HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Koppla skärmen i nätkabel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/04 :  22:16:06  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tjenare morsning. Snabb fråga.
Skall man på något vis försöka koppla skärmen till jord?
(det är en folieskärm och det är dösvårt att få det att fungera.)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/04 :  22:44:14  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Vad är det du försöker åstadkomma?
Vad är det för kabel?
Självbygge?

Det är inte säkert att det är meningen att den skall kopplas till jord. Du får nog utveckla så vi får lite att tugga på?

M
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/04 :  22:54:49  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
För att skydda mot RF behöver du inte jorda (Faradays bur), ska du skydda mot utstrålning så jordar du i stickproppsänden. Är det en folieskärm är den nog tänkt som RF-skydd och ska följdaktligen inte jordas.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/04 :  23:01:24  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tack Krellmaster (och även rannagarden såklart ;)
Jag tror det blir bra såhär.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000