Author |
Topic |
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 20:23:05
|
Jaha Röda Tråden-kamrater, då var det dags igen. Tio trådar hittills under terminen och åtta har lösts. Kul! Vi har dessutom pinnarna spridda på sju huvuden. Också kul!
Huruvida kvällens Röda Tråd är svår eller inte återstår att se. Det vet man aldrig i förväg. (Nja det var ju inte riktigt sant - eller hur vemsom?)
Kvällens första ledtråd för oss i alla fall tillbaka till måndagens arena:
Håkan Hellström – Gråt inte för mig Göteborg
Nysta väl! /Jörgen G
PS Glömde kvällens tidtabell: Andra ca men dock tidigast 21.45. Tredje - och sista - cirka men dock tidigast 23.15 /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/08/17 20:27:13 |
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 20:28:27
|
Usch inte mer göteborg. Jag blev visserligen vidaretagen till en final i en designtävling som skall hållas i Göteborg.. Detta kanske är ett fint sammanträffande.
Gråt. Saltvatten. Västkusten. Fisk, Göteborg, Håkan Hellström, HH, Gråt Göteborg GG... humm...
Kommer inte ur låten ens..
Gissar på Hellström. Helvetes massa ström. Lennarts Singel-end
|
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 20:50:47
|
Mobiltelefoner Hellström |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 21:39:43
|
vemsom - ditt svar är lika oberipligt som din Röda Tråd igår...
mobiltelefoner, västkusten och Argentina är inte obegripliga men lika lite i överensstämmelse med kvällens Röda Tråd
Nästa ledtråd om några minuter
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 21:42:16
|
ok....ämmm ackordarbetare |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 21:47:20
|
ohmega - du får hänga på de övriga till andra ledtråden:
Nacka Skoglund – Vi hänger me'
Tredje cirka kvart över elva.
/ Jörgen G |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:19:02
|
fotbollslandslaget-hellström var ju målvakt och nacka spelare. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:21:11
|
Bra nalle
känns som min gissning inte hade samma mätt ;) även om sport är mord som alla vet. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
planetaryice
600.000-klubben
477 Posts |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:35:34
|
Ström och Göteborg/ Göta älv naturligtvis. Är det fel så beror det på att jag varit på vinprovning.......hick... |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:45:55
|
Så här i halvtid så kan vi konstatera:
Gus - du kanske skulle läsa båda ledtrådarna - men du kanske ser dubbelt efter vinprovningen? Röda Tråden är i alla fall inte funnen av dig ännu.
Fotbollslandslaget, sätt på vilket man kan göra slut med saker på eller asp tillhör också de svar som inte är bättre än något annat så här långt. Har ni tur vemsom, nalle och planetaryice får ni en gissning till när sita ledtråden kommit.
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/08/17 22:47:09 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:47:02
|
Ström försvann när skog rasade. Vem var ansvarig ? Jo, det var:
Gudrun |
Veckans skiva, här ! |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 22:54:31
|
åhh en ide' i allafall..hmm
Håkan Hellström – Gråt inte för mig Göteborg Nacka Skoglund – Vi hänger me'
kan röda tråden vara: städer? |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:04:59
|
Håkan Hellström – Gråt inte för mig Göteborg Nacka Skoglund – Vi hänger me'
Jag kör samma linje som föregående skribent, men tar det till en annan nivå. Mitt svar blir således ölet TT - Three Town, dvs Stockholm, Göteborg och Malmö.
|
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:07:11
|
Klockren V8!!!! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:08:25
|
Håkan, bär ju den klassiska Kalle Anka kostymen. EN Anka kan man nacka...
ANKA! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:08:39
|
Visst var den bra, men var den rätt? |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:13:50
|
quote: Gus - du kanske skulle läsa båda ledtrådarna
Det blev lite slarvigt läst ja Katterna skulle ha mat mitt i läsandet så jag får väl skylla på stress |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:22:53
|
hal - ström är bra att ha i de Röda Trådarna. Även om man kan köra på batteri ett tag blir bortfall fatalt. Men Gudrun har ingenting med dagens Röda Tråd att göra.
ohmega och VeeEight - inte illa. Justera i både höjd och sida blir det säkert rätt så småningom.
Gaffa - inga sånger i kvällens Röda Tråd
Zalve - Inte heller illa, men du får tänka om rejält
Tilläggas så här inför den tredje ledtråden kan att kvällens Röda tråd inte har något med fotboll (eller annan idrott) att göra.
Klockan har passerat 23.15 och här kommer den tredje och kvällens sista ledtråd:
Johan Östberg, BOIS A-trupp och delar av Landskronas musiker - Svarta och Vita
Fortsätt nystandet - ni är på G (tror jag...)
/Jörgen G |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:29:51
|
vemsom - läs innantill:
Jörgen G:quote: Tilläggas så här inför den tredje ledtråden kan att kvällens Röda tråd inte har något med fotboll (eller annan idrott) att göra.
Och dig som jag hade som en av kvällens favoriter...
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/08/17 23:31:39 |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 23:34:28
|
haha:D vaf-n.. jaja.. jag skyller på att Gus har varit på vinprovning ;) |
|
|
Topic |
|