HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Teknikgurus - koppla in Cantons digitalbox?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2002/10/17 :  16:12:52  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Det råder stilltje i min hjärna. Bara att hitta en lämplig rubrik på ämnet var svårt. Jag får tacka Eder som letade er in hit ändå

Högtalare: 1 par CANTON RC-L med tillhörande digitalbox (jag vet att det eg inte är en digitalbox. Den ska bara anpassa ljudet till mitt alldeles egna unika lyssningsrum).
Signalkälla: SONY DVD-spelare med ALLA utgångar (alla som krävs iaf).
Förstärkare: Pioneer hembio-receiver med digital och analog ingång (självklart) Den har Pre-Out men jag hittar inte Main-In!!!

Hur ska jag koppla och vilka manuella inställningar måste jag göra i receiver och/eller dvd?

Jag är mycket tacksam över den hjälp ni vill ge mig, då jag inte kunnat lyssna på högtalarna med digitalboxen inkopplad sen jag köpte dem (12 månader sedan)

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/10/17 :  16:56:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Koppla in den i en tape-loop.
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/10/17 :  17:08:56  Show Profile Send Rebo a Private Message
Har du ingen tape-loop så koppla in den mellan dvdns analoga utgångar för höger och vänster kanal fram, förutsatt att du använder högtalarna som fram höger och vänster, och förstärkaren.
Go to Top of Page

FunKy
Starting Member

35 Posts

Posted - 2002/11/06 :  09:15:14  Show Profile Send FunKy a Private Message
jag fatar inte hur en "tape-loop" kan påverka ljudet om man spelar en dvd skiva tex. går ljudet igenom tape alltid??

/-FunKy-
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/11/06 :  09:20:28  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Man trycker in knappen "Tape Monitor"

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2002/11/06 :  09:20:53  Show Profile Send pekka.j a Private Message
En tape-loop skickar ut signalen till en bandspelare och tar tillbaka signalen från bandspelaren till förstärkaren. Denna loop kan också användas för att köra signalen genom allehanda effektburkar, såsom equalizers o dyl. Man kan med tape-knappen på förstärkaren välja om loopen ska vara inkopplad eller ej. En signal som gått genom tape-loopen går vidare till volymkontrollen och slutsteget.

Pekka Johansson

peterK
Starting Member

18 Posts

Posted - 2002/11/06 :  11:13:54  Show Profile Send peterK a Private Message
Såvitt jag ser på din bruks för vsx 908 rds, så kan du testa att ta "preout:FL FR" till "external decoder in: FL FR,det borde fungera.
MVH

peterK
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000