HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som testat Mirage OASIS?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2005/05/28 :  11:20:28  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Ja, frågan är helt enkelt: Är det någon som har något att säga om Mirage utomhushögtalare OASIS, eller andra liknande produkter?

För den som är intresserad finns lite info hos den svenska importören och hos tillverkaren.
Som jag tolkar det har OASIS var ett eget märke som Mirage köpt upp, nu har de vidareutvecklat med en "MKII" av den "vanliga" högtalaren och gjort en Omni-polär modell.
MKII nämns inte på den svenska sidan, men den gamla kanske har utgått. Den har i alla fall större baselement och torde vara mest intressant.

Jag är ute efter nå't ha i båten och tror att MKII borde vara mest intressant för mig, Omni 5 ser lite ömtålig ut; även om jag förmodar att den har ett galler över diskanten.
På Mirage webbplats nämns även en Omni 6, men det finns ingen info så den kanske inte är klar än.

Kommer antagligen att komplettera med en 10"-bas eller två i låda, men jag har svårt att få en bra inbyggnad av lösa högtalarelement. Kan det här vara nå't?

Erik Nyström
Mitt system eller här
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000