HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Trasig AudioNote CD1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/05/30 :  13:40:28  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Jag har en Audio Note CD1 rör CD som har börjat strula. När jag slår på strömmen har jag ett konstant 50hz brum som ligger över allt som kommer ut från CDn. Jag trodde först att det var kabel strul men efter lite testande visar det sig att det kommer från spelaren. Har varit i kontakt med leverantören och de tror att det är en trasig kondensator i nätdelen. Min fråga till forumet är hur man testar/mäter vilken kondensator som är trasig.

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/05/30 :  22:04:32  Show Profile Send ILLY a Private Message
Har du skruvat isär den och kollat? Med lite tur i oturen så kan det synas tydligt vilken konding det är. Kolla efter gulbrunt, fastkletat gegg och brännmärken. Så såg det iallafall ut när jag lyfte på locket till min H/K cd. Annars kan det bli lite jobbigare...

Det är mitt tips och blir det mer avancerat så bollar jag över tråden till någon av alla våra elektronikingenjörer som smyger omkring här forumet.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/05/30 :  22:04:45  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Jag var på Elfa idag och köpte lite nya kondingar. Jag började med kondingarna närmast likriktaren och vips så funkade allt som det gjorde innan.

Nu spelar det som tidigare och jag slapp skicka iväg allt för rep.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000