Absolut inte kleta dylikt i en sådan fin pjäs. Om den fungerar så tycker jag att du skall låta den vara. Om elektrolyterna ser ok ut (inga läckage och oförändrad form) så är dom förmodligen helt ok. Om förstärkaren går väldigt varm så åldras komponenterna fortare, allmän översyn och justering kan eventuellt vara på sin plats.
Jag tycker den låter väldigt bra. Men jag tror att en översyn (åtminstone) vore på sin plats, med tanke på åldern. För det finns väl ingen pryl som inte går att få att låta bättre? Jag har aldrig öppnat den för vad vet jag om vad man ska kolla efter?
Om den låter bra och fungerar felfritt så tycker jag att du skall låta den vara. Skulle inte förvåna mig om den tillhör bland det bästa Sansui har presterat och att börja peta i det känns nästan oförskämt. Översyn låter som en plan men lämmna den i så fall till nån som är duktig även om det kanske skulle kosta lite mer.
Jo, översyn är min plan. Det kan ju finnas nån som är billigare än mannen jag har tänkt (han heter Finnberg för övrigt, känner ni till honom?). Skulle ju iofs vara roligt att ge steget till nån entusiast som kollar. Vill nog byta utgångar också, en är trasig, men funkar. - Ser illa ut.