Author |
Topic |
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 15:45:50
|
Det står för:FirstImpessionMusic. Kan bara instämma med Robban man bör äga minst en skiva av detta märke. En motpol mot all dåligt producerad och musik.
Köpte "Autum Leaves" med Jacintha. Jazz med sång, tenor sax, piano och bas. Vilken närvarokänsla och auktoritet. Avslappnat men ändå med karraktär, fantastisk dynamik. Finns tyvärr fler skivor att lyssna på med tanke på priset 320:-. Tyvärr, värt varenda krona. Ett axblock Patricia Barber "Café Blue" och "Companion", Jazz at The Pawnshop samt mycket klassisk music.
Katalog:http://www.audioconcept.se/img/Catalog-05_4.pdf
www.fimpression.com eller www.audioconcept.se för mer information.
|
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
Edited by - Figge on 2005/08/11 15:48:39 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 19:36:49
|
Companion och Cafe Blue bör ingå i hos alla som kan tänka sig att stava till JAZZ!
Köpte Cafe Blue på semestern... EN sån Höjdare!! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 23:12:25
|
Är det idé att investera även om man sitter på en vanlig enkel cdspelare? (eller rättre sagt lyssnar, inte sitter) |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 23:20:43
|
Jag sitter på en enkel CD. Jag vet inte hur skillnaden är på skivorna. Dessa TITLAR bör man dock ha,,, Sen är det väl upp till var och en. "Cafe Blue", kommer att ingå i min testpack av skivor. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 13:57:26
|
Skall man bara utgå ifrån FIM så bör absolut Jacintha - Here´s To Ben ingå Det är en riktig höjdare |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
|
Topic |
|