HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Accuphase E-406v
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  10:50:22  Show Profile Send Snoop a Private Message
Finns 2 st sådana ute på ebay just nu, någon som vet något om denna stärkare?

länkar till test osv, Har en E-305 i dags läget men den är utan fjärr och det stör mig grymt mycket, ljudet i accuphaen är grymt bra/härligt tycker jag. så jag är ute och letar en accuphase med fjärr....


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:13:32  Show Profile Send hal a Private Message
Har själv en E-406, vet inte vad skillnaden mot 406 v är. Är det någon som vet.
Är själv annars otroligt nöjd med min E-406, mitt bästa köp någonsin.
Så jag kan bara rekommendera.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:16:18  Show Profile Send Snoop a Private Message
Hal, du har inte möjligvis en massa bilder på den både inuti och på utsidan?

Har itne hittat några riktigt bra bilder än för att se om den skulle kunna ta plats efter min 305:a.


Du kan maila bilder på nexus_dragon_lord@hotmail.com om du har några...

Har du ett test på den också så maila gärna det också....

Mvh David

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:31:22  Show Profile Send hal a Private Message
Jag har planerat att lägga ut mer och bättre bilder på både utsida och insida i en inte alltför avlägsen framtid.
Här kommer några bilder som jag hade liggande:



Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:32:33  Show Profile Send Snoop a Private Message
Riktigt snygg....

Är den till salu

Du kan eventuellt få 17000 för den...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/07/06 11:33:06
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:35:54  Show Profile Send hal a Private Message
Då säljer jag hellre en njure

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:47:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hmm jag är ev också intresserad, hittade dock ingen E-406 på E-bay. Någon som har en direktlänk? Kostnad för den i SEK??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:51:49  Show Profile Send Snoop a Private Message
Sök på accuphae E-406v så hittar du....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:54:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
Gjorde jag: http://search.ebay.com/accuphase-E-406v_Consumer-Electronics_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQcatrefZC6QQfromZR10QQsatitleZaccuphaseQ20E-406vQQsacatZ293QQcatrefZC6QQsargnZ-1QQsaslcZ2QQftrtZ1QQftrvZ1QQsadisZ200QQfposZQ5AIPQ2FPostalQQfsopZ1QQfsooZ1

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:56:07  Show Profile Send Snoop a Private Message
http://search.ebay.de/accuphase-e-406v_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQfromZR10QQsatitleZaccuphaseQ20e-406vQQsacatZ-1QQcatrefZC6QQsargnZ-1QQsaslcZ3QQsadisZ200QQfposZPostleitzahlQQga10244Z10425QQftrtZ1QQftrvZ1QQfsopZ1QQfsooZ1QQcoactionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  12:02:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ahh tyska E-bay...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/06 :  12:04:53  Show Profile Send Snoop a Private Message
men du ger fasen i att buda på den

Får jag iväg min ska ja börja buda på den....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  12:07:38  Show Profile Send matte76 a Private Message
Lugnt, du har "förstatjing", har inte bestämt mig för den i vilket fall som helst.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Daniel san
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/07/23 :  18:04:26  Show Profile Send Daniel san a Private Message
Vill bara instämma med att Accuphase är ett toppenmärke. Har själv en E-406v och det är det bästa köp jag gjort. Nu söker jag efter en matchande CD-spelare. Är det någon som har en Accuphase-cd som ligger och skräpar...?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/07/23 :  18:59:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
E-406 är väl en sån som Neodynium hade förut? Spelar helt OK. V är modellen som kom efter. Kan inte se skillnad på dom förutom att 406V är specad 220W i 4 ohm, 406 250W.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/24 :  00:29:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
När Accuphase uppgraderar en modell till "V" kan det bla bero på att vissa komponenter inte finns längre. Så dom har tex nya trissor i eller nya kondingar.

Så man kan säga att det är en förbättrad version i vissa avseende. Hur mycket bättre eller ändrad vet jag inte. Personligen tror jag inte att det handlar om så mycket.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Daniel san
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/07/29 :  10:08:00  Show Profile Send Daniel san a Private Message
Vet någon hur strömstark E-406v är? Jag har lättdrivna högtalare nu men har funderat på att byta till någon Infinityhögtalare istället. Har hört att dom ska vara mördande för förstärkare...

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  10:14:22  Show Profile Send Snoop a Private Message
Det räcker nog till ska du se.....

Den har ju jämfört med en krell effekt mässigt vad jag minns....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2005/07/29 :  12:28:51  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Finns Accuphase E406v till salu här med http://www.secondhands.jp/buy/main2.html


/rillo
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  12:36:35  Show Profile Send Snoop a Private Message
Óch vad blir det där priset i svenska kronor?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  12:44:13  Show Profile Send mayro a Private Message
En sak som flera som äger o ägt just dom GAMLA infinity med massa ribbons i är att Accuphase är otroligt passande i spelsätt....

Men detta gäller LJUD o inte ljudtryck... För basarna bör drivas med ett separat steg....

Men man ska ha klart för sig en sak... Att tweeka in högtalare i dessa nivåer är exakt som att tweeka in en modern riktig highend högis....

Så det ställer krav på ägaren att man arbetar med sitt system..

Det går inte att sitta på ett forum o göra trådar om ditt o datt o få råd osv. Utan detta handlar om arbete. Vill säga detta till dig snoop så du INTE går o skaffar dig en Infinity av äldre märke OM du inte är insatt i detta...

För du ska veta att det finns inte en enda parameter som överenstämmer med hur en NY billig massproduktions högis ifrån MÄRKET infinity uppför sig o högisarna som typ jag eller MUSE har....

Det ända som är samma är namnet. O inget mer...

Mina burkar är exakt lika svåra att "få till" som vilken annan topphögtalare som finns idag....

Jag jobbar dagligen snudd på med småfix o trixande för att hitta bästa möjliga..... Att enbart ställa in dom o sedan är det bra är uteslutet eftersom mina saker runt om har fel o brister..

OM jag skulle komma ifrån detta så skulle jag bli tvungen att investera svindyrt på nu cd samt ev försteg.... Samt även ett nytt steg till basarna så symetrin mellan bas o toppar slutsteg.....
Samt dela av mina burkar högre upp i basen o inköpa svindyra saker för basens mer större krav osv...

Och därvid senare ev dom problem som rummet osv ställer till med..

Tror inte riktigt du har insett hur svårt det är "verkliga hifilivet" att "få till det"

Så länge man har brister så måste man jobba hårt med dom kompromisser man måste ta i sina justeringar...

Och man kan medvetet få leva med rena "fel" över lång tid o "höra bort dom" såsom senare tillfixande då pengar finnes osv...

ULF´s system har byggts under årtionden!!!! Även om OMBYGGET skedde NU. Så är grundjobbet årtioenden av arbete o testande....

Så snoop... Ha inte såå otroligt brottom är ett råd... 2... ta det sakta o lugnt med att ta in tips o råd som endast skapar förvirring i hjärkontoret...

OCH sist.. KÖP INTE EN GAMMAL INFINITY!!!!! Du kommer gråta livet ur dig då det går upp för dig vad som krävs av dig. Och vad kostnaden är för att få det ljud dom är kapabla till..

För du MÅSTE insee att det är verkligen highend vi talar om ÄVEN om man idag kan inköpa dom billigt....

Betänk att mina ribbons i toppen är MER upplösta än en beryllium diskant... INSE vad sådant kan ställa till med OM en enda grej är "fel" i diskanten...... PER100 har beryllium i sina JM lab.

Han besöker mig för att skilja ut saker o ting för att just dessa ribbons är såååå jäkla elaka.. Rena rama "euJUEDstuket"... Sågar direkt saker vid microskopiska fel eller skillnader...

Sedan sitter där en BUNT lika elaka mellanreg med ribbons o hjälper till....

Och om du ÄNDÅ skaffar dig dessa åldriga highend högisar... FRÅGA enbart erfarna infinityspelande om råd....Absolut inte här eller på annat forum.. Då går det snudd till 100% åt helvete för dig med ett brak...

Som sagt... Du ser väldigt sällan dom som spelar med toppgrejor fråga massa saker om ditt o datt. Varken här eller på annan plats...

Dom "jobbar" i tysthet med sina saker i år innan det lirar ok...

Så efter följt dina vandringar o undringar så bävar jag för resultatet OM du satt med tex mina burkar hemma...

forumet skulle explodera av trådar snoop.....


OBS!!!! dessa ord är INTE elaka... Så läs dom som dom skrivs.. Dom är endast sanning... Var mycket försiktig om du ger dig in på saker som dessa.. Dom avkräver otroligt tålamog samt intresse av ägaren..

Samt att man kan arbeta i tyshet med stöd osv via mer kunniga hela tiden.. Samt MASSOR med inkommande kritik ifrån besökande. Men INTE kritik på forum. Utan personligt överlämnad så man orkar med sitt bygge o inte trycks ner under byggtiden av trådar där det står det lät skit hos mr xx osv... hela tiden...

Detta snoop är ett inlägg du bör i alla fall läsa... Sedan hur o vad du hittar på är din sak. Men jag själv har många ggr funderat på att sälja mina burkar.. Köpa två P400 som du har.. Samt två subbar till dom för bottenjobbet o sitta sedan nöjd enkelt.. Steget uppåt är inte stort dåmina spelar ok.... Så dom fördelar som finns är större än vinsten med mina... Så inser du. JAG orkar knappt själv med eftersom min PLÅNBOK har hål i sig. Och därvid har jag inte råd att köpa in det som saknas till att FYLLA mina högisar med vad dom kräver....

Så detta inlägg är mina egna känslor som talar ur djupet av mitt hifi hjärta.. VAR FÖRSIKTIG snoop.....Du är på farliga vägar OM du inte vill betala massor med pengar för dina kommande års bygge....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  12:45:56  Show Profile Send mayro a Private Message


Se bara Johan B som fick ladda iväg allt o snudd börja om för att fylla sina talons.... gklömde ...

ULF fick sälja superfina rowlands för att sätta in krell... Desa marker beträder du ÄVEN om dom ÄR gamla....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  13:03:50  Show Profile Send Snoop a Private Message
tack för dina tips,men har jag någinsin sagt att jag ska byta till infinity

Tro mig jag samlar all mat nyttig indo i min lilla hifi pärm ska du veta...

Mitt system kostar små pengar i jämförelse vad deras system kostar, och jag vet inte om jag någonsin kommer att tycka det är värt att lägga flera 100k på en anläggning...

jag är väll halv nöjd som det är nu, och kommer inte byta ut grejjerna innan jag vet att jag har nått max med denna anläggning...

Nog med OT nu detta handlar om accuphase förstärkare och inte om min anläggning...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/07/29 13:04:15
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.97 sekunder. Snitz Forums 2000