HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Asiatisk Film
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/16 :  22:00:46  Show Profile Send KingX a Private Message
Misstänker det finns en och annan film fantast i detta forum
och undrar om det finns ngn här som är intresserad av asiatiska filmer?
själv har jag en stor passion för asiatisk film konst.

kan juh även i denna tråd passa på att tipsa om Brotherhood of war som släpps på DVD i sverige under denna vecka. ett otroligt krigs drama från korea som snabbt handlar om två bröder som slits in i kriget mellan nord och syd korea.
filmen fokuserar på dessa två personer och deras öden de går till mötes genom krigets fasor.

Filmen är otroligt välgjord och krig har nog aldrig sett så hemskt ut som det gör i denna film.
Sedan att filmen levererar ett underbart 5.1 ljud gör inte saken sämre, man dras verkligen med in i handlingen på ett enastående sätt.

shutter: för er som gillar krypande skräck kan jag rekommendera denna Thailändska skräckis.
Filmen handlar om 2 fotografer som åker runt och tar kort vid olycks platser osv.
en dag råkar de köra på en människa och smiter från olycks platsen. detta starta en rad mystiska händelser.
vill inte förstöra filmen för er så jag säger inget mer, men jag utlovar en hel del rys moment i denna höjdar film.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2005/08/16 22:03:47

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/08/16 :  22:31:16  Show Profile Send jonasz a Private Message
Tears of the black tiger är en cool rulle! Pastellfärgad femtiotalsmiljö med thailändska cowboys låter kanske töntigt men är bara så bra!

http://www.imdb.com/title/tt0269217/

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/08/17 :  00:16:49  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Asiatiska skräckfilmer har ju varit i ropet ett bra tag nu och det med rätta.

Filmer som Dark Water , The Eye och Ringu-trilogin är favoriter i min filmsamling. Mycket av dagens skräckfilm som kommer från usa berör mig inte för fem öre, dom har helt enkelt kommit bort från sånt som skrämmer en. Lustigt att det just remakes på de asiatiska filmerna som slår nu på biograferna ...


Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/08/17 :  09:12:15  Show Profile Send Machine a Private Message
Koreanska Oldboy är en fantastiskt otrevlig men bra film. Måste ses helt enkelt.

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/17 :  10:20:21  Show Profile Send KingX a Private Message
Diesel: haha ja visst är det underligt att de toppar bio salarna? =) Jag tycker mest det e tröttsamt att se hur Hollywood gör om alla filmer som kommer från utlandet oh gått bra.
Det e lite oförskämt gentemot de andra ländernas filmindustri på ngt vis. Undrar hur de skulle reagera om ngn tog the Matrix filmerna o gjorde om *asg*

The Eye e en helt reko film dock så tycker jag nog The Eye 2 som kommit nu är snäppet bättre.

Machine: old boy har jag minsann adlrig ens hört talas om. Måste letas upp hör jag.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/08/17 :  13:00:48  Show Profile Send Machine a Private Message
KingsX: Följ länken :http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=45980&&ref=
Det är ingen skräckis men en sjukt bra film som verkligen visar att asiaterna vågar ta ut svängarna betydligt mer än de flesta i hollywood idag. Rekomenderas starkt.

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/08/17 13:03:37
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/17 :  13:12:43  Show Profile Send KingX a Private Message
machine: tackar för länken. kan passa på att tipsa dig om en annan otroligt bra sida för asiatiskt filk
www.hkflix.com

detta är förvisso en amerikansk sida, men deras priser är otroliga. Du kan handla film där för mindre pengar än vad en film skulle kosta i Sverige (frakt. inräknad)
Kollade in odloby på den sidan de säljer den för ca 140 kr (inkl. frakt)
har handlat mkt filmer från den sidan och kan säga de e 100% pålitliga. betala med paypal eller visa det är upp till köparen och bestämma. (eller andra elektron kort går också bra givetvis)


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/08/17 :  15:37:41  Show Profile Send Machine a Private Message
Coolt, ska kollas upp!

Edit: Såg att Oldboy säljs som US-version för drygt $18 på siten du angav. Observera att den kan vara omklippt eftersom filmen innehåller en del grejer som jag kan tänka mig att amerikanarna inte vågar ha med....

Men som sagt jag vet inte om så är fallet, men jag har läst om en amerikansk remake som ska komma där storyn ska vara lite omgjord....

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/08/17 15:43:21
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/17 :  15:55:24  Show Profile Send KingX a Private Message
ja det tycker jag absolut du ska göra. de har mkt mkt mkt film till bra priser =)
ja jag kikade runt lite efter old boy förut.. de har även en hk version av filmen.. och den kostade ännu lite mindre. man kanske skulle beställa den.. tänkte även beställa casshern. har ej sett den men har hört mkt gott om den.

åhh dessa re-makes.. när ska dom ge sig? =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/17 :  16:14:18  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag blir mycket nyfiken på filmer "Shutter" som nämndes tidigare i tråden. Vet någon om det finns olika utgåvor på den och iså fall vilken är bäst med tanke på bild/ljud och eventuella klipp?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/17 :  16:26:32  Show Profile Send KingX a Private Message
vad jag vet så finns bara ett släpp på den. iaf i Thailand.. tror inte något annat land har släppt den ännu.

http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.533240/qx/details.htm


där har du iaf en länk till där du kan köpa denna utgåva. i den utgåvan har du: dolby digital spår, dts spår och anamorphic widescrren 1.85:1 från hkflix.com, en mkt bra och pålitlig site. billiga är dom med =)

och jag har köpt filmer därifrån ett flertal ggr. har aldrig krånglat. dock så får man räkna med 2-3 veckors leverans tid då dom skickar från usa.
skickar som vanligt brev så det dimper rakt ned i brevlådan (såvida inte brevet är förstort då får du hämta ut det på närmsta postkontor)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2005/08/18 :  00:45:24  Show Profile Send Nagra a Private Message
Infernal affairs,var en OK film, med kopplingar till HiFi.
Annars brukar det vara mest japanskt tecknat.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/18 :  11:22:49  Show Profile Send KingX a Private Message
Infernal Affirs e helt okey ja. sedan har det kommit 2 eller 3 st till efter den (ingen av dom har jag dock sett så har ingen aning om hurvida dom e bra eller inte)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/18 :  19:54:17  Show Profile Send Drem a Private Message
Är det inte stor tullrisk om man beställer från hkflix.com ? Brukar ju bli lite tull på grejer från utanför europa.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/08/18 20:06:48
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/18 :  22:23:04  Show Profile Send KingX a Private Message
DreM: jag har aldrig någonsin åkt på tullavgift när jag beställt från hkflix faktiskt. o andra sidan brukar jag se till att inte hamna över 300 kr .. har för mig det är 300 kr som gränsen går vid beställningar utomlands.
men som sagt deras priser gör att man oftast kan handla 2filmer på en gång och aldrig kommer över 250 Skr ens =)
och skulle det vara så att du bara beställer en film så e chansen mkt minimal att du kommer åka på ngn tullavgift. Enda gången jag åkt på tullavgift för cd skiva/film är när jag köpte från amazon en gång. köpte en film och en cd.. då åkte jag på tullavgift. dock enda gången och jag har handlat på nätet från USA i flera år nu.
Mestadels från hkflix.com och dvdboxoffice.com

Machine: jag har beställt OldBoy efter att ha tittat på den förut (fick ladda ner den.. fult gjort jag vet) och vilken höjdar rulle... ojojoj! otroligt våldsam vid sina ställen men vilken film! vilken handling. trodde aldrig de skule klara av o styra upp det hela men det gjorde det till slut.. även om sanningen var ngt shockerande =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2005/08/18 22:35:38
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/08/18 :  23:19:03  Show Profile Send ryst a Private Message
Vill man se bra fighting så är Ong Bak ett bra val.
Fighting i den komiska grenen så är det Kung Fu Hustle som gäller.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/19 :  11:36:16  Show Profile Send KingX a Private Message
Ong Bak e en strålande film helt klart. Tony Jaa tror jag kommer att gå lågnt inom filmerna Martial Arts uppvisningar. Det är dax att någon tar över nu när Jacie Chan och Jet Li börjar bli till åren =)


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/08/21 :  14:16:24  Show Profile Send Sanoj a Private Message
En annan bra film är Tae Guk Gi eller Brotherhood of war som den heter här.
En koreansk film i samma anda som Rädda meniga Ryan men utspelar sig under Koreakriget.
Mycket bra film och otroligt bra filmad.

http://www.imdb.com/title/tt0386064/

// Jonas




Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/21 :  21:46:10  Show Profile Send KingX a Private Message
Sanoj stämmer att detn e otroligt bra! (första inlägget skriver också om den filmen.. hihi)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/08/21 :  22:07:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
första inlägget skriver också om den filmen.. hihi

harkel..missade det


// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/21 :  22:19:25  Show Profile Send KingX a Private Message
lätt hänt, lätt hänt =)

men det är juh bara bra att fler gillar den här filmen. den e tokbra! krig har aldrig varit hemskare på film än i den här filmen om nån frågar mig.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/08/22 :  01:51:34  Show Profile Send sampix a Private Message
Takashi Miike´s Ichi the Killer och Audition är höjdar-rullar som jag varmt kan rekommendera

En annan "intressant" film han gjort är Visitor Q
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=38707&ref=#
Liknar ingenting jag sett förut. En mörk komedi (vet inte varför de skriver skräck på discshop) som tänjer gränserna för vad jag tidigare sett. I vissa scener börjar man själv fundera på om ens detta är ok att skämta om.. Absolut inte en film för alla..

Det finns många fina japhorror-filmer också, även om hela konceptet börjar bli anings långtråkigt nu. Vi har sett det ett par gånger för mycket nu..


Edit: Kom att tänka på att Ichi the killer inte heller kanske passar alla.. Den är väldigt våldsam.

kabelskitsnackare


Edited by - sampix on 2005/08/22 01:58:40
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/22 :  10:57:30  Show Profile Send KingX a Private Message
Takashi Miike.. hihi! ja den gossen tänjer allt på gränser om vad som kan visas på filmduken inget snack om den saken.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000