HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Något för shakti-folket?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/08/16 :  14:43:19  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
En bra ide: Svarva traxtris horn i Bärnsten!!! Det har nog potential att höja lyssningsupplevelsen.

Edited by - Circlomanen on 2005/08/16 14:43:58
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/16 :  15:24:30  Show Profile Send mayro a Private Message

Man kan ju även se saker som detta med skeptiska ögon ÄVEN om man är en subjektiv person som tex jag är...

Och JAG kommer inte ens tänka tanken att prova söka redan på bärnsten osv...

Däremot kan jag nog LITE förstå VAD som kan göra att killen tycker sig få "skillnader" i SITT ljud.. Och JAg härleder detta till att han dämtar sina grejor med dessa stenar. Inte konstigare än att man med en bok eller what ever kan åstakomma exakt detsamma...

Fast kanske inte "lika stensnyggt" då iofs...

Så försök se ämnen som detta med lite humor skadar nog inte.. Samt att kanske INTE bara se det man ser på BILD . utan se även VAD dyligt "SKULLE KUNNA TÄNKAS" göra.

Ser man det som att stenarna ska genom woodo fixa bättre ljud så tycker jag detta är "stenfånigt"..

Ser man det som stenarna dämpar ut vibbar så ser jag det "stenrätt"...

En liten nyans skillnad i HUR man ser "fenomenet. Gör utgången av bedömmningen klart anorlunda...

I alla fall OM man tror/vet att vibbdämpande inverkar vill säga. Anser man inte vibbdämpande inverkar, ja då kan man ju rent strunta i det ju.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2005/08/16 :  16:19:02  Show Profile Send mats31 a Private Message
Mayro, jomenvisst försöker man se detta med lite humor. Att dämpa ut vibbar på olika sätt är en sak.

1) Med sten från trädgården som är gratis och kanske är hörbart om man har en dåligt vibrationsisolerad CD (kräver nog tunga guldöron), men är iaf något med verklighetsanknytning.

2) Är man lite mer esoterisk kan man köpa Martin.M's akvariegrus för 1500 SEK (låter som riktigt fynd ).

Eller om man tror att dyrt och mystiskt är BÄST (kan inte låta bli att associera med en del "hifi"-produkter ), så gör man som bärnstensmagikern och betalar som det står i artikeln 2000 S$ (c:a 9000 SEK) för sina stenar. Bärnsten är ganska lätt och flyter i saltvatten, så vanlig gråsten eller bly dämpar bra mycket bättre.

Om bärnsten:
(hämtat från http://paranormal.se/topic/barnsten.html

Absorberar negativa vibrationer och hjälper kroppen att hela sig själv.
Värmer, lindrar fysiska och psykiska smärtor, samt skänker livskraft.
Ger ödmjukhet och respekt inför naturen.
Kan frambringa minnen från tidigare inkarnationer.
Renar atmosfären från disharmoni på arbetsplatsen.
Drar till sig kärlek, vänner, pengar och framgång.
Ökar förmågan till glädje och lusten till sex.
Navelchakrat.
Motverkar luftvägssjukdomar och menskramper.

Som sagt new-age och voo-doo ligger väl nära till hands....

Ska man slå till kanske...det där med atmosfär på arbetsplatsen och lust till sex lät kul.... Jag menar, inte fixar väl shaktistenar allt detta, som en jämförelse.

/M
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/08/16 :  17:31:30  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Ok, löser bärnsten bara 1/3 av ovanstående, så får jag be om ursäkt.
Jag är den som står först i kön
Men va f*n är Navelchakrat?
/Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/16 :  19:03:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Och så var häcklandet igång igen...

Kritiskt tänkande är en sak häcklande är en annan och det är nog som så att när argumenten tryter(om de ens finns) så försöker man förlöjliga istället. Den argumenationstekniken är inte ok hos oss.

Riktigt, riktigt trist.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/08/16 :  19:25:00  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Och så var häcklandet igång igen...


Eh, va?? Läser en del humoristiska inslag, men häcklande.

quote:
Kritiskt tänkande är en sak häcklande är en annan och det är nog som så att när argumenten tryter(om de ens finns) så försöker man förlöjliga istället.


Ja men det finns ju inga argument för att det ska fungera. Inga logiska/vetenskapliga förklaringar, ingenting. Jag kommer förlöjliga personer som säljer sockerpiller till svårt sjuka människor, i tron om att dom ska bli bättre, också. Kan nedanstående om bärnsten förlöljligas/kritiseras/häcklas eller gäller kritiken bara Hi-Fi relaterade produkter?

quote:
Absorberar negativa vibrationer och hjälper kroppen att hela sig själv.
Värmer, lindrar fysiska och psykiska smärtor, samt skänker livskraft.
Ger ödmjukhet och respekt inför naturen.
Kan frambringa minnen från tidigare inkarnationer.
Renar atmosfären från disharmoni på arbetsplatsen.
Drar till sig kärlek, vänner, pengar och framgång.
Ökar förmågan till glädje och lusten till sex.
Navelchakrat.
Motverkar luftvägssjukdomar och menskramper.


Och här kan jag säga, tryter argumenten och det kritiska tänkandet alldeles otroligt
/Jonas

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/08/16 :  20:04:09  Show Profile Send Ayn a Private Message
Nu får du ge dig, Pac. Det är förståeligt att detta är ett så pass stort forum att man gärna vill undvika att trampa för många på tårna, men det blir fel när taggarna kommer ut så fort någon uttrycker skepsis.

Jag gissar att jag inte är ensam om att bli förvånad av påståendet att det skulle pågå häcklande och uttalanden som saknar grund här i tråden. Vad FÅR man finna roande inom tweak-området, ingenting?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/16 :  20:22:34  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag personligen tror PAC menar att man ENDAST säger typ. "det är skitsnack" och inte mera ens FÖRSÖKER bifoga ett enda till tråden mer än just detta...

Det är i alla fall som JAG personligen utläser PAC´s inlägg med lilla "sorggubben" bifogad...

Jag uppfattar inte att meningen är att "tysta" kritiker..

utan mer att ÄVEN "kritiker" framför NÅGOT skäl till VARFÖR man inte tror osv. Då kan ju ev någon som nu undrar läsa OLIKA infallsvinklar.

Men som sagt. Jag är oerhört skeptisk själv till stenarna som ni nog ser i mitt tidigare inlägg... Men ändå så KAN KANSKE detta med vibbar vara det som denna man märkt skillnad på. Jag sa KANSKE kan vara...

Att vara "kritisk" är inget "en del" är. Även subjektiva lyssnare är väldigt kritiska om någon nu missat ett sådan faktum


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/16 :  23:14:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jonas,
menar du att du inte ser baktankarna i uttalanden som
quote:
kräver nog tunga guldöron

quote:
Eller om man tror att dyrt och mystiskt är BÄST
med flera...
Och på slutet kommer en:
quote:
Jag menar, inte fixar väl shaktistenar allt detta, som en jämförelse


Dessa uttalanden handlar inte om att veta, de uttrycker ingen kunskap, det enda de gör är att förlöjliga. De är en uppvisning i det som någon kallade "illustra individer som slår varandra i huvudet med kvicka kommentarer".

Är det så man vill agera så får man göra det någon annanstans.

Ayn, du har rätt i att skepsis är en självklarhet och om du läser min egen ståndpunkt som finns på första sidan så ser du att jag också uttrycker skepsis.
Missar du möjligen att jag sedan dess ifrågasätter hur det kommuniceras? Jag har gått ordentligt OT för att visa att det vi har haft inte är OK längre. Denna tråden gav mig ett gyllene tillfälle...

Jag är inte på något sätt emot att man ifrågasätter eller visar skepsis, men det skall ske på ett sätt som inte är ämnat för att skada eller skapa splittring...

Jag skrev det tidigare och det tål att upprepas. Diskussionsklimatet hos oss skall vara likadant som när vi sitter i soffan hemma hos någon och tar en HiFi-fika.
Vi brukar ha det hur trevligt som helst och klarar oss helt utan häckel och förlöjliganden när vi träffas, så det skall bort från våra forum också.


Mayro, tur att det finns någon som förstår mig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/08/17 :  00:32:09  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Jonas,
menar du att du inte ser baktankarna i uttalanden som


Ärligt talat nej.

quote:
Dessa uttalanden handlar inte om att veta, de uttrycker ingen kunskap, det enda de gör är att förlöjliga. De är en uppvisning i det som någon kallade "illustra individer som slår varandra i huvudet med kvicka kommentarer".


Vilka individer är det som vi förlöjligar/slår i huvudet med kvicka kommentarer? Artikelförfattaren till tweaket? Hittar inte ens hans namn i artikeln. Någon som skrivit i topicen? Personer som inte vågat skriva i topicen, för att vi illustra individer håller på att slå varandra i huvudet med kvicka kommentarer?

quote:
Jag är inte på något sätt emot att man ifrågasätter eller visar skepsis, men det skall ske på ett sätt som inte är ämnat för att skada eller skapa splittring...


Igen, vem är det som kan ta skada? Bluffmakarn på hemsidan? Helt ok i sådana fall. Det står jag för.

quote:
Jag skrev det tidigare och det tål att upprepas. Diskussionsklimatet hos oss skall vara likadant som när vi sitter i soffan hemma hos någon och tar en HiFi-fika.
Vi brukar ha det hur trevligt som helst och klarar oss helt utan häckel och förlöjliganden när vi träffas, så det skall bort från våra forum också.


Har fortfarande inte häcklat eller förlöjligat någon(indirekt eventuellt den anonyme tweakartikelförfattaren), tänker inte göra det heller. Produkten har jag dock häcklat och förlöjligat. Fel?
/Jonas
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/17 :  01:25:06  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Jonas Nilsson:
Du har alldeles rätt. Man kan inte bevisa att någonting inte finns. Det är helt omöjligt.

PAC:
Jag förstår inte hur du tänker...


Uscha. Det känns som att många moderatorer på HF.nu är lite väl pro-voodoo. Speciellt PAC. Du verkar inte ta till dig kritiken speciellt konstruktivt. En ledare kritiseras alltid. Med voodoo menar jag tweaks som har noll naturvetenskaplig förankring. Det leder till allt annat än förnyelse. Kabellyftare är min personliga favorit:

Från:


Till:


Jag tror en hel del köper detta med hull och hår.
Det innebär dock att du har högtalarutgångar på sidorna, annars böjs ju kablarna....


Det är självklart att man bör ha en trevlig ton på ett forum men ibland blir man lite småirriterad och då tycker jag att man har all rätt att uttrycka sina känslor.


Vill man ha ett forum som är totalt avskilt från verkligheten?

Vill man ha en hobby som är så tvärstyrt av hjärnspöken att man bara precis vill lägga ner.

Så kände jag det för några år sedan. Sålde alles och stack söderut en månad (som jag nämnt i min presentationstråd)

Nu med lite mer teknisk förståelse i bagaget kommer jag aldrig nå dit igen. Jag litar inte på min hörsel. Det finns andra mycket starka krafter. Jag har äntligen försått det och låter mig inte längre luras av märke/utseende/förväntan.


EDIT
Hörseln är en liten del av hjärnan. Mycket liten t.o.m. Hur man sen kan tro att andra delar av vår extremt komplicerade hjärna inte påverkar andra delar av hjärnan

Snacka om befängt.



Jag hoppas fler kommer till den insikten.






Edited by - m_persson79 on 2005/08/17 01:50:47
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/17 :  02:29:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vilka moderatorer är lite väl pro-voodoo??
Intressant att veta varför oxå..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/17 :  02:31:18  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Bara en tendens jag har upplevt sen jag joinade er här på HF.nu


EDIT
Eller anser du motsatsen?

Jag upplever iaf inte majoriteten av er som skeptiker till något.

När idiotförklarade någon av "er" något sist? Jag är ingen flitig läsare men jag har då aldrig stött på en tråd där ni "idiotförklarar" något. Oavsett vad. Det har jag iaf aldrig läst.

Typ, om jag påstår att kaffebönor reducerar EMI och massa annat - vem tror på det? Förmodligen ingen. Men om jag representerar ett företag som har stort förtroende bland audiofiler - då kan jag påstå precis vad som helst. Eller är jag ute i Sahara och letar vatten?








Edited by - m_persson79 on 2005/08/17 02:41:59
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/17 :  03:07:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är en tendens du upplevt... OM vilka då ?

Frågan jag ställer då, iom att du inte verkar vilja svara på vilka Moderatorer som är Pro-Voodoo.
Måste man idiotförklara nåt/någon ? För mig kanske det räcker att småskratta åt det för mig själv och sedan gå vidare.

Jag respekterar folk, även om de tycker/tror annorlunda än jag. Jag känner inget måste om att kasta nåt i ansiktet på dem, bara för att de har en annorlunda syn än jag.

Så... Fram nu med vilka som är Pro-Voodoo

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2005/08/17 :  06:32:56  Show Profile Send mats31 a Private Message
Pac skriver:

quote:
Dessa uttalanden handlar inte om att veta, de uttrycker ingen kunskap, det enda de gör är att förlöjliga. De är en uppvisning i det som någon kallade "illustra individer som slår varandra i huvudet med kvicka kommentarer".


om mitt inlägg. Jag kan bara säga att jag är kraftigt oenig med dina kommentarer här. Tillför det inte forumet något att kunna diskutera vilka tweaks som KAN vara meningsfulla och vilka som är ren bluff. Att moderatorena valt linjen "man kan aldrig veta, det kan ju vara något okänt som ger nästa nobelpris" så säg för guds skull inte något negativt ("häckla" ?!!) om nästan alla tokigheter som presenteras håller INTE.

Den enda tweak som enhälligt sågades (vad jag sett) var den lilla asken på CD'n som sög upp laserstrålning och/eller modifierade bitar på CD'n. Det blev tydligen för magstarkt för alla. Varför just den var så omöjlig förstår jag inte. Kanske säkerhetsnålarna kan kritiseras också utan att man anklagas för att sprida "icke-kunskap"

Nu är vi i off-topic forumet så snart kan någon stänga tråden för att den är plågsamt on-hifi-topic "Varför accepteras bluffprodukter så ofta inom hifi?" No offense!!

/M


Edited by - mats31 on 2005/08/17 06:34:38
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/08/17 :  07:35:10  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Måste man idiotförklara nåt/någon ? För mig kanske det räcker att småskratta åt det för mig själv och sedan gå vidare.


Det var en nobel hållning. Se bluffen, skratta åt den och sen inte bry sig om om någon annan blir lurad. Tyst acceptans!?

quote:
Jag respekterar folk, även om de tycker/tror annorlunda än jag. Jag känner inget måste om att kasta nåt i ansiktet på dem, bara för att de har en annorlunda syn än jag.


Jag respekterar också människor och häcklar inga personer, men det är väl ändå skillnad på produkt och person? Är det ok att lura folk på tusentals kronor på produkter som uppenbarligen inte fungerar. En liknelse:
Din mamma är sjuk (säg reumatism) hon får tips av en "vänlig" väninna om en person som kan hjälpa henne. Mannen i fråga, mäter upp currylinjer, hartmannkors, lägger kristaller på utvalda ställen, bärnstenar under huvudkudden, vigvatten i blomvasen osv osv, till den nätta summan av 8000:-. Denna "behandling" kräver också tabletter. Till den ringa summan av 400:-/burken så får din mamma en helt fantastisk kur av sockerpiller som hjälper mot nästan allt.
Har du fortfarande samma hållning? Eller gäller detta bara hi-fi produkter? Är det skillnad på bluff och bluff?
/Jonas
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/17 :  07:39:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Det känns som att många moderatorer på HF.nu är lite väl pro-voodoo

Det där tar i varje fall jag som en ren förolämpning!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/08/17 :  08:26:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
quote:Det känns som att många moderatorer på HF.nu är lite väl pro-voodoo


Det där tar i varje fall jag som en ren förolämpning!

Bernt verkar med andra ord inte vara så pro-voodoo!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/17 :  09:49:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nej, precis Cirklomanen.

Att i generaliserande ordalag förtala och förolämpa oss som håller forumet igång är bara för mycket!

m_persson79: Exakt VILKA är det som är pro-voodoo? Ge oss lite namn, jag vill veta! Jag känner nämligen inte till någon av oss som är pro-voodoo.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/08/17 :  10:23:59  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Att i generaliserande ordalag förtala och förolämpa oss som håller forumet igång är bara för mycket!

m_persson79: Exakt VILKA är det som är pro-voodoo? Ge oss lite namn, jag vill veta! Jag känner nämligen inte till någon av oss som är pro-voodoo.


Det kanske är avsaknaden av ställningstaganden som gör att det, generellt sett, känns som om många moderatorer är pro-voodoo?
Att i första hand ta kritikerna i örat och inte ifrågasätta produkten?
Din sovande smiley på första sidan kan givetvis tolkas på olika sätt också. Nä, nu ska jag inte fortsätta att tolka m_persson79 eller mats31
/Jonas
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/08/17 :  10:25:10  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
Det känns som att många moderatorer på HF.nu är lite väl pro-voodoo


Vilka då jag känner inte till en enda...

/Cyber

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/08/17 :  11:43:30  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vad ska ni med exakta namnangivelser till? Det är väl ingen här som vill starta en häxjakt åt varken det ena eller det andra hållet?

Jag tycker det ligger en del i det Jonas skriver om tyst acceptans.
När moderatorer så kraftigt reagerar mot de i mina ögon fullt logiska och sansade kommentarer som skrivits här i tråden kan det ju åtminstone inte kallas ANTI-"voodoo" eller hur man nu ska benämna det. Att det är flera som står oförstående inför reaktionen tyder på att antingen
a) vi är ute på en kollektiv cykeltur, eller
b) det ligger något i våra reaktioner.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/17 :  12:09:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Det är väl ingen här som vill starta en häxjakt åt varken det ena eller det andra hållet?


Jaså, varför då skriva:

quote:
Det känns som att många moderatorer på HF.nu är lite väl pro-voodoo


Jag tycker det är ett slag rätt i ansiktet. Jag börjar bli hjärtligt trött på att bli idiotförklarad, ständigt sker det av samma klick som verkar hata Hififorum och oss som försöker skapa ett positivt diskussionsklimat för hifiintresserade.

Jag tycker inte att jag (eller någon annan av oss) ska behöva ta ställning "mot" det ena eller det andra. Det intresserar i varje fall inte mig och jag jobbar inte på det sättet. Inspiration och en positiv anda är det vi gillar och det är också vad vi får mer och mer lovord om när det gäller forumet. Det glädjer oss mycket.

Den här tråden skapades med all önskvärd tydlighet av ett troll i syfte att skapa en inflammerad debatt här som jag tycker är rena dravlet. Sen hakar ett gäng på som verkar se det som sitt kall här i livet att häckla och predika, de postar sällan i andra sammanhang än i den här typen av trådar.

Till slut:
Är folk dumma i huvudet? Nej! Jag är övertygad om att folk inte är fullt så dumma i huvudet som vissa tycks tro. Jag är övertygad om att 99% förstår att bärnsten är snyggt att se på men knappast verksamt i det här fallet. Jag tycker det är bortslösad tid att förpesta klimatet på forumet för den sista procentens skull.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/17 :  12:22:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nu är vi tillbaks till exakt det ämnet som jag gick in i denna tråden för och det bästa är att nu har vi svart på vitt hur det fungerar.

quote:
Vad ska ni med exakta namnangivelser till?

För att det är fel och för att det är ett ganska grovt påstående. Gör man sådana så bör man ha fakta och då borde det inte vara särskilt svårt att prestera dem. Har man inte fakta att grunda det på så är det inget påstående längre utan ett påhopp och förtal och det har vi regler som reglerar hur det fungerar med sådant här hos oss.



Ayn, vi är inte ute efter att "sätta dit" någon. Vi är ute efter att diskussionsmiljön skall vara som om vi sitter i samma rum och snackas vid. Nu är jag utpekad här ovan som en voodooförespråkare. Jag skall ge min syn på begreppet och jag skall förklara var jag står i detta ämnet, men just nu har jag ett jobb att sköta så jag ber att få återkomma ikväll.

Men, någon voodoo-förespråkare det är jag inte och att bli kallad en... Då har jag misslyckats


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/08/17 :  12:36:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Jag tycker inte att jag (eller någon annan av oss) ska behöva ta ställning "mot" det ena eller det andra.


Inte jag heller, därför reagerade jag när Pac reagerade så starkt på några kommentarer här i tråden. Jag håller med både Pac och Bernt i allt möjligt som ni skriver om att vi vill ha ett bra diskussionsklimat, det jag inte känner igen mig i alls är hur denna tråd har gått så vida över gränsen som det låter.

quote:
Är folk dumma i huvudet? Nej! Jag är övertygad om att folk inte är fullt så dumma i huvudet som vissa tycks tro. Jag är övertygad om att 99% förstår att bärnsten är snyggt att se på men knappast verksamt i det här fallet. Jag tycker det är bortslösad tid att förpesta klimatet på forumet för den sista procentens skull.


Vadå förpesta klimatet? Som jag ser det har stämningen inte varit särskilt hätsk, förrän det började piskas upp av allt tjafs fram och tillbaka om huruvida stämningen VAR hätsk eller ej. Vari ligger felet i att påpeka det uppenbara? Att det är ett slöseri med tid för den som gör det - är inte det upp till var och en att bedöma? Nu är ni moderatorer och får naturligtvis moderera enligt ert eget tycke, men det kan börja bli jobbigt om inlägg är oönskade på den basis att de bedöms vara ett slöseri av författarens tid.

quote:
Jag börjar bli hjärtligt trött på att bli idiotförklarad, ständigt sker det av samma klick som verkar hata Hififorum och oss som försöker skapa ett positivt diskussionsklimat för hifiintresserade.


Jag tycker du gör en höna av en fjäder (om ens det). Jag ser inga idiotförklaringar här, allt jag ser är några roade kommentarer om ett tveksamt tweak.

Varför kommer taggarna ut så hårt? Jag måste ha missat något, för jag kan omöjligen tro att det här bara handlar om denna tråd. Jag läser långt ifrån alla trådar, så det enda jag kan tänka mig är att den här tråden på något sätt blev droppen som fick bägaren att falla över på något vis, för de kraftiga inläggen från er sida står helt ur proportion mot trådens innehåll.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000