HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Gemensam eller kanaluppdelad nätdel i samma låda?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/05/26 :  19:19:28  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Vad har ni för syn på ämnet i rubriken?

Jag själv har tänkt att ha en stor gemensam nätdel som den kanalen som behöver juicen mest kan dra desto mer ifrån än om den hade varit hälften så stor.
Jag vet att man kan få lite sämre kanalseparation men är det något man kan höra när ändå allt sitter i samma låda?

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/05/26 :  20:51:31  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Personligen tycker jag ju att en "dual-mono" konfiguration med en separat nätdel till varje slutsteg är att föredra, men jag tror inte att jag är helt ute på hal is när jag hävdar att "biffigheten" är viktigare att ha i ett stereoblock med en nätdel än i ett dualmonoblock med separata nätdelar.
En av de stora fördelarna med dualmono är ju att man får en bättre kanalseparation eftersom spänningen från nätdelarna inte påverkar varandra i någon större utsträckning.

Livet är för kort för mono

Edited by - mr. Triatic on 2005/05/26 20:53:32
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/05/26 :  21:05:24  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Ok.Frågan är om man kan urskilja denna bättre kanalseparation?Det ligger förmodligen på en väldigt hög kringutrustning/guldöronnivå som jag förmodligen inte når upp till.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/26 :  21:06:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Sällan är väll transienter i ena eller andra kanalen?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/05/26 :  21:12:10  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Nä det är klart,det är nog rätt sällan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000