HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity-klubben!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/01 :  13:09:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Ja shit vad sugen man blir... tyvärr bor man i lägenhet och min granne är nog tillräckligt nöjd med mina Kappa 8.2

- Tänk och köpt Muse högtalare och sen ett par Vincent 991 till och bi-ampat hahahaha herre jisses min granne hade fått infarkt på två sekunder haahahha
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/01 :  13:38:46  Show Profile Send mayro a Private Message

jodu..

Men du vet.. dom spelar ju lågt också...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2006/03/01 :  15:35:14  Show Profile Send ea poe a Private Message
Dags för en annan att lägga sig i diskutionen............

Jag är den som sålde RSIIA:n till Muse!

Inte trodde jag att de behövde nya element??????? Mina som var i var i mint condition!!!!

Apropå skälet attjag sålde de:

Min Marantz 5400 OSE kunde inte driva RSIIA, så visst har kvalite'n på ljudet en relation med drivningen att göra. Jag kalkylerade en kostnad på ca 20.000:- + kablage för ett ytterligare slutsteg, vilket jag inte kommer att få råd till:-(
Det är väl en av de större frågorna kring "äldre" Infinty-högtalare.

I min anläggning så fick jag en riktig stor ljudbild men med den bumliga basen som Muse också klagar på (Eq'n har nog en ganska stor inverkan på basen). Förresten så ingick Equalizern i det "System price" på Infinity Classics siten:
http://www.infinity-forum.de/rs_iia.html

Jag kan även relatera till mina två olika stativare, nämligen mina Kappa 5 och Original Modulus

http://www.infinity-forum.de/modulus.html
http://www.infinity-forum.de/kappa_5_a.html

Tittar man på högtalarna utan tanke på drivning så finns det väl ingen som kan påstå att Kappa 5 är en bättre högtalare än Modulus!

Men när jag utgår från min drivning Marantz SR 5400 OSE som ger en effekt på 90 Watt/ kanal, så låter Kappa 5:orna "bättre" än Modulus då ljudet blir mer ansträngt än Kappa 5.

Men om jag införskaffar ett starkare slutsteg så kommer ´Modulus till sin rätt.

Visst, jag kan höra att kvalite'n på ljudet är bättre genom mina Modulus men musiken "släpper" inte då förstärkaren är för vek.

Min slutsats angående RSIIA:

Om man inte kan bygga en Eq (Muse fick en ritning på den) så behövs nog en Rumskorrektion i samspel med helst slutsteg(av finare/starkare sort) för Biampning om man ska få ut all den riktigt fina ljudkvalite' som de här riktigt fina högtalarna kan återge, men 100000:- har de nog inte kostat.

Det här är min åsikt som tidigare ägare av just detta par högtalare samt innehavare av 2 par Kappa 5, ett Modulus system inkl, Sub, Kappa center med EmitR, samt ett par RS 5000. Jag har även lyssnat på Kappa 9, Kappa 9.2 samt IRS Gamma.

Jag hoppas att det blev lite klarheter i det tjafs som förekommer på det här forumet.

/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel
Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround)
Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/01 :  16:06:03  Show Profile Send mayro a Private Message

det finns nog en "viss" skilnad emellan en marantz och en 26 kg tung Klass A 80 w stärkare ovidkommande den tillverkas i kina eller ej...
Och bummlet muse lider av är beroende av ett totalt klalt rum i stort sätt.. Samt att burkarna står dikt mot sidoväggar. med en stor stapel av tv osv i mitten. Vilket skapar en "box" bakom högtalarna som inte direkt är av godo för bas vilken den än är..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/03/01 17:06:30
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2006/03/01 :  16:16:56  Show Profile Send ea poe a Private Message
Menar du?

Petitesser. Det var inte det som var frågan......

Frågan låg i att ljudkvalite'n har med drivningen att göra!

Om nu de 80 rörwatten skulle räcka.... varför får *Muse samma problem med bumlig bas som jag hade med 90 Watt?

/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel
Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround)
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/03/01 :  16:27:36  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Hoppsan, vilken diskussion det blivit här. Nåja, jag har varit hemma hos muse och ja, jag känner honom och är partisk men jag skulle aldrig skriva upp något som inte är bra. Och hemma hos muse låter det bra. Han driver med 2x80w klass A från en kinesisk tillverkare (Jungson JA99C lyx ā 7500kr!!). Ett steg som låter bra och driver bra. Den bas du skriver om ea poe upplever inte jag som bumlig. Den är däremot inte perfekt. Basen påverkas negativt av rummet där de står och inte på grund av för lite drivning. Det är inte när man pressar till höga nivåer som fenomenet uppstår. Dessutom är det inget större problem och det totala intrycket av systemet är mycket gott.

Sedan vill jag också säga att jag har Infinity RS 2.5 och de är inte heller lättdrivna. Just nu driver jag dem, tills vidare, med Audionets lilla integrerade SAM V2. Den är på 2x110w och det spelar alldeles utmärkt. Man kan dock inte spela tokhögt för då blir ljudet komprimerat men basen blir aldrig bumlig.

Det fina i kråksången, med de här högtalarna, är att man kan få ut massor av välljud med lite mindre integrerade eller inte fullt så kraftiga slutsteg utan att bli ruinerad men om man sedan får pengar över kan man få högtalarna till nästa nivå med ännu bättre grejjer. Nu tror dock inte jag att man kan använda en liten hemmabioreciever för att få riktigt bra ljud, vilka högtalare man än har, utan det krävs lite finare elektronik. Inget som är speciellt för Infinity utan det gäller alla högtalare med hög upplösning. Sedan är lasten såklart olika. Vissa burkar är lättdrivna medan andra är tyngre att driva.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/03/01 :  16:29:32  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
ea poe: Vilka 90 watt har/hade du? Hur vet du att muse har samma problem med bumlig bas som du?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/01 :  17:22:48  Show Profile Send mayro a Private Message

Han spelar med en liten intigrerad marantz... Det är nog problemet i en ask..

Sådana har nog aldrig ens varit påtänkta att driva en stor infinity någonsin. Så debatten blir ju aningen fel här..

Och hurvida man inte skall uppgradera pga att man inte för tillfället har alla grejor på plats finner jag underligt.. Vi är väl rasande många som uppgrederar en sak i taget och konstant har en grej som ännu ej anpassats till annat.. För att efter tid utbytas till bättre anpassade grejor.. osv osv..

med resonemanget att "du har inte grejor idag, så skit i det" så kan man ju ALDRIG någonsin bygga PÅ sin stereo uppåt o uppåt i nivå..

Ja resonemanget finner jag underligt..

men nu är jag less detta.. Så droppar detta med att säga. Jag VET man kan gå klart längre med dessa RSIIa än med ett par kappa90.. Klart längre.. Jag vet då vad jag skulle helst haft..

Och även om jag stog med en summa kr och skulle titta på relativt stora burkar så..Infinity stog helt klart högst upp på listan... Jag vet inte något i närheten ens av dessa stora burkar för dessa och mycket dyrare kr...inte något..

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/01 :  21:29:14  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Hur var det där om "Radarpar"?

EA Poe: Dina element var inte i mint condition, det kan vi väl båda hålla med om, eller sviker minnet lite grann?
Jag har bytt ut dom mittersta mellanregisterna då dom var lite "slappa i skinnet", dock fungerande, men inte mint.

Och till den smått löjliga debatten om mitt slutsteg:
Hur kan du ens jämföra ett slutsteg i ren klass A mot en integrerad hemma-bio som definitivt inte spelar klass A??
Det är 80W klass A(inte rör)och slutsteget väger 26kg(vittnar om en viss kvalitet).
Den spelar med bra kontroll och värme, och bygget kan få en att tro att det saknas en nolla på nypriset.
Hade det känts bättre om jag sagt att jag drev med en Krell KSA50, KSA100 eller Jeff Rowland Model 6 på ynka 75W?

Hellre 80 kvalitativa klass A watt än 200 distande watt..

Mina Infinity är till salu, dom ska få komma till en ny lycklig ägare. För en sak är klar: Hade inte detta med Avantgarde-hornen satt djupa fåror i mig, så hade jag aldrig sålt mina RSIIA.

Nu är jag urbota less på detta tjafs!
Förstår inte vart vissa vill att diskutionen ska leda.

Jag anar en dold agenda, men den teorin håller jag hemlig till jag ser efterspelet här på tråden.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/01 :  21:32:11  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Här kommer Infinitys egna spec på drivningen till dessa högtalare:

Suggested for amplifiers with: 100-250 Watts per channel

Oopss!

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2006/03/02 :  08:32:30  Show Profile Send David A a Private Message
Vad har egentligen vikten och klass A att göra med hur pass stark förstärkaren är?
Går högtalarna ner till 1ohm i basen och Marantzen är bevisat lastoduglig eller vadå?
Att bara häva ur sig att problemet är att en flerkanalsförstärkare används tycker jag är gravt missvisande.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2006/03/02 :  08:39:19  Show Profile Send David A a Private Message
I övrigt måste jag säga att dom dära RSIIA ser jäkligt snygga ut
Går det fortfarande att hitta reservdelar till dom?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/02 :  12:52:15  Show Profile Send mayro a Private Message

Dessa kan man finna reservdelar till.. Beg på nätet. värre med nyare modeller som irs beta osv...

Och dom dippar till 1,6 ohm vid ca 9000 hz om jag inte minns totalt galet här... dvs i banden.. basarna är lättdrivna.. inga problem alls i stort sett med bra steg...

en flerkanals är INTE något som kan användas som jämförelse.. Men snälla davidA.. För tråden INTE skall övergå till diskution om slutsteg så kan du väl bara inse att dessa kräver en potentare mer lastokännslig stärkare för att komma till sin lite mer fulla rätt... Och att ett stort välbyggt kraftfullt 80w klass a steg på 26 kg som är betydligt bättre val än ett litet puttigt intigrerat marantz hemmabiostärkarval som inte ens någonsin varit tänkt att träffa på stora högtalare med besvärliga laster..

Ja.. DavidA.. bidra nu med att förstå i stället för söka mer inputt i tråden som infekterar mer än redan skett är du snäll.. Jag har försökt besvara här nu.Jag vet muse knoppar efter jobbat natt.. Och hoppas du kan starta en ny tråd om du vill diskutera förstärkare mot varann..

Mvh Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2006/03/02 :  13:39:58  Show Profile Send Timbre a Private Message
quote:
Och en kappa 9 med kompetent drivning når inte till fotknölarna ens på dessa 4,5 tex..

Intressant, vad har du drivit Kappa 9 med...
Go to Top of Page

Blomman
Member

62 Posts

Posted - 2006/03/02 :  13:54:57  Show Profile Send Blomman a Private Message
Något som bör tilläggas att med Infinity högtalare behöver ordentligt med kraft annars är risken större an man skadar Emim,Emit,Semit,mm.

Och med en Marantz 7500 skulle jag ta det riktigt lungt.

(stort välbyggt kraftfullt 80w klass a steg på 26 kg)
Skulle inte ens villa kalla det stort, när den gäller infinity högtalare.

Hade det känts bättre om jag sagt att jag drev med en Krell KSA50, KSA100 eller Jeff Rowland Model 6 på ynka 75W?

Intressant att du säger (ynka 75W?) och ditt ger 80W. Det var ju en otrolig skillnad.
Namn har inget med saken att göra, ordentligt med Watt, låg dist, och bra strömförsörjning.

En Boll rullar bättre nedför än uppför.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2006/03/02 :  15:49:34  Show Profile Send David A a Private Message
Att försöka förstå, det är det tydligen du som behöver göra Mayro. Inget ont om högtalarna i sig, men att dra den parallellen med vikten och klass A är inte riktigt relevant för huruvida basen blir bumlig eller inte. Och lika orelevant är det om stärkaren är av 2 eller flerkanalstyp.

Att Infinity kräver massor med kraft vet jag mycket väl själv efter Kappa 9 och en bunt Krellar. Men även en 50-watts Krell är ändå bara en 50 watts förstärkare i slutändan, om ändå väldigt stabil sådan.

Tyvärr finns även en del exempel på fina klass A stärkare som inte trivs bra med låga laster. Likaså finns det flerkanalsförstärkare som faktiskt klarar av riktigt krångliga laster.
Det jag vill ha sagt är att klass A och stor vikt inte automatiskt innebär bättre drivning för det. Man kan inte riktigt generalisera på det sättet som ni gjorde här tidigare mellan olika förstärkartyper.

I övrigt håller jag med dig Mayro, detta har blivit OT. Tråden får återgå till Infinity istället för att vi ska banka slutsteg i skallen på varandra
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/02 :  15:53:38  Show Profile Send mayro a Private Message
ksa 250 tex...

Men kan väl erkänna ordet "fotknölar" var aningen felplacerat ändå.. Borde inte tagit så "starkt" or kanske...Helt rätt av dig att komentera mig där.. vart aningen frustrerad enbart....Sorry..

Blomman.. INGEN säger detta kinasteg är bäst.LÅNGT ifrån... Men det spelar väldigt bra såvida man inte skall ösa som fxxxxn... Då krävs mer.. Och detta finns ingen motsatts mellan någon som har infinity i dessa storlekar som säger antar jag...

Men frågan är varför man skall påstå att det INTE spelar bra utan ens hört HUR detta kinasteg spelar...

Jag har hört det. Jeppe72 har det.. Ulf har det. Min Lena har hört..

Alla vi konstaterar det driver fantastiskt bra trotts sina endast 80 w.. ...Det har begränsningar om man vrider på som fan.. Men vid hög VANLIG lyssning så spelar det på finfint.. långt över förväntan..

Kan inte våra vittesmål få gälla för er och vi ikompetensförklaras här av er så.. Jaja.. Det kan vi alla nog leva med..

Och om ni via att påstå vi hör fel och det inte driver då skall sabba en försäljning PGA av vi blivit inkompetensförlarade så säg det rakt ut då bara..

Jag har inte tills nu sett på forumet att folk verkar medvetet förstöra för en enskild som säljer så tydligt som här..

Och förstör helt utan ens veta va fan man snackar om.. Vi är ju som sagt några som hört på muse system och funnit det spela förvånande bra MED detta 80 w kinasteg..

Men vi ljuger nog.. Fast våra "vittnesmål" avgavs innan ens muse tänkt tanken att sälja.. Vi hade väl framtiden förutspådd via nåt medium antar jag...

Bedrövligt detta...Jag tror jag skall försöka köpa dom själv om dom inte säljs pga detta skitsnack här.så kan jag ha dom till mitt system om jag inte klarar av att spela med hel lådor till slut trotts allt...utan om saknaden blir för stor av ribbons...Eller att ha som "Jawen" har det.. Ta fram ibland som ombyte då man vill höra riktigt vackra röster från dom rätt oslagbara ribbonelementen....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/02 :  16:40:02  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:
Något som bör tilläggas att med Infinity högtalare behöver ordentligt med kraft annars är risken större an man skadar Emim,Emit,Semit,mm.
Helt riktigt Blomman.
quote:

Intressant att du säger (ynka 75W?) och ditt ger 80W. Det var ju en otrolig skillnad.
Namn har inget med saken att göra, ordentligt med Watt, låg dist, och bra strömförsörjning.
Det var inte menat att jag tycker att 75W är ynkligt. Jag har hört modellen och den spöar många, många "starkare" slutsteg.

Jag drivit med 3 slutsteg samtidigt, 260W i 8 ohm och 1100W i 1 Ohm styck.
Jag har haft ett stereosteg på 200W(i påstådd klass A), jag har även lirat med 2 st rörmonoblock a´ 90W watt st(triod!)

Så jag har haft "kraftigare" drivning.
Men lät det bättre/mer kontroll än detta billiga kina-steg?
Nej, detta är det bästa slutsteg jag haft hittils!
Och då ska man ha i åtanke att rör-blocken kostade runt 80 000:- nya..Och detta Jungson-steg ligger runt 10% av den kostnaden! Så varför skulle jag ljuga om kvalitet och resurs? Detta Jungson är ett guldkorn, tro mig.

Men nu är jag less på att försöka "försvara" mitt slutsteg..
Ni är välkommna hit för lyssning, sen så kan vi avgöra hur pass kompetent slutsteget verkligen är.

BLOMMAN:
Jag förstår din tanke med RSIIA och Kappa90, ungefär som att jämföra en Porsche 911 med VW Polo..
Inte säkert att Porschen åker ifrån Polon om dom båda har Polons motor. Men har man fått tag i den Porsche man suktat efter så går det ju efter hand att hitta den rätta motorn också.
Men det funkar ju att åka med Polons motor till vidare, eller hur? Man kan inte åka lika fort bara.

Jag orkar inte tjafsa mer, denna tråd har aldrig haft tjafs förrut och ska heller inte ha det nu tycker jag.

Jag viftar med vit flagg och fredspipa, trots att jag egentligen inte tycker att jag behöver/förtjänar det.
Men ibland så "går man igång" och då blir det oftast som en löpeld.

Jag ber om ursäkt för alla oslipade inlägg.

Go to Top of Page

Blomman
Member

62 Posts

Posted - 2006/03/02 :  18:29:45  Show Profile Send Blomman a Private Message
Mayro,

(Jag har inte tills nu sett på forumet att folk verkar medvetet förstöra för en enskild som säljer så tydligt som här..)

Tycker inte du, det är rätt att Köparen ska få reda på den nakna sanningen.
Vad som kommer att krävas, för att högtalarna skall blomma ut ?

Ska vi istället bara sitta och hålla käften, när eventuell köparen/någon ställer frågor i Infinity forumet ?

Jag anser att allt ska fram vi en försäljning.

Jag hoppas verkligen att Kenneth, eller vem de nu blir, har råd att köpa dessa RS2a.
Och eventuella utrustning som behövs, för att de skall spela ut till fullo.
Då kommer köparen sitta glad :)

Muse,

Ville bara få fram sanningen, hoppas ni förstår det.
Inget ont mot någon av er.

Edited by - Blomman on 2006/03/02 18:30:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/02 :  18:50:57  Show Profile Send mayro a Private Message
va fxxxn på ren svenska sitter du och säger... "få fram sanningen".. Du hävdar med andra ord jag o muse sitter och blåljuger.för att sälja en jävla högtalare. Nu får du fanimig ta och sansa dig. VARFÖR jag skriver här och inte via PM är för du öppet sitter och anklagar mig och muse för att undanhålla "sanningen"..

Du har inte en susning om hur steget som muse spelar uppför sig och ändå sitter du och gör rena påhopp med lögnanklagelser...

Om jag vore du skulle jag självmoderera inläggen omgående..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Blomman
Member

62 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:08:28  Show Profile Send Blomman a Private Message
Tack för svaret på frågorna Mayro.

Slut diskuterat för min del.

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:20:20  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
"Jag anser att allt ska fram vi en försäljning."

Du behöver inte svara "blomman". Jag vill bara påpeka att detta är ingen försäljningstråd. Detta är en tråd för oss som har Infinity, eller på något annat sätt kommit i kontakt med märket.

- Personligen tycker jag det är förbaskat trist när Muse framställs som en "skrothandlare". Det är så jag tolkar diskussionen som löpt fram. Jag har själv köpt grejor av Muse och mer seriös kille får man leta efter. Jag tycker att ni som är intresserade av hans högtalare tar och åker dit och lyssnar. Ta med er den stärkare ni tänker driva högtalarna med. I alla fall den bästa lösningen i stället för att spekulera och såra folk!

Mvh,
Håkan
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:38:00  Show Profile Send ea poe a Private Message
Anledningen till mitt ifrågasättande av skicket på elementen är följande inlägg av Muse själv Posted - 2005/06/15 : 19:27:06 :

quote:
Var och hämtade ett par små och nätta högtalare idag.

Jag har en Opel Astra(kombi), och med fällda säten så var det nätt och jämt att bakluckan gick igen!

Jag, likt många andra har en oövertalig kärlek till dessa Infinity´s(ska inte förväxlas med Kappa, Modulus etc, dessa högisar är nåt helt annat).

Och jag har under en tid sökt efter ett par värdiga ersättare till mina Reference Standard 2.5(lillebror till mayros magnefika 4.5), men utan större framgång. Hittade visserligen Delta och Gamma men vi snackar minst 50 000:- för dessa klenoder!

Så valet föll på Reference Standard IIA, inget jag ångrar direkt!

Nå väl, sugen och stressad så kan man ju inte låta 90kg Infinity ligga och vänta i bilen tills värdig bärare införskaffades..Nej nej, man släpar in dom själv!

Inkopplat och klart inser frugan att dom är väääldigt stooora!!
-"Men dom är väl fina, gumman..?"

Första spåret: Dire Straits "Fade To Black", åhh herre gud!
Fick mig genast att tänka på sena nätter i Haninge med min vapendragare mayro.(ja, han bodde där innan Jämshög)
Tobbe, jag sitter i baren nu också! (avd: internt)

Andra spåret: Dire Straits "You And Your Friend", visst samma visa denna gång. Gåshuden är påtaglig, tycker dock att RS 2.5 har bättre transparens i basen(ska dock tilläggas att RSIIA inte är in-tweakade än..

Tredje spåret: Niels Lan Doky "Ack Värmland Du Sköna", jag fäller en ensam tår när kontrabasen kommer in, vad vackert..(snyft)
Kontrabasen har fortfarande en liten luddig låda(om ni förstår vad jag menar:). Efter detta så åker det under 3 st gummifötter på varje högis...WOW!!! Änligen!!

Fjärde låten: Helén Sjöholms "Horgalåten" från albumet "Visor", jävlar i min låda. Hon står formligen i mitt vardagsrum, det är så realistiskt att till och med frugan kommer in!
Det är så tajt och välbalaserat att man nästan får lock för öronen!
Slagverken i början är helt fenomenalt inspelat.

Femte och sista låten(jag lovar:)
Ben Harpers "Picture Of Jesus", åter igen dom sublima slagverken återges helt makalöst. Jag bara sitter och gapar!

Detta par högtalare är i mintcond, nytt internkablage draget AV och med MonsterCable, alla fyra basar är omkonade samt att planar-elementen är spitzenklasse.

????????????

MAYRO Jag ifrågasatte EJ 80 klass A Watt. Men du tyckte att det var helt ok att ifrågasätta min Marantz 5400 OSE, där bokstäverna innebär bl a bättre & strömstarkare TRAFO

Edited by - ea poe on 2006/03/02 19:47:21
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:39:40  Show Profile Send ea poe a Private Message
Kan det vara så att elementen pajade pg a klent slutsteg?

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/02 :  20:07:53  Show Profile Send mayro a Private Message

Däremot kan det bero på att muse omgående via att UTBYTA elementen gjort dom till mint...

Och detta är exakt vad som skett också...Så vet du.

och man kan rätt tydligt se du samt blomman söker ren konfrontation här.. Se bara ditt sista spydiga inlägg... Rent skamligt beteende...

Men jag skiter i detta nu.. maken till påhopp får man söka efter.. Och troligen har ni två nu lyckats förstöra muse försäljning med ert skitprat..

Ingen av er har ens hört steget som har rekomenderats för att BILLIGT komma undan med bra resultat.ingen har påstått "blomma ut för fullt".. Men klart klart över förväntan.... ändå har detta fortgått...

Och detta för man säger att en liten marantz inte är ok att driva med.. Men att OM man har en liknande så kan man spela framöver och sedemera byta upp sig till KANSKE ett liknande billigt steg som muse har och få bra resultat...

och självklart om man köper ett stort typ krell 200-300 w få ännu mer..

jaja.. nu har er agenda framgått i varje fall vilket är bra.. Och om jag får till mina grejor och högtalarna finns kvar så skall jag köpa högtalarna själv av muse så slipper ni ondogöra er .. För jag vet exakt vad jag i så fall får för kronorna.. Ett par unikt fina högtalare i det närmaste unikt bra skick. MED utbytta element i mellanreg som var tidigare i sämmre skick än nuvarande...DVS dom UTBYTTA.. Som gjorde dom till "Spitzenklasse" i muse ordval...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/03/02 20:08:49
Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000