HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Carmina Burana gratis i Stockholm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/08/14 :  13:24:00  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Du kan höra Carmina Burana på torsdag kl 20 på Stortorget i Gamla stan där flera körer och stockholms mässingssymfoniker spelar.

Konserten är Gratis. Kom i tid.

GÅ DIT! det är en stor upplevelse och även om du aldrig hört musiken så är det mäktig musik med en speciell stämning som de fantastiska omgivningarna ger.

Tag denna chans att höra ett verkligt bra stycke körmusik.

Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/14 :  15:22:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Gör som Micke säger, ta chansen och hör detta fantastiska verk.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/08/15 :  10:00:42  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tack för tipset Micke Y

Jag kommer att vara där!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/08/17 :  20:42:45  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Jojo det hade vart nåt. Va avvis jag blir på alla som har chansen, ta den...

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/08/17 :  20:50:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Det kommer bli fint väder så det blir säkert mycket folk. Kom i tid.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/08/18 :  22:01:15  Show Profile Send Figge a Private Message
Synd bara att det var så låg volym på ljudet, hade varit en annan upplevelse då.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/08/18 :  23:03:59  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jäpp - och den sönderpratande presentatören. När hon efter fem minuter kom in igen och bad oss föreställa oss det packade Stortorget som en grön äng, då gick jag. Rejält missnöjd.

Det lilla jag hörde från musikerna verkade lovande - trist att deras framförande blev sönderpratat och att de inte fick visa vad de kunde mer sammanhängande.

/Jörgen G

PS
Nu blev kvällen lyckad ändå - hamnade med familjen och ett par pilsner på Strandkaféet vid Norr Mälarstrand. I den ljumma augustikvällen kunde vi där avnjuta hur mörkret föll över Riddarfjärden, samtidigt som den nästan fulla månen steg över Söders höjder. /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2005/08/18 23:05:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000