HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony XA20ES vs CDfix?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/06/30 :  22:56:13  Show Profile Send knoxville a Private Message
Hej!

Funderar på att uppgradera till en cdfix. Vill kunna utnyttja mina balanserade ingånger på min Primare A30.1 för att kram ut allt välljud den sitter inne på.

Tror ni att fixen kommer låta bättre än min nuvarande Sony XA20ES spelare?? Är det värt att lägga drygt 5000kr på denna uppgradering?

Vad är Era åsikter om denna SAT spelare? Jag är ute efter ett lite mer detaljerat ljud, vilket fixen lär ha. Vill dock inte ha en blöt bas och enligt H&M är inte basen fixens starka sida tyvärr...

Skall dema lite i helgen, men det vore kul att höra era åsikter först.

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

Edited by - knoxville on 2005/06/30 23:04:02

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2005/07/01 :  00:00:39  Show Profile Send Saro a Private Message
Köp en bra dac till din spelare istället. Du har en bra transport så det är väl bara onödigt att byta ut hela burken?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/07/01 :  00:44:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, en DAC är ingen dum idé om man har en XA-ES drive. Men, en bra DAC är inte gratis den heller...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/07/01 :  10:49:04  Show Profile Send Blue a Private Message
Varför inte Primares matchande cd-spelare?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/01 :  23:38:24  Show Profile Send knoxville a Private Message
primares cd-spelare är lite för dyra både nya och beggade. Men både CD21 och 31 är ena riktiga godbitar.

DAC är ingen dum idé. Tittat lite på MF:s X-dac v3...


TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2005/07/02 :  00:09:29  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Har tyvärr inte hört din Sony XA20ES och kan inte ge en konkret jämförelse men ger en liten kort beskrivning hur jag upplevt cdfix.

Cdfix blev en mycket trevlig bekantskap för mig då jag jämfört den med en Thule-cd i samma prisklass. Jämförde den även med en äldre Luxman-cd av lite tyngre modell. Den spöade dom båda rejält med ett ända undantag och det var med ett enda undantag, den var inte lika harmonisk som Luxman-cd´n.

Ps: Tyvärr så var det inte jag som ägde cdfixen utan jag fick se mig snällt besegrad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000