HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hi Fi Consult säljer Vienna Acoustics
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/06/15 :  19:06:13  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Efter ett smått otroligt "hypande" av flera hifidårar i landet om dessa högtalare och efter att ha smyglyssnat på flera olika modeller så tog vi hem ett par Beethoven Concert Grand till butiken för prov. Vi upplever ljudet som städat, lugnt, öppet och med en diskant full med lyster. De genomskinliga membranen är lite spooky men de låter bra. De exklusivare högtalarna (Strauss och Mahler) ger en mjukhet och öppenhet i kombination som är mycket tilltalande. Sidomonterade basar är vi ju vana vid från QRS och Burmester så det skall nog gå att få till den rätta Vienna-pondusen också.

Vi har nu bestämt oss för att ta in märket i landet och har också beställt hem nästa par för demo, ett par Strauss.

Pris för Beethoven Concert Grand är 37 500:-
Pris för Strauss är 59 000:-

Välkomna in.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/06/15 :  21:57:21  Show Profile Send Mahler a Private Message
quote:
Efter ett smått otroligt "hypande" av flera hifidårar i landet

Hmm... är man en "dåre" då alltså?? Men i positiv bemärkelse hoppas jag!!

Nåja, spännande att ni får in ett par Strauss tycker jag!! Skall bli kul att lyssna på i ert stora lyssningsrum!!! Som jfr med mitt lilla v-rum alltså!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/16 :  09:05:22  Show Profile Send matte76 a Private Message
Klokt beslut av HiFi Consult att ta in dessa suveräna och prisvärda högtalare. Ta in Beethoven Baby Grand också, tror det kan bli en riktig succé till storsäljare och kioskvältare!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/16 09:07:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000