Author |
Topic |
|
adaktus
Member
58 Posts |
Posted - 2005/07/10 : 12:54:17
|
Hej, jag funderar på att montera ett par kappa surround bipoler på bakväggen, soffan är placerad cirka 2 meter från bakvägg, fungerar det då att montera surroundhögtalarna direkt bakom lyssningsposition eller blir det bara fel? |
big muff, super fuzz |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/07/10 : 15:36:20
|
Ska du sätta båda precis bredvid varandra exakt bakom? Eller kommer dom sitta bakom lyssningpositionen en bit ifrån varandra? |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
adaktus
Member
58 Posts |
Posted - 2005/07/10 : 18:20:16
|
jag har soffan nästan i mitten av rummet, och dom kommer att sitta på bakväggen rakt bakom mig med ett par meters mellanrum.
man kan ju ställa om högtalarna mellan di-pol och bi-pol, vilket är att föredra vid denna typ av montering?
Obs, jag kommer alltså inte att använda en 7.1 uppsättning utan endast 5.1 |
big muff, super fuzz |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/07/10 : 18:25:53
|
Det är väl den ultimata uppsättningen, jag skulle inte försöka på något annat sätt i alla fall. di-pol eller bi-pol är ju bara att testa vad man tycker låter bäst. Kan tänka mig att bi-pol låter snäppet bättre på dvd-audio/sacd ... men till film tycker jag att man ska köra di-pol om man har möjligheten. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
adaktus
Member
58 Posts |
Posted - 2005/07/10 : 18:42:12
|
det låter ju fint det, jag har dock alltid fått för mig att man aldrig skall placera bakhögtalarna längre bak än 30 grader bakom lyssnaren? hur högt bör jag placera dom? 2 meter från golvet kanske? |
big muff, super fuzz |
|
|
|
Topic |
|