritt att starta almändebatt om kablar på EGEN tråd.

Måste vara bland världens enklaste att följa tycker jag.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:03:38  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
Du borde ha skrivit det redan i trådens start för att slippa synpunkter om andra typer/fabrikat.
Jag konstaterar blott att hifi är ett ämne som är känslosamt.

Men jag följer gärna andras erfarenheter med den kabel du givit som exempel på en superbillig kabel.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:13:49  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
botaniserar runt bland dyrt, billigt, nytt, gammalt, fult,snyggt, distoriserande och va man nu än kan tänka sig

tack... Så bör det ju vara. Talade just med "ULF" om stereo lite allmänt här. Vi kom just in på saker där just byte neråt i kabelval TILLFÖRT bättre resultat i hans grejor och musiklyssnande.

Denna kabel som jag inköpt är INTE pga att den ÄR highend jag fastnade för. Utan för den kostar 119 kr och det STOG highend på den.

Då bara MÅSTE den ju provas. Så då inköptes den och den imponerade rätt ok.. Därför så startade jag denna tråd. Och undrar eftersom jag inte kan resa runt med en 119 kr kabel för utvärdering eftersom resorna skulle kosta så ofantligt mycket mer än kabeln om nån annan kunde och vill köpa sig en och prova... Såsom en ÖPPEN utvärdering..

detta KAN senare ju bli ett tips för andra att finna billiga lösningar med just kablar. Om inte annat så står det ju rätt klart att betydande dyrare scart får sig en match av detta fabrikat. Även tydligen andra till hemmabio bild osv. vad det nu heter

Så att "något" ändå ligger i dessa kablar bör man ju inse..

Så därför väntar jag ivrigt in resultaten ifrån dom som tycker 119 kr kan va skoj att "offra" på detta test...

Sedan så en sak till. Denna gång är det flera totalt skiljda ifrån varann kanske som relativt samtidigt lyssnar. Så då era tankar inkommer så har man snudd enbart egna åsikter i hjärnan. Och prestige lär INTE vara ett problem direkt kanske denna gång..

Stereo ÄR ofantligt roligt då man kan botanisera vilt bland otaliga prisklasser och typer av grejor. vilket vi ska göra i helgen.

Som sagt. I morgon börjar del ett av hifiresan. Sedan sover vi över på ett ställe innan resmålet nås på lördag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:26:35  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Jag konstaterar blott att hifi är ett ämne som är känslosamt.

Men jag följer gärna andras erfarenheter med den kabel du givit som exempel på en superbillig kabel.

Absolut inte känslosamt. Men en till havererad kabeltråd tycker jag INTE vi behöver...Dom finns i långa rader redan tyvärr.
Ok

Och det du däremot tar upp om att se andras erfarenheter ska bli otroligt skoj.. Denna kabel ska inte tävla mot något eller någon.

Utan mera KANSKE kunna bli ett "tips" för andra där plånboken eller LUSTEN att lägga stora summor på kablar inte finns.. att det ändå finns bra kablar med lite högre nivå. Sett på VAD dom kostar.

9 av 10 av dom kablar jag provar står aldrig nåt om ju... Skriver endast då nåt "sticker ut" ifrån mängden vilket jag finner att dessa gör...

För då jag ser en färdig kabel för löjliga 119 kr förpackad ut till kund så har jag absolut noll i förväntning.. NOLL... Denna kabel steg över "noll" kan man säga. Så pass så mitt intresse att se vad ni andra tycker är befogat en tråd om dom / den.har ju bara en...

Och man fick ju 24 karat guld med på dessa 119 kr ju.. Samt att den heter "highend" på förpackningen. Då VET man ju vad man lyssnar till ju.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:05:06  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Jag är inte kabel-skeptiker, men jag är pris-skeptiker.

Varför skulle inte Clip Tronic hittat en lika bra ledare som högpris-kabeln XXXXXX för 25 000:-

Jag kan omöjligt förstå vad som kostar i en dyr kabel. Är det materialet? Har den varit i rymden och strålats av hifi-gudarna? Tror inte det..

Underbart om denna kabel funkar! Varför betala MASSOR för något så enkelt som kablar när man kan lägga det på elektronik eller musik?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:16:11  Show Profile Send Adagio a Private Message
Du får ursäkta mig lite Mayro. Jag pendlar mellan att bli lite impad över att du med sån iver, efter rätt många års intresse, kastar dig över sådana här grejer, och att tycka du är lite väl på.
Nyhetens behag? Speciellt om man först kan kläcka produkten och sprida den nya läran.
Jag kanske är en desilusionerad, gammal tråkmåns men jag har sett och hört det förr.
Jag ska inte förpesta din tråd med neg.
Forsätt med din upptäckariver men försök nyansera dig lite, det är faktiskt små skillnader mellan det mesta, klara skilnader, men inte så det ena kör åttor runt det andra.
Men visst, får man en bra kabel för en dryg hundring, så kan man ju alltid dela med sig den kunskapen.
Men att slå på stortrumman så här varje gång det sänker trovärdigheten lite, tur att du inte sågar dina gamla favoriter, vilket man kan se ibland.
Jag är förvånad att det går att tillverka vettiga kontakter för den här summan.
Hoppas du tar det för vad det är, konstruktiv kritik, och inte blir sur.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:24:42  Show Profile Send Adagio a Private Message
Muse> Jag tror inte en bra seriös kabeltillverkare "hittar" sina produkter. Låt gå för att en del lycksökare "hittar" ett säljbart koncept med en snygg förpackning på (nylonstrumpor). Men de som funnits länge i branshen är seriösa och deras produkter likaså.
Jag tänker inte gå in i debattt här och nu men "hittar","strålad genom rymden" Jaha?? Bra argument.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:33:06  Show Profile Send mayro a Private Message
adiago.
Ärligt så förstår jag inte ens vad du hänvisar till
"slå på stortrumman".
"köra åttor runt"
"nya läran"
osv osv.

Läser du ens MIN tråd? eller är det andra trådar du hänvisar till? Snälla svara inte om du inte har trevliga avsikter. samt att ditt mål är att DELTA.

Inget som du skriver har med mina ord att göra Inte ett enda..

Jag tycker du inte bara ska. Utan BÖR läsa min tråd igen. Och denna gång SE vad som står ifrån mig.

Om du sedan undrar något så välkommen..

Och att detta är en kabel som slår 25000kr??? Muse.. säg inte ens så.. det startar ännu mer knäppa komentarer. Folk TROR då jag skrivit det någonstans..

Varför är det så förtvivlat svårt att ge fan i inlägg OM man inte har nåt att TILLFÖRA tråden fast jag ber så många ggr om det?

Måste ´jag låsa en jävla tråd om en 119 kr signalkabel från kjell & co för att ekk samt övrigt skit skall klara av att hålla sitt skittjafs borta.. Är ert mål att konsekvent alltid enbart förstöra?

Jag förstår inte ett enda jävla skit alls mera här..
inte ett skit...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:38:32  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag förstår inte riktigt vad du, mayro, vill få ut av denna tråden då du inte verkar vara intresserad av en diskussion om billiga kablar eller någonting annat än just den specifika kabeln. Vill du att folk ska köpa kabeln och hålla med om att den är bra? Var det bara ett tips om en bra kabel? Men vad gör det isåfall om tråden hamnar lite off-topic, tipset har ju ändå gått fram. Inget illa menat, bara lite förvirrad. :)

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:44:17  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Se INTE detta som jag nu säjer detta är världens bästa kabel. Utan endast exakt som jag skriver.. Jag blev nyfiken om fler kan hjälpa till och "utvärdera" här. Så kanske detta är ett snudd "gratistips" till många som finns här.

läs så ser du samt andra kanske vad jag har för topic..

Står det att jag söker kabeldebatt i almänhet ??

Svaret är NEJ om det inte framgått efter jag BETT om respekt att INTE förstöra min tråd med detta jävla skitsnack..
Frågar igen MÅSTA man låsa en djävla tråd om en kabelsnutt för 119 kr från kjelle o co för ni ska bli nöjda..
Eller ska jag bli tvungen att starta en tråd bredvid där ni kan sitta och larva er? starta en egen tråd OM ni har att tillföra andra. Här är topic solklar. och var så ända till en del vägrar förstå skriven svenska...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/15 22:46:18
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:51:49  Show Profile Send labrat a Private Message
Nej, men det står inte heller att du specifikt bara vill diskutera en kabel i trådtopic. Hursomhelst, det är väl inget att bli så upprörd över? Ta en kopp kaffé och varva ner lite. Debattklimatet blir ju knappast trevligare av att du gapar och är sur. :)

Mitt tips till dig är att i framtiden välja bättre trådtopics och att direkt markera om du vill ha en väldigt smal indelning om vad tråden skall handla om. Du vet ju själv att du har skrivproblem och då kanske det är lite extra viktigt att lägga ner tid på att formulera sig korrekt så att alla hänger med (i all välmening). Forum som detta är ju väldigt breda, så jag tycker personligen inte det är konstigt att det kommer in reflektioner om andra billiga kablar osv.

Hursomhelst, jag ska inte störa mer.
Hade gärna köpt kabeln själv (behöver finare signalkablage), men jag vill ha något lite snyggare. Gillade inte riktigt den silvriga looken.

Sandoz in the rain

Edited by - labrat on 2005/09/15 22:53:26
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:54:38  Show Profile Send Adagio a Private Message
Lugn och fin nu.
Jag utgick från ditt inlägg och ville göra ett inlägg mot överdrifter, och förlåt om du tog illa vid, det var inte min mening.
Jag läste om och du har rätt, det är ett rätt sansatt inlägg, jag var nog lite färgad av dina tidigare euforier, och alla smilisar.
Bli inte arg nu men du brukar börja så här, sen kommer en utvecklingsfas då den hyllas sen blir det Clicktronicklubben mm.
Jag tycker inte ens att Skosnörena som skickas med billiga anlägningar är så dåliga, men det kan göras bättre.
Vad jag ville säga var bara "Att du orkar?!" i både positiv och negativ bemärkelse.
Det hela utvecklade sig till ett mer allmänt utlägg om överdrifter som florerar, OK med entusiasm, men när man (inte just du) ena gången hissar sen sågar, du förstår vad jag menar? Men det kanske är en egen tråd.
Och jag har sett det förut, det finns många därute som har revolutionen i sin hand, som dom bara snubblat över.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:59:11  Show Profile Send mayro a Private Message

så. nu har jag startat en tråd åt er alla som vill delta fast med totalfel topic i ögonen.. Här är länk dit så ni hittar..

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43223

Hoppas ni kan nu ha skoj där. Kanske kommer jag också in i almändebatten vad det lider efter helgen.. Dyliga trådar tar ju inte slut någonsin.. Ha skoj nu..
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  23:12:09  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Nej, men det står inte heller att du specifikt bara vill diskutera en kabel i trådtopic. Hursomhelst, det är väl inget att bli så upprörd över? Ta en kopp kaffé och varva ner lite. Debattklimatet blir ju knappast trevligare av att du gapar och är sur. :)

Mitt tips till dig är att i framtiden välja bättre trådtopics och att direkt markera om du vill ha en väldigt smal indelning om vad tråden skall handla om. Du vet ju själv att du har skrivproblem och då kanske det är lite extra viktigt att lägga ner tid på att formulera sig korrekt så att alla hänger med (i all välmening).

Jag har markerat delar där du klart visar du söker endast skada samt bråk. Först topic som omöjligt kan missförstås.. Sedan personpåhop om mitt handikapp

Nu får du fan´n i mig skärpa dig med påhopp . Jag har haft nog med skit i detta ämne med Iö.. det räcker.. kom inte hit med dyliga komentarer också o djävlas...
Om du anser min topic är så svår att utläsa så du ska därefer fast jag ber så många ggr att slippa detta du samt andra framtvingar ska ge dig på mitt handikapp med spydiga ordalag även om du lindar in orden.. Jag hoppas verkligen att någon ifrån moderatorerna snart går in här.. Detta är fan inte klokt. Och du labrat söker endast konflikt.. Ditt påhopp angående mitt skrivande samt därvid handikappär så lågt det kan bli.. att du endast gör detta för att skada personligen är helt uppenbart om man läser min trådstart här.. INGEN kan ens få denna topic till svårbegriplig om man inte medvetet vill skada samt förstöra.

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/15 23:15:58
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/09/15 :  23:13:45  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag begriper inte heller vad du är ute efter när du börjar rallarswinga så fort ett icke önskvärt deltagande dyker upp.
Ska fler som köpt ge sig till känna och bekräfta dina erfarenheter?
Eller ska vi mangrant gå ut och köpa den för att sedan kunna debattera dess ljud?
Om jag skulle skriva en recention på en kabel jag gillar, skulle jag uppskatta erfarenheter från andra även om dom inte delade mina åsikter. Men skulle någon gå in och argumentera om ormolja, prisnack mm skulle jag inte gå in och swinga med den kraft du tar till.
Att en tråd utvecklas till ngt annat än dess ursprung får man köpa.
Du kanske går igång på billiga hifigrejer med vad du (och andra) tycker är bra ljud. Andra går igång på annat.
Själ spyr jag på att allt är så prisfixerat, skit i priset.

Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/09/15 :  23:20:46  Show Profile Send labrat a Private Message
Öh.
Det var ju inget påhopp, jag skrev ju klart och tydligt "i all välmening".

Du säger att din trådtopic är övertydlig, hos mig är den fortfarande "superbillig kabel", och det är iaf i min värld rätt ospecifierat. Du utmålar dig själv till martyr, och jag har ingen lust att deltaga i den leken överhuvudtaget eller att vara med i något forumbråk. Allt jag gjorde var att försöka hjälpa dig, och att du istället vänder du på steken och påstår att jag är ute för att djävlas vilket gör mig helt uppriktigt sagt både lite ledsen och arg. Nu drar jag mig ur den här tråden..

Sandoz in the rain
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000