HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fråga till alla om trovärdighet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/07/09 :  13:54:14  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Men vad vet vi om att det som lomen skriver är sant? För allt vi vet så kanske matte började fundera på en rumskorrigeringsenhet, en tact eller något liknande, som kan hålla koll på basen, och då började Matte fundera på en större högtalare. Vad VET vi? Inte mycket, det är många påståenden här, som inte går att verifiera. Sakfrågan är väl ok, men sättet det görs på är FULT.
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/09 :  16:33:13  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Trådens ämne är intressant. Tyvärr så togs ett opassande exempel från verkligheten (med eventuella vinklingar) upp så att frågan blev infekterad.
Vi skall väl inte diskutera enskilda personer och deras agerande på ett sätt som liknar personaangrepp.

Alla måste få skriva sin åsikt fritt om de produkter de vill, det är en av de stora poängerna med forum.
Ända medlet idag för att stoppa det är uteslutning från forumet helt, och det är ett väldigt grovt verktyg.
Om vi är rädda att nykomlingar skall bli lurade så skulle man möjligen kunna ge personer trovärdighetspoäng där varje person kan ge en plus eller minuspoäng till varje annan persons trovädrighet baserat på vilka inlägg personen skriver. Dvs något liknande betygen som används på auktionssiter för att visa hur seriösa personerna är.
Detta skulle dock medföra lite extra kod till forumet, men troligen inte helt svårt att lägga till.

Lite enklare är att vid recension av alla HiFi prylar försöka vara saklig och ange vad prylen jämförts med och hur länge man lyssnat samt om blindtest gjorts etc. Dvs försöka få med så mycket objektiva fakta som möjligt tillsammans med subjektiva recensioner så att läsaren själv lättare kan göra sig en trovärdighetsbild av de subjektiva delarna i recensionen.
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/07/09 :  19:30:48  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Tycker ni andra att det är okej att bara skriva saker för egen vinning eller, tex. att skriva ner en högtalare för att själv kunna köpa den billigare på begagnatmarknaden eller att skriva upp en annan som man egentligen inte gillar för att sedan kunna sälja den dyrt?????

Mig veterligen har inte personen ifråga gjort följande: "skriva ner en högtalare för att själv kunna köpa den billigare på begagnatmarknaden"!
Han har väl köpt alla sina högtalare nya från handlare?

quote:
att skriva upp en annan som man egentligen inte gillar för att sedan kunna sälja den dyrt?????

Tjo, där satt den Detta är i mina ögon höjden av vansinne!
Tror du verkligen att någon sitter och läser här på Forumet och
plötsligt säger till sig själv: "Herregud, vad dom Audiovector MI3
Signature verkar bra!" Jag tror att detta är världens bästa högtalare
för att MrX skriver det, så jag köper dom för ca. 35000Sek utan att ha lyssnat på dom!"

Nä, vakna upp nu och återgå till verkligheten.

quote:
jag trodde i min enfald att det skulle droppa in fler åsikter än vad det gjort,

Och jag trodde i mitt enfald att denna tråden skulle låsas
med omedelbar verkan! Jag tycker att din (FBK) trovärdighet har sjunkit lite pga. denna tråden. Inte för att jag tror att du inte har ett stort Hifi intresse/kunnande utan för denna tråden.
Vi är vuxna människor och borde kunna bete oss som det också och vara utan personangrepp och annat!

Nu skall jag återgå till min kalla öl och min nya Operaspelare med
Herr Strauss i släden............................

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/09 :  20:35:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Låst efter önskemål från trådskaparen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000