HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vad kan ha gått sönder?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2005/08/16 :  08:12:19  Show Profile Send icewall a Private Message
Hmm, eftersom att fråg om hjälp inte är ens starka sid kryper jag nu till korset. Råkade koppla fel häromdan och undrar om ngn kan tänkas lista ut vad som gått sönder i den här....




Vad som hände var att jag vände polaritet på + och - dvs, klantade mig rejäljt. Den uppför sig skumt , dvs. sifforna rör sig inte, visar konstiga tecken osv. Olika varje gång denår ström tillkopplad.Jag har dock inte vågat koppla in själva attenunatorn. Schemat ser ut så här....




Om ngn har en bra ideé, förutom att maila Mikkel och fråga vilket jag redan gjort (inget svar än) är jag tacksam för ideér om vad som gått åt pipan. Är det ngt enkelt som att byta ut en (eller ett par komponenter) eller bara att köpa nytt???

- never stop exploring -

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/08/16 :  08:47:12  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Det borde väl vara nån av ic-kretsarna som har fått det lite svettigt av polvändningen.


Har du tur så kanske det är 4511:an.Den är väl inte sååå dyr...

Edited by - Llönnblom on 2005/08/16 08:50:39
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/08/16 :  10:46:25  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
synd att det inte fanns nån skyddsdiod, gör som llönnblom skrev, byt 4511:an, det är ju en vanlig krets som inte kostar många kronor, men jag är rädd att PIC:en fick dödsstöten samtidigt...

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/08/17 :  03:44:58  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag tror också att PIC:en är bränd.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000