HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden Tisdag 9/8
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/08/09 :  23:59:25  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Zalve: Tror knappast att jag sitter inne med rätt svar, men har inte tid att fundera då jag ska sova för ett tag sedan

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:04:23  Show Profile Send nalle a Private Message
Talesättet "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge" är det som dyker upp i min hjärna.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:07:20  Show Profile Send nalle a Private Message
Skall försöka förklara.
Good-gott
wait-behöver väl inte förklaras
och väntan kan ta död på en.
Det känns inte helt bra men det är det enda jag kommer på.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:15:13  Show Profile Send Draken a Private Message
De får väl bli en gissning då!

Vinylspelare!

Yes - att tvätta skivorna med.
Turner - Turner
Rock'n'roll - Snurra på bara.....

Eller ....kanske inte... men...?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:28:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Många bra svar och ett rätt!

Sista ledtråden (nummero fem)

Edvard Persson - Jag är en liten gåsapåg från skåne

Grattis Zalve!

Självklart är det Skåne som ligger mig varmt under fötterna! :)

Förklaringar:
Yes = Gäss, eller som vi säger i skåne: gåsar.
Tina = Vår alldeles egna Mat Tina, hon som alla andra tv-kockar (Pelle, Nicklas osv) är (mig veterligen) från Helsingborg, lika så är kvällens trejde ledtråd
Bob Hund. Tro inte att bara för att 3 av fem är från stockholm att de skulle vara annat än just skåningar (Helsingborg även där)

Röda tråden kunde varit att alla "rätta" ledtrådarna låt just i banden/artisterna. :)

Natti!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:35:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
HAHA!!!!

Va kul!!! KOllade bara snabbt upp deras hemsida, där det stod att de var från Stockholm.

Ett tag var jag inne på om det skulle var Tom Hanks, Turner & Hughes (eller vad Hunden heter)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:37:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Bor kanske där. Men om du hört dem så är det nog rätt solklart :)
Skoj du knep den iaf :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:40:21  Show Profile Send Draken a Private Message
Hummmmmm.......
..visst..men All Good People??
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:45:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Grattis Zalve!

Jag kunde inte få ihop det alls ikväll - var helt borta. Eller vad sägs om mina tafatta anteckningar för att försöka få lite struktur i mitt helt tilltrasslade tänk:
quote:
Yes - I've Seen All Good People
Tina Turner - Why Must We Wait Until Tonight
Bob Hund - Rock`n`roll Tar Död På Mig

Och så det här att det ligger varmt om vemsoms fötter... -> en hund till exempel En hundras - vad kan vemsom ha för hund? Kan inte finna nån dold bland ledtrådarna. De två första då - eftersom hunden pekas ut i den tredje...

Katt, de är varma om fötterna när de ligger ovanpå täcket. Men katt får jag definitvt inte in i ledtrådarna.

Han dillar nåt om att känna folks vanor också. Han kanske är en sån där som tittar på stjärnor som kommer på kvällen - Stjärnbilden Hunden. Men det funkar inte med första ledtråden - tror jag...

Och så var jag på rätt väg med den där fotbollsklubben...

Vemsom kanske gillar att springa och tycker löpgrenarna är roliga att titta på under friidrotts-VM? Rockar runt gör de ju när de vinner - eller kastar slägga och diskus. Spänningen tar död på en ibland - åtminstone nästan. Och så får man se en massa bra folk också - åtminstone bra i fridrott...

Så blir det väldigt lätt när man inte ser svaret med en gång. Nån som känner igen sig

Återigen - Grattis Zalve som lyckades finna kvällens Röda Tråd, även om du och vemsom inte riktigt tänkte likadant. Men det är ju en av tjusningarna med den Röda Tråden. Det viktiga är att finna den - inte hur det görs.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/10 :  00:49:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Hummmmmm.......
..visst..men All Good People??


Det måste ju vara eoJeud!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/08/10 :  01:32:20  Show Profile Send hal a Private Message
Skåne, var ligger det

Grattis Zalve, det var du värd

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/10 :  01:37:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vet inte det, men jag iaf åt rätt håll...

Ibland undrar jag om det är mina mutor som äntligen börjar ge utdelning

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000