HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Förändra bildreportage-delen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/17 :  00:04:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Hej!

Vi är några som suttit och tittat på hur vi fördelar vårat postande och en avdelning som känns som att det finns mycket intresse runt är bildreportage. Det är väldigt många trådar som rör sig och det känns som att de är svåra att följa pga all aktivitet.

Ett sätt att hantera detta problem på är att vi skulle kunna dela upp bildreportage i några avdelningar.

Till exempel skulle de kunna vara:

Bildreportage - HiFi
Här kan man posta bilder från "hemma hos"-besök, demos, uppackning...

Bildreportage - Teknik & DIY
Denna avdelningen innehåller DIY-reportage och tekniska reportage...

Bildreportage - Musik "Live"
Här postas bilder från Konserter, på liveband eller studioreportage...


Skulle det funka

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/08/17 :  00:16:10  Show Profile Send edison a Private Message
Idén ser mkt bra ut!

Exakt hur det ska delas upp kan ju bli diskussion om(?)...jag tycker för min del det bör vara max 3 "sub-avdelningar", typ som föreslagits...annars blir det 'bökigt' igen fast av andra skäl.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/18 :  08:12:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tack för feedbacken Edison!

Ingen annan som känner för att lufta sina tankar om idén


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/08/18 :  08:24:51  Show Profile Send Terminator a Private Message
Om det inte funkar genom att ge topicen en avslöjande titel ser det ut att vara en bra lösning/idé. Jag har dock inte upplevt det som ett problem.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/08/18 :  09:28:30  Show Profile Send matså a Private Message
Pac, låter som en mycket bra ide.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/08/18 :  09:41:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Låter som en bra uppdelning.
Har dock en liten fundering.
Ska bildrepotagen ligga under hifi, diy o musik eller ska de ligga i en egen del så som bildrepotage gör idag?
Personligen så tycker jag att de ska ligga i respektive kategori.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/08/18 :  12:06:23  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Måhända en god idé. För egen del så tycker jag det redan idag finns väl många avdelningar här. Det känns mkt enklare för mig att navigera på ett annat forum med mkt färre avdelningar. Även där förekommer bildreportage i de befintliga avdelningarna. Men det är kanske pga åldern som det känns enklare med färre.
Dimitri
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/18 :  12:37:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Är inne på zed51's spår. Det är många avdelningar som det är, jag har inget behov av att få det än mer uppsorterat (hifi, diy, etc). Det är ju fortfarande innehållet som gör själva bildtråden, entusiasmen från läsarna/tittarna och informationen som trådskaparen delger.

Något som vore nyttigt och kul vore om man kunde publicera bildrepportaget som ett koncentrat.
T.ex. göra en utskrift eller PDF av dom verkligt innehållsrika inläggen, vilket inte alltid är det samma som "alla inlägg". Dessa bildrepportage skulle kunna arkiveras under "Artiklar". På så sätt kan man få alla bilder inkl byggbeskrvning från ett DIY-bildrepportage eller få alla bilder och intryck vid hembesök, osv.

Ps. Missförstå mig inte. Jag anser att dom glada tillropen är extremt värdefulla för trådskaparen, även om det bara står "Tack för fint repportage". Däremot bör koncentratet kanske inte innehålla dom inläggen...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/08/18 :  12:49:54  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
*Håller med EngelholmAudio* och vi har redan tillräckligt med forum. Bättre att rubriken är beskrivande!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/08/18 :  13:03:23  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag håller med det två föregående talarna LeoArietis och EngelholmAudio dels för att enkelheten i forumet försvinner samt att det lätt blir fler forum när man upptäcker att ämnena kolliderar. Nä bättre beskivande rubriker vore bättre än t.ex " Uppackning del 1" som jag anser vara lågmärke och som jag inte tittar på heller.

/Anders


Numera en hänsynslös eoJUED:are.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/18 :  14:12:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Vi hade tänkt att ha det samlat under bildreportage, men spalta upp det så att man enklare kan hitta just den kategorin man själv är mest intresserad av.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/08/18 :  16:09:15  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Man har ju lagt till med en viss ordningsföljd som man tittar i de olika forumen.För min del blir det oftast att jag tittar i "bildrepotage" först för att se om det kommit några nya godbitar att titta på, och det känns som om man vill ha den infon ganska snabbt utan att behöva gå in i underavdelningar.Däremot kanske det blir lite osäkerhet om var man skall lägga sitt "bildrepotage" om det passar in under rätt forum o.s.v speciellt om man är ny på forumet.


http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/08/18 :  16:15:30  Show Profile
Tycker det är väldigt lite trådar här, har inga problem att följa med direkt, däremot skulle det uppskattas om mailprenumerationen kunde aktiveras. Då skulle det räcka med en forumdel för hela forumet utan problem att hänga med

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/08/19 :  11:48:45  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
NEJ!! Jag håller inte med. Den enda förbättringen bildreportage behöver är en tidsgräns för hur lång tid det tar mellan bilderna, att en ordentlig avslutning behövs samt sluta med alla gissningar av ointesägande bilder som kan pågå en hel sida nästan. Det är så tråkigt om man inte är en inbiten audiofil.

OT/ Bildreportagen på Euphoria måste vara sämst i hela världen. Fina bilder, men de kan ta flera dagar.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/08/19 :  12:04:13  Show Profile Send jonasz a Private Message
Håller med Martin.M. Mailprenumeration borde finnas, som det är nu kan man nästan "glömma bort" att man varit och postat i någon tråd. Dessutom är det mycket lättare att följa en intressant tråd.

Förövrigt tycker jag det är en bra idé med uppdelningen du föreslagit.

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/08/19 :  13:57:46  Show Profile Send Piggen a Private Message
Håller också med Dimitri och c/o!
Det är inte så mycket bildreportage så att dom behöver kategoriseras ytterligare.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000