HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Electrocompaniet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/06/10 :  14:32:37  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Nu finns Electrocompaniets produkter att se och lyssna till. Först på plats är cd spelaren EMC 1UP. Vi snackar om ett riktigt lyxbygge som inte lämnar någon oberörd, vare sig det gäller estetiska eller ljudmässiga kvaliteter.

EMC 1UP

Investering 37 150.-

mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/06/10 :  16:56:06  Show Profile Send Bubben a Private Message
Där ser man!
Är det någont intro-pris, eller från prislistan? Sist den fanns i Sverige kostade den 38´...verkar för bra för att vara sant att den finns i Sverige igen OCH har sjunkit några kronor.
Kan förövrigt skriva under på att den verkligen låter sanslöst bra och är gudomligt vacker.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/10 :  17:08:23  Show Profile Send Blue a Private Message
Riktigt cool är den! Vill lyssna!

Fast 850 spänn på nästan 40 laxar känns kanske inte som någon direkt saftig rabatt i mitt tycke...

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/06/10 :  17:46:40  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Bubben/Blue,

37 150.- är listpriset i Sverige. Om den gamla modellen kostade 38 000.- har den nya i varje fall inte blivit dyrare...:-)

mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/06/10 :  18:28:57  Show Profile Send Bubben a Private Message
Blue> Tänk så här: EMC1up vinner ytterliggare lite på en bra nätkabel. Vad en sådan kostar bestämmer man själv, men 850:- är en bit på väg. (Eller fem-och-en-halv cd-skiva om man inte är prylgalen)

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/06/10 :  23:40:56  Show Profile Send FBK a Private Message
Electrocompaniets DAC kan kanske var något för min del i framtiden, den ska ju vara riktigt bra sägs det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/12 :  01:26:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Bubben: Vilken nätkabel tänker du på för 850kr?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2005/06/12 :  02:16:44  Show Profile Send LydMekk a Private Message
EMC 1-up koster 29.900,- i NOK i Norge. Enkelt omregnet til SEK skulle egentlig bli kr. 32.890,-...

Mye fraktkostnader ? :)

Shit happenz...
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:48:00  Show Profile Send Haakan a Private Message

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/06/12 :  10:09:56  Show Profile Send Bubben a Private Message
Frakten är nästan lika dyr till danmark där en EMC1up kostar 29000Dkr. Men till tyskland är frakten JÄTTE-dyr, för där kostar en EMC1up 4700 Euro.

BosseBula> Ingen speciell, men som jag sa, 850 är en bit på väg oavsett vad man vill ha. Är för mig att EC´s enklaste kostar runt 40 Euro/meter. Men det vet nog trådägaren mer om.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  11:34:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi lämnar fraktpriserna till ASO och DHL. Får väl glädja oss åt att mäket har en trevlig säljare i Stockholm nu.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/06/12 :  12:21:20  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
LydMekk,
Senast jag kollade (fredag) var kursen 1.164 SEK/NOK vilket ger priset 34 800 SEK - om du bara räknar med skillnaden i kurs.

Mera generellt, - har jag för mig att det rekommendera priset i Norge är ca. 34 000 NOK. I England är priset ca. 40 500.-

När det gäller priserna i Sverige så använder vi alltid de priser som rekommenderas av producenten. 37 150.- är det pris som rekommenderas av Electrocompaniet för EMC 1UP inom EU. På så sätt kan alla hålla samma priser, och man slipper att tjafsa om det. Det tycker vi är bra och en fördel för alla.

Sedan finns det alltid lokala återförsäljare som avviker och använder egen prissättning av någon anledning. Varför någon avviker från den rekommenderade prissättningen måste man fråga dem om.

Med tanke på den kvalitet och ljudåtergivning som EMC 1UP erbjuder framstår det rekommenderade priset som lågt i jämförelse med mycket annat i marknaden. Börja därför med en provlyssning. Vid faktiskt köp av produkter finns det alltid utrymme att göra en bra affär. Utgångsläget är dock alltid produkternas rekommenderade pris.

Mvh, Audio Concept, Robert

Edited by - Audio Concept on 2005/06/12 12:31:00
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:06:31  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Kjenner EMC-1 Up meget godt fra mange ulike sammenhenger.

Før konkursen i Electrocompaniet lå offisiell veiledende (rekommenderat) pris på EMC-1 Up på cirka NOK 35000 i Norge, i hvert fall hos 2 av de autoriserte norske EC-forhandlerne. At spilleren har blitt litt rimeligere nå, kan ha sammenheng med at den har vært på markedet noen år og at utviklingen på digitalsiden går fort. Likevel: Mine mange erfaringer med EMC-1 Up tilsier at EMC-1 Up er en meget bra spiller. EMC-1 Up er meget solid mekanisk bygget, chassiset er meget stabilt. God dynamikk er en av dens sterkeste sider, synes jeg.

SEK 37000 er ingen blodpris på EMC-1 Up, ytelsen tatt i betraktning. De som vurderer en CD-spiller i prisklassen, har ingenting å tape ("förlora") på å sjekke ut EMC-1 Up og sammenligne den med konkurrentene. Kanskje noe å vinne, ettersom resten er et spørsmål ("fråga") om personlig smak.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2005/06/12 15:08:10
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2005/06/14 :  05:34:19  Show Profile Send Saro a Private Message
bra elektronik. men har ec kommit på fötter?
Go to Top of Page

R.H.
Member

90 Posts

Posted - 2005/06/14 :  10:41:06  Show Profile  Visit R.H.'s Homepage Send R.H. a Private Message
Electrocompaniet ble solgt av gründer Per Abrahamsen når de "gikk over ende" til et stort konsern, Westcontrol.
web: www.electrocompaniet.no

De satser også nå på nye produkter, bla multikanal pre EC 4.9 og 3x120W forsterker.

My stereo:
PBN Olympia HT 4 (2x492W)
PBN Olympia L-Mini (pre-amp)
Montana XP
Cary CD-303/300
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/06/14 :  10:52:58  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag hörde denna cd-spelare på mässan i år.
- Den spelade riktigt bra!
Att den sen har ett utseende som är så läckert att man kan svimma för mindre gör ju inte saken sämre!!!

Priset då? Inte mycket att säga om det. Ett kap om man har dessa pengar. Jag personligen tycker den spelar mer välljudande och njutbart än t.ex. Bladelius S1.

Men i mitt fall kommer denna välljudande highendspelare endast figurera i mina Hifidrömmar då jag saknar pengarna som krävs för en sådan uppgradering.

Slutligen tycker jag att det är roligt att detta fina märke finns för demo/provlyssning i Stockholm numera.
Det var en riktigt bra nyhet från Robert!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2005/06/15 :  21:20:07  Show Profile Send Saro a Private Message
Det enda jag ångrar i hifiväg är att jag sålde mitt ecförsteg till dan i spanien.. Jag saknar det så otroligt. Hade det inte länge heller. Men jag hittade Ezon elektroniken och blev fast i dem. Båda är vackra och låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000