Author |
Topic |
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 23:38:50
|
Jag försöker mig på att göra ett inlägg om kabeln i fråga.
Jag och en kollega gjorde lite tester med clicktronic kabeln mot en kimber kabel som jag inte kan namnet på (tror den ska ha haft ett nypris på ca 6-700kr). Sägas bör att min clicktronic kabel inte var alls inspelad. Men kimber kabeln var klart bättre enligt vår åsikt. Clicktronic var inte dålig, men ljudbilden saknade en del. Mayro's trevliga upptäckt gör att jag kan ha kabeln i ett framtida test igen. Och att jag kan fortsätta spela med kabeln utan att tro att den förstör musiken allt för mycket iaf. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 23:41:24
|
Skärpning nu,, ALLA!
Annars kommer fram
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 23:49:09
|
Tack zalve..
För ev folk som kommer in nu efter allt onödigt lägger jag in topic igen. Fast det är bra att läsa tråden ifrån start ändå. Så man inte missar poängen här som tydligen redan skett.
Detta ÄR inte ett testresultat. Utan en fråga efter om fler orkar o vill delta enbart. och INGET annat..
quote: Jag vad säger man.. Kabelfeticht som man är så stog man ju inte emot då man besökte kjell&co häromdan.. Jag såg ett paket det stog HIGHEND på ju
Det var en kabeltyp som har denna beteckning...Märket heter det superheta numera highend "Clicktronic" Skratta ni bara... Jag gör det själv...
Jag skulle ha en bra kabel till småungarnas lilla lekrumrum. Så varför inte prova tänkte jag. Så efter att lämnat lite dygt en hundring så var kabeln på 1,5 meter min...
Jaja tänkte ja. Den kan omöjligt vara sämre än dom orginal som är med. I vilket fall SER den bättre ut..och det är ju viktigt...
Hemma sedan sattes den in i stället för mina silver res ifrån min cd och första tonen kom...
njaaa... Inte va detta direkt highend inte. Men vänta lite .. vad är detta Efter två låtar så började man notera att det FAKTISKT lät "rätt ok" ändå. Ja för denna hundring va det absolut inte illa....
Kabeln fick sitta kvar och inbränningsskiva fick gå över natten..
Dagen efter sattes vanlig musik in. och fick stå på i några timmar utan ljud. I går kväll lyssnades det lite till...
Och faktisk låter det inte tokigt alls tvärt om så spelar denna kabel rätt trevligt här i systemet..
Så trevligt så barnen får klara sig ett par dagar till så mer utvärdering kan ske. Jag har INGEN aning om detta att den spelar så trevligt är beroende på att den rättar till massa problem med mitt rums akustik via att dölja saker. Men mina rätt "lyssningsvana" öron säger mig att med den "öppenhet" den kan prestera är detta TROLIGEN inte fallet..
Finns någon annan som har en dylig stump inkopplad i sina grejor här? eller finns det nån fler som kan "offra en dryg hundring o köpa sig en dylig liten stump i detta långa land och prova. För OM den är så bra som jag just i MITT system finner den så bör detta vara ett MYCKET bra alternativ för en fattig student eller så att få rätt hyfsat mycket bättre än dom medföljande. Även för folk som inte VILL lägga mycket kr på bra kablar..
Jag jämförde den snabbt med en biltema liknande som jag haft i en gammal bil.. Och biltemas "låter" inte alls liknande ens
Se INTE detta som jag nu säjer detta är världens bästa kabel. Utan endast exakt som jag skriver.. Jag blev nyfiken om fler kan hjälpa till och "utvärdera" här. Så kanske detta är ett snudd "gratistips" till många som finns här.
Jag finner hur som helst starka skäl som ni förstår då jag ändå går ut och frågar här Antingen är mitt system helt enkelt så fel just nu så det INTE talar om vad som är vad.vilket jag inte tror, akustiken JA. Men inte ljud direkt. Eller så är denna ultrabilliga kabelsnudd rätt ok faktiskt..Att den ÄVEN har guldkontakter är ju inte dåligt för denna dryga hundring ju..
Men bäst är att läsa från start. Samt sålla bort bråken..
Så kör vi igen här... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:02:02
|
Men Mayro, i all välmening. En tråd i Hifi, där ska man väl kunna diskutera om kabeln och även liknande alternativ. För/nack-delar etc etc?
Nu verkar upplägget vara bestämt till; *Du skriver ett par inlägg om kabeln. *Ingen får diskutera något. *Eventuellt köper några kabel och skickar iväg x antal ryggdunk tillbaka.
Det blir ju faktiskt inte mycket till topic då
Det enda andra alternativet blir ju följdaktligen; *Du skriver ett par inlägg om kabeln *Folk diskuterar *Zalve hotar med stora hänglåset *Folk fortsätter diskutera *Tråden låses |
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2005/09/16 00:03:43 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:04:33
|
bossebula. quote: Och att jag kan fortsätta spela med kabeln utan att tro att den förstör musiken allt för mycket iaf
Det har jag ju ingen aning om ju... jag har markerat att det KAN vara möjligt den "rättar" till rena fel här just nu i mitt system.... Fast jag inte tror det är så.Men jag har garderat mig lite ifråga om detta. Akustiken är rätt trist just nu. Inte helt kass. men ändå inte rolig direkt..
Sedan gäller ju samma sak för denna kabelstump som för andra. Den ska ju "trivas" med övriga grejorna.. Det är just därför jag frågar om nån fler kan köpa en o testa. Så man ser lite mer vidare resultat..
Det kan ju enbart vara rena slumpen att den fungerar bra här.
Jag hade inte frågat om detta varit en dyr sak. Men då den för 119 kr kan ge lite hifiskoj så.. why not så att säga.
Spelar du en sådan kabel bossebula? eller flera? Jag har ju endast en enda längd. Så egentligen säger det knappt nåt mer än att turen kan fått rätt här o inget annat...
Fast jag jämför ju inte med något eller någon annan. utan endast spelar rakt av ovetenskapligt o allt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:04:54
|
Har allt hållit ett sånt där paket i handen ett par gånger. Tittat förundrat, noterat "High End" och smilat.
Mayro tog steget fullt ut. Jag önskar jag en dag kunde slå mig fri från dessa hifins bojor och med rak rygg stövla hem, buren av vänners hyllnigar, med ett par "clicktronic".
En eloge.
M |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:09:36
|
sampix. ge dig nu |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:13:52
|
Mayro: Jag har bara en sådan kabel. Behövde en analog kabel till när jag sålde mitt försteg och då är ju kjell nära till hands. Kan sägas att det var inga hifi cd-spelare inkopplade direkt. Men vi roade oss med testande ändå. (min pioneer 360 mot min kompis hk dvd spelare, kommer inte ihåg nr nu, men den är välkänd för att vara välljudande för sitt pris, förra generationen dvd spelare kan man kanske säga, dock inte så länge sen..). Min sambo har spelat med clicktronic inkopplad nu i 2mån, så lite inspelning har den fått. Får jämföra mot nån bra kabel när jag kommer hem. Inriktar jag mig mer mot HiFi istället för hemmabio så blir det väl nån bra källa att få ljudet ifrån. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:15:55
|
Rannagarden.. "Vänners hyllningar"
hua. Jag vågade knappt ens berätta för Muse i telefon ju... Jag var tvungen att köra lite telefonlyssning först o se om han ylade över att det skar ihop.. då han sa det lät bra i tel. Då vågade jag berätta vad jag provade här...
Sen så var o är detta en kabelstump till dom minstas stereo.. Så det var ju bara på skoj den ens kom in i mina grejor ju...
men va sjutton.. Snart kommer betydligt mer kostsamma kablar provas. Men lite grejor ska först nu fixas till här. Så "kläderna stämmer bättre till festen" som man säger...
men rannagarden. Du hade nog vågat du med din utter.. Inte alla drar igång sådan modd av en DVD som dig om man inte har MOD i råge... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:21:38
|
quote: sampix. ge dig nu
Ok då gör jag det.
Och härmed forsätter The mayro show som planerat |
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2005/09/16 00:22:25 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:22:22
|
Ja "sno" kabeln o sätt in den i fint sällskap så ser vi resultatet.. Den kan ju iofs rimligen bara spela det den får "in" som sagt var.. Men här spelar den på rätt bra redan nu... Ska testa den i helgen på rätt ok grejor. Säkert som amen kommer den tala om ifall den är mus eller kisse... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:28:13
|
mayroshow????planerat???
vad i hela friden är du ute efter sampix..FÅR jag inte ha en tråd efter en topic för dig utan att du skall skiva skit? håna samt förstöra?
Eller är det så att jag ska ha godkännande ifrån dig samt andra på vad JAG vill ha för topic?
Du verkar inte ens kunna läsa vad zalve sa. Han sa det skulle bli stop. Att tro annat än att du medvetet försöker dra igång mer bråk för att tråden SKA haverera samt därmed låsas är helt omöjligt med dessa rätt ironiska samt rätt kränkande typ av inlägg du avlossar..
ta nu och stå för vad du sa. Lämna tråden. Tack. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/16 00:29:24 |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:44:14
|
quote: Mayro> vad i hela friden är du ute efter sampix..FÅR jag inte ha en tråd efter en topic för dig utan att du skall skiva skit? håna samt förstöra?
Det är populärt att quota, så jag gör det också från ett tidigare inlägg av mig i tråden; quote: Mayro> Nää då, det är bara att köra på! Jag tycker bara det är sunt att du testar dessa, och kul för dig att de låtar bra. Visar ju bara att du lyssnar till din anläggning och inte till prislappen
Detta var beröm från min sida till dig. Ganska svårt att missförstå. Även om man försöker, eller hur? Att du sedan ska köra igång som en ångvält så fort någon annan tycker något utanför ditt synsätt, har jag mindre med att göra. Tro mig.
quote: Eller är det så att jag ska ha godkännande ifrån dig samt andra på vad JAG vill ha för topic?
Mig behöver du inget godkännande ifrån. Du verkar fullt kapabel till att spy galla på de flesta helt utan min hjälp.
quote: ta nu och stå för vad du sa. Lämna tråden. Tack.
Jag står åtminstone för allt jag sagt i detta inlägg |
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2005/09/16 00:45:50 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:46:08
|
bra det sampix..
hej då..... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:50:24
|
Om du nu inte ens har vett att svara, så kom då heller inte med en massa lösryckta påståenden. |
kabelskitsnackare
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/09/16 : 00:54:32
|
quote: Det enda andra alternativet blir ju följdaktligen; *Du skriver ett par inlägg om kabeln *Folk diskuterar *Zalve hotar med stora hänglåset *Folk fortsätter diskutera *Tråden låses
Vi låser för natten, så kanske öppna i morgon.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|