Author |
Topic |
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/08/09 : 23:59:25
|
Zalve: Tror knappast att jag sitter inne med rätt svar, men har inte tid att fundera då jag ska sova för ett tag sedan |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:04:23
|
Talesättet "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge" är det som dyker upp i min hjärna.
|
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:07:20
|
Skall försöka förklara. Good-gott wait-behöver väl inte förklaras och väntan kan ta död på en. Det känns inte helt bra men det är det enda jag kommer på. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:15:13
|
De får väl bli en gissning då!
Vinylspelare!
Yes - att tvätta skivorna med. Turner - Turner Rock'n'roll - Snurra på bara.....
Eller ....kanske inte... men...? |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:28:12
|
Många bra svar och ett rätt!
Sista ledtråden (nummero fem)
Edvard Persson - Jag är en liten gåsapåg från skåne
Grattis Zalve!
Självklart är det Skåne som ligger mig varmt under fötterna! :)
Förklaringar: Yes = Gäss, eller som vi säger i skåne: gåsar. Tina = Vår alldeles egna Mat Tina, hon som alla andra tv-kockar (Pelle, Nicklas osv) är (mig veterligen) från Helsingborg, lika så är kvällens trejde ledtråd Bob Hund. Tro inte att bara för att 3 av fem är från stockholm att de skulle vara annat än just skåningar (Helsingborg även där)
Röda tråden kunde varit att alla "rätta" ledtrådarna låt just i banden/artisterna. :)
Natti! |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:35:04
|
HAHA!!!!
Va kul!!! KOllade bara snabbt upp deras hemsida, där det stod att de var från Stockholm.
Ett tag var jag inne på om det skulle var Tom Hanks, Turner & Hughes (eller vad Hunden heter) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:37:41
|
Bor kanske där. Men om du hört dem så är det nog rätt solklart :) Skoj du knep den iaf :) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:40:21
|
Hummmmmm....... ..visst..men All Good People?? |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:45:22
|
Grattis Zalve!
Jag kunde inte få ihop det alls ikväll - var helt borta. Eller vad sägs om mina tafatta anteckningar för att försöka få lite struktur i mitt helt tilltrasslade tänk:quote: Yes - I've Seen All Good People Tina Turner - Why Must We Wait Until Tonight Bob Hund - Rock`n`roll Tar Död På Mig
Och så det här att det ligger varmt om vemsoms fötter... -> en hund till exempel En hundras - vad kan vemsom ha för hund? Kan inte finna nån dold bland ledtrådarna. De två första då - eftersom hunden pekas ut i den tredje...
Katt, de är varma om fötterna när de ligger ovanpå täcket. Men katt får jag definitvt inte in i ledtrådarna.
Han dillar nåt om att känna folks vanor också. Han kanske är en sån där som tittar på stjärnor som kommer på kvällen - Stjärnbilden Hunden. Men det funkar inte med första ledtråden - tror jag...
Och så var jag på rätt väg med den där fotbollsklubben...
Vemsom kanske gillar att springa och tycker löpgrenarna är roliga att titta på under friidrotts-VM? Rockar runt gör de ju när de vinner - eller kastar slägga och diskus. Spänningen tar död på en ibland - åtminstone nästan. Och så får man se en massa bra folk också - åtminstone bra i fridrott...
Så blir det väldigt lätt när man inte ser svaret med en gång. Nån som känner igen sig
Återigen - Grattis Zalve som lyckades finna kvällens Röda Tråd, även om du och vemsom inte riktigt tänkte likadant. Men det är ju en av tjusningarna med den Röda Tråden. Det viktiga är att finna den - inte hur det görs.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 00:49:19
|
quote: Hummmmmm....... ..visst..men All Good People??
Det måste ju vara eoJeud! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 01:32:20
|
Skåne, var ligger det
Grattis Zalve, det var du värd |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 01:37:52
|
Vet inte det, men jag iaf åt rätt håll...
Ibland undrar jag om det är mina mutor som äntligen börjar ge utdelning |
|
|
Topic |
|