HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Timbuktu & Co. spelar in live på Mosebacke!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/09 :  09:46:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message




Timbuktu, Chords, DJ Amato och Damn! spelar på Mosebacke i Stockholm. Konserterna skall spelas in för att ges ut på DVD. Det borde borga för nogrann uppsättning av ljudet...

Detta kan bli en av årets höjdpunkter och lite kul att ha varit på när DVDn släpps.

Mer finns att läsa på Timbuktu's sprillans nya hem sida www.timbuk.nu.


Bilden är från Timbuktu's spelning på Hultsfred i år och är hämtad från Timbuk.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/08/10 :  13:38:43  Show Profile Send Roq a Private Message
Tack för tipset PAC. Det blir Timbuk för mig på torsdag.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/10 :  14:11:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hade jag varit i krokarna hade jag definitivt gått och sett dem. Timbuk är otroligt pricksäker och utan att "peka finger", en riktigt begåvad poet och viskonstnär.

Hoppas det blir en riktigt bra konsert!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/08/12 :  18:33:02  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
..Timbuk är otroligt pricksäker och utan att "peka finger", en riktigt begåvad poet och viskonstnär.


Det var en bra konsert igår kväll!
Som PAC nämnde, Timbuktu är väl något av en "rebell i finrummet" , dvs. han har en del politiska texter utan att för den delen ta i med texter som "Snuten är fascister" och liknande...
Gemytliga och lite småtrånga Mosebacke passade bra för Timbuktus 12-manna-uppställning. Scenen hade byggts ut aningen för att härbärgera musiker och instrument. Timbuktu + Chords på sång, gitarrist, basist, trummis, dragspel, DJ (Amato), synt, blåssektion med trumpet, sax, trombon och valthorn (tror jag det var). Mosebacke blev efter ca 1 låt en bastu! Nog för att det brukar vara varmt på en del konserter men det här var mer än vanligt....
Mest minnesvärt för min del var "Ett brev" (tror jag den heter) med otroligt sköna blås-stick emellanåt - kraftfullt och funkigt.
Gästade gjorde Looptroop. Avslutningsnumret - extranumret "Alla vill till himlen..." var också riktigt bra - en riktigt lång version.

Det var första gången jag såg Timbuktu och överraskande roligt var att både han och Chords sjunger lika bra live som på skiva vilket ju inte alla artister kan leva upp till.
Ljudet var helt OK för att vara live. Högt men inte jobbigt högt. Lite svampig bas men i övrigt inget att klaga på.
En bra kväll helt enkelt!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000