HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Oseriös telefonförsäljare ,Parabolpaket Viasat.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/21 :  10:13:29  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Gick på ett erbjudande där utrustning,korthyra och guldpaketet skulle vara gratis i 6 månader för att sedan kosta 199 i månaden för guldpaketet och drygt 200 kr per halvår för korthyran.Avtal 24 mån.Jag frågade tre ggr om det inte fanns nån hake men det skulle inte komma några räkningar på 6 månader

För bra för att vara sant? jovars,när jag vittjade brevlådan idag så nog fasen låg där en faktura på 199+faktura avgift 25kr

Ringde upp Viasat och dom hade inte hört talas om ett sådant erbjudandeUppläggnings avgiften och korthyran(6mån) var gratis men inte guldpaketet.Dom var dock rätt så schyssta och om jag ville så skulle jag få lämna tillbaks grejorna.När jag sa att jag redan monterat upp grejorna och dragit antennkablar på vinden osv och ogjärna ville riva ner allt så sa hon på kundtjänst att jag skulle slippa betala den första fakturan.

Säljaren jobbade alltså inte för Viasat utan nått som heter Jobpoint.

Hmmm,tänk er för när det gäller teleavtal.Ring upp företaget om säljaren är anställd av nån annan,och kolla så allt stämmer.

Måste tllägga att grejorna funkar bra,inga problem men det erbjudandet som jag gick på finns alltså inte.

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/07/21 :  10:47:31  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Uscha..

Har själv jobbat som telefonförsäljare för ~6 år sedan. Sålde skräp som kostade mer än orginalskräpet och var sämre skräp.

9/10 "erbjudande" är piss & gångjärn.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/07/21 :  14:12:11  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Man ska tydligen spela in såna samtal så man har svart på vitt vad man kommit överrens om.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/07/21 :  14:38:21  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ja är det inte så till och med att företagen måste spela in mär du godkänner via telefon?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/21 :  14:45:09  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Kvinnan på Viasat skulle kanske skicka efter inspelningen för att kontrollera.Dock var ju inte hela samtalet inspelat så det är ju möjligt att den biten utelämnades när inspelningen gjordes,minns tyvärr inte.Jaja,ca en tusing fattigare....man överlever nog.Känner inte för att lämna tillbaka grejorna men ska fundera på det.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/07/21 :  17:31:02  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har inte råkat ut för oseriösa Viasat men väl Canal Digital!

Har haft Canal Digital hyrbox i 3 år, då jag hade haft den i 2år sa jag upp den översommaren(ser nästan bara sport - PL och ES) men innan abonnemanget gick ut ringde det en säljare från Canal Digital och erbjöd att om jag tecknade ett år till så fick jag boxen, alltså jag skulle äga den och slippa skicka tillbaka. Ok tänkte jag de 2-3månader jag tänkte slippa kan jag väl betala och ha kvar boxen så den blir min. Nu under våren då jag ringde för att säga upp abonnemanget igen över sommaren så säger de att de ska ha tillbaka boxen! Jag meddelade först vänligt men bestämt att denna lovades mig om jag tecknade 1års abonnemang. De svarade att något sådant erbjudande har de aldrig haft! Jag vet ju, är 100% säker för då killen ringde så försäkrade jag mig och frågade 2 gånger om att får jag alltså boxen, behålla den och det är min efter 1års abonnemang - jajemen svarade han. Nu stod alltså CD inte för sina erbjudanden, någon riktig bekräftelse, skriflig sådan har jag heller aldrig fått från CD att jag hade tecknat detta erbjudande. Så nu är CD uppsagt, boxen ska skeppas iväg och ytterst tveksamt om jag kommer anlita deras tjänster igen Skitdåligt att företag inte kan stå för sina erbjudanden, hade nästan vart fall för Sverker om man idats bråka.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/07/21 17:31:25
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/07/21 :  17:47:14  Show Profile Send mace a Private Message
NIX

Funkar fin-fint
http://www.nix.nu/

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/07/21 :  18:44:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Misstänker starkt att detta inte är företaget i sig som direkt ligger bakom detta oseriösa handlande.
Snarare kan det nog misstänkas att lönesättningsmodellen med provision (högst troligt) ligger bakom.
Säljarna lär påstå lite vadsom, bara de får sälja och därmed få högre lön för garantilönen brukar ju i princip vara obefintlig.

Dock skulle man ju kunna förvänta sig att de hade bättre kontroll på vad säljarna sysslar med, eftersom agerande av denna sort ger en massa "bad-will".

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/21 :  21:54:37  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
ztenlund:

Det du säger låter mycket vettigt.Tänkte själv i dom banorna.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/07/22 :  20:29:37  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Gick på ett erbjudande där utrustning,korthyra och guldpaketet skulle vara gratis i 6 månader för att sedan kosta 199 i månaden för guldpaketet och drygt 200 kr per halvår för korthyran.Avtal 24 mån.Jag frågade tre ggr om det inte fanns nån hake men det skulle inte komma några räkningar på 6 månader


Nu är det så att enligt konsumentlagen som vi alla berörs av så gäller ingånget avtal även i ditt fall muntligt från försäljaren och ett annat från leverantören så gäller försäljarens avtal med dig och om du anser att leverantören inte håller vad som är avtalat bör du bryta kontraktet.

Kolla på kosumentverkets hemsida så ser ni vad som gäller och det är bara att stå på sig för den som gapar högst vinner och är jävligast

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/23 :  13:21:54  Show Profile Send Drem a Private Message
Häromdagen ringde någon som ville skicka gratis kalsonger till mig...

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/23 :  13:45:15  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Är det inte dom som ringer typ en gång varannan månad?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/07/23 :  14:14:54  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag är stolt ägare av en bunt Front-kalsonger nu!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/07/27 :  00:37:11  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Ang. första inlägget:
quote:
Dom var dock rätt så schyssta och om jag ville så skulle jag få lämna tillbaks grejorna


Det finns något som heter distansavtalslagen vilket innebär att man har rätt att ångra sig inom två veckor så jag vet inte om jag tycker att någon på C.D har varit särskilt schysst mot dig.

Läs mer här:

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=197&lngCategoryID=892

Mvh / Christian


Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2005/08/10 :  13:38:51  Show Profile Send Stormen a Private Message
Nix spärr-register är ännu bättre, då kan inge försäljare ringa till dig. Säljföretagen måste tvätta sina listor innan dom ringer.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/10 :  14:39:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Drem. Ja du får kalsongerna gratis, men får stå för frakten....

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/11 :  07:11:55  Show Profile Send Drem a Private Message
Det låter ju schyst, vad är det för typ av kalsonger? Inga gamla farfarsmodeller hoppas jag

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000