HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity-klubben!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/10 :  11:52:21  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Här kommer en bild som jag inte kommer att se igen..

Sorgligt, men mina IRS 2.5 såldes dagen då bilden togs..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/10 :  13:30:48  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag fattar inte hur Jeppe72´s fru kan tycka dessa vackra hantverk är fula.

Dom är som en Ful ankunge. Just sin organilitet gör dom vackra.. Och då man lever med dom så glider dom mer o mer in såsom två skulpturer... Och då man oljar in dom regelbundet

Att se dom då i lite svag kvällsbelysning är en ren fröjd.. Du vet vad jag talar om muse..

Edit.
Jag se du har satt in hörnabsorbenter / difusorer

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/10 13:32:31
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/10 :  21:05:15  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Jag ser du har satt in hörnabsorbenter / difusorer....ha,ha,ha,ha,ha du är för kul Mayro :-)

Snygga Ren 90's bakom IRS 2.5:orna, precis exact så som mina ser ut.

Neee nu måste jag kila ner på konsum och köpa hörnabsorbenter, hörnabsorbenter i stora tjog ,-)

Jawen
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/10 :  21:14:38  Show Profile Send kempa74 a Private Message
De där är ju inte Renaissance 90. Reference IIB är det väl? (enligt sid 1). Mina R 90 ser i alla fall inte ut så. Å förresten så måste jag säga att Pianolackade Renaissance 90 är bland de läckraste högtalare jag har sett. Nån som har som hellre vill ha svart ek så hör av er.

http://www.infinity-classics.de/infinity/index.htm

Edited by - kempa74 on 2005/09/10 23:44:00
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/11 :  01:37:00  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Oerhört lik Ren'90's från den vinkeln, men kan självklart vara Ref IIB.
Byter nog inte mina Ek mot pianolackade, men försår dom som tycker dom är snyggare.

Ska finna "känslan" igen och säljer allt jag äger, för att börja om på nytt.
Massa är det, men det ska säljas så är det bara, känslan är viktigast.

John
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/11 :  02:03:47  Show Profile Send kempa74 a Private Message
Nä, jag ämnar inte att byta utan sitter nöjd och lägger pengar på annat istället!. Du kan inte haft R90 länge om du tycker de är lika. Pianolack är nog jobbiga att hålla snygga, speciellt när man har småbarn som fingrar.

Edited by - kempa74 on 2005/09/11 09:33:40
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/11 :  10:16:02  Show Profile Send mayro a Private Message

Jawen köpte dom väl för nån dag sedan bara tror jag tyckte ja läste det någon stans..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/11 :  12:51:47  Show Profile Send kempa74 a Private Message
Då får man gratulera JAWEN till ett enligt mig mycket bra val av högtalare. Hoppas du inte tog illa upp, jag är inte bättre själv på det där med utseende och modeller. Kunde bara inte låta bli att påpeka. Det är förskräckligt synd att Infinity inte håller samma klass idag som de gjorde förr. Vilka fina skapelser de tillverkade. Men så kan det bli när duktiga konstruktörer lämnar företaget mm.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/11 :  12:57:15  Show Profile Send mayro a Private Message
njaa... Det är ju "bara" att köpa genesis så har man moderna "infinity" kan man ju säga... med annat namn bara.. Fast klart. Då upptäcker man ju VAD ett par gamla infinity är för nivåer prismässigt iofs

Och vad dom skulle kosta i dagens läge.. Jawen har ju sigma. Vilka är klart hög nivå... Det står tydligen ett par epsilon i danmark för ynka 25000 danska. en ca 30 svenska... ojojoj vad dom skulle spela skiten ur allt som nytt kostar 30000 tusen kan jag lova...

sen ett beg stort krell....

om nån vill köpa så finns annonsen tydligen i highfidelity...Jag har tyvärr inte dessa kr liggande än. Annars hade dom varit mina redan kan jag säga...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/09/11 :  13:48:30  Show Profile Send StefanL a Private Message
Sigma, Omega och Ren 90 är gamla drömhögtalare! Synd man inte kan skaffa ett par bara, frugan ogillar sånt

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/11 :  15:05:28  Show Profile Send kempa74 a Private Message
När jag köpte mina Renaissance 90, vågade jag inte visa för min fru hur de såg ut innan jag fick hem dem. Hon visste bara att jag skulle få hem ett par högtalare vilket hon något motviligt accepterade efter lite bearbetning. Gissa hur hon regerade när jag släpade in dem. Men WAF är ganska bra på dessa, mycket pga formen, de tar ju inte lika mycket plats som Omega o Sigma. Kan ju dock inte ha dem på optimalt avstånd från väggen i min lägenhet.

Edited by - kempa74 on 2005/09/13 17:11:00
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/09/11 :  15:12:41  Show Profile Send StefanL a Private Message
Min fru tillåter precis att jag får ha mina Sonus Faber Electra Amator II hemma och dom är det skyhög WAF på!

Iofs så är hon allmänt trött på mina projekt som bla omfattar Mirage M3SI, QLN Artech och såna små stativare

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/11 :  16:20:46  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
mayro: Vad är det för fel på mina hörn-absorbenter?

Nej, dom ska inte stå där.. Jag provade att lägga dom bak på baslådan för att försöka dämpa reflexen där..
Ljudmässig förbättring?? Nej, därav hörnplaceringen. Ska slängas, jag lovar.

Men visst är dom snygga, speciellt i kvälls-belysningen..mys-pys!

JAWEN: Ren90 är betydligt mindre, det är mina ståtliga RSIIB du ser.
RS 2.5 är inga småttingar heller, därav synvillan..

RSIIB är 160 x 66 x 36 cm
Ren90 är 125 x 45 x 35 cm

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/11 :  19:40:38  Show Profile Send mayro a Private Message
StefanL

Du får köpa mina "små" mirage M1 sen då dom skall säljas...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FREDRIK E
Member

102 Posts

Posted - 2005/09/25 :  00:53:57  Show Profile Send FREDRIK E a Private Message
Hej Mayro

Nu har ju jag iofs ingen större kunskap inom området, men.
Hade problemet med alldedeles för lite bas i mitt rum med infinity RS3, har skaffat mig en sub som jag trodde på: Def tech reference och den spelar faktiskt alldedeles utmärkt ihop med RS3:orna
Det blir faktiskt bättre för var dag som går.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/25 :  01:09:12  Show Profile Send mayro a Private Message
fredrikE..

Skoj.. Det brukar sällan bli bra.. men där hade du tydligen svintur som man säger.. Att suben o 3órna passar fint..

DET är alltid skoj att läsa LYCKLIGA slut.... Grattis...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/09/25 :  10:55:11  Show Profile Send krang a Private Message

Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:41:12  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Nej fan Kempa74, jag tog inte illa upp ,-).
Tycker faktist fortfarande dom är grymt lika i den vilkel'n, även om det självklart är mer cm träsidor om man studerar bilden lite mer.

Här har man dundrat in ett par surroundare för hembio'n med mina Sigma, ett par Von Schweikert TS-310......7 element per högtalare och spelar mellan 26hz-25kHz.

En grym konstig burk är det, den har t.e.x 3 st högtalaranslutningar, först en vanlig plus & minus, sedan en extra plus för något dom kallar P.A.N ( Passive Ambience Network )!!!.

Man kopplar alltså vänsters surround som vanligt, men sen också en extra pluskabel till Höger högtalare's "extra + anslutning", & tvärtom för att uppnå en utroligt diffus ljudkälla.

Jag är supernöjd och riktigt imponerad av dom, dom passar perfekt till Sigma & dessutom "smälter" dom in i vardagsrummet väldigt bra tack vore dom bara är 19 cm djupa.

Angående WAF......ha,ha,ha,ha, tror ni min är nöjd eller ?, står för tillfället 700 kilo högtalare i vardagsrummet ,-), eller 5 par så att säga.

Men 3 par ska bort, då kanske det blir lite "åka av" också säger partner'n .........Vem fan vill åka ???, jag sitter skitbra här i soffan ,-)

MvH John
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  19:03:33  Show Profile Send mayro a Private Message
det är manligt att ha en bunt STORA svindyra högisar som slavbas o delvis absorbnenter ju...
Så skulle jag också vilja ha mitt rum ju

Nu har jag ju inga högisar alls ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/26 :  19:23:25  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Vadå inga högisar alls ????, är du galen karl!, du "älskar" ju musik !

Håller du på att hitta nåt annat, eller hur går din tanke ?

MvH John
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  19:27:13  Show Profile Send mayro a Private Message
jag annonserar efter Epsilon. IRS beta. Eller rs 1b Gamma... servo osv....

Så det tar väl den tid det tar. sedan måste prisförhandlingen gå rätt väg också då man finner.. samt skicket...

Men jag har tiden på min sida.. förr eller senare sälj min bil. Och då reser jag till USA o hämtar hem mina näste högisar.. För där är priserna så klart bättre än i tyskland. Så resan betalas via billigare pris... Och 10 extra vid såld bil är det värt.. Passar ju då på att ta en ny raggarbil med mig hem också...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/26 :  20:07:30  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Spännande , hoppas du hittar "dina" ögonstenar till ett överkommligt pris & kan de månne vara Genesis 201 du vill få med dig från "over there"

Blir ett par Genesis 200 till mig någon gång i framtiden, tror aldrig jag skulle behöva nåt mer då , men rummet måste vara rätt då.

MvH John
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  20:11:55  Show Profile Send mayro a Private Message
Har du lyssnat på Epsilon nån gång under mer BRA former än i butik?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/09/26 :  22:01:44  Show Profile Send gromit a Private Message
Är det sådana här monster du letar efter mayro? (Elektroniken borde väl tilltala dig?)

Bara frakten måste ju kosta en hel del om du ska köpa en sådan här uppsättning från utlandet...

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/26 :  22:48:10  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Modellen heter Reference 1

Titta på skicket på dessa Gamma Mayro

Eller dessa Beta

Eller Epsilon

Har faktist aldrig lyssnat på Epsilon, vet att det är en potent högtalare men låter mitt förnuft avgöra.

L-Emim är "omöjlig" att ersätta om den går sönder, finns inga att få tag på.
Servobasen är också omöjlig att ersätta om det händer nå't.
SCU:n !!!
Vet jag ingen i Sverige som kan testa/mäta upp, så att den man köper har rätt värden & är i skick som den är tänkt att användas.

Neeeee var förnuftig Mayro, köp en du kan använda vidare fast det händer något.

Vet t.o.m en amerikanare som köpte Epsilon i staterna, han hade 2 år's garanti kvar när hans servobas-element gick sönder förra året.
Infinity kunde inte ersätta det trasiga elementet & erbjöd honom till slut ett par nya MTS i stället !!!

Mvh John

Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000