HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Dubbla lågnivå ut från förförst.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/05/25 :  18:50:23  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tjo

Jag bygger en OPA627/BUF634 försörstärkare, om jag skulle vilja ha dubbla RCA ut från den räcker det att den befintliga BUFen får driva båda parallellt? eller ska jag ta ut signalen nånstans och lägga in en till BUF?

Den extra utgången tänkte jag ha till min kappa sub. Först tänkte jag köra OPA2134 som 24dB/LPF@55Hz på den extra utgången men är ju overkill eftersom jag har den på subben.

Mvh

Bo Hansén
Starting Member

34 Posts

Posted - 2005/05/25 :  19:37:18  Show Profile  Visit Bo Hansén's Homepage Send Bo Hansén a Private Message
Hej Tobias,

BUF-634 är en mycket potent buffert, och speciellt om den har aktiv i motkopplings-kedjan med en op-amp så blir den enormt låg-ohmig på utgången.

Du kan definetivt ansluta fler utgångar på samma "buffert-utgång" men lägg 47 - 100 ohm i serie med varje utgång, så blir den mindre känslig för konstiga laster som kan uppstå när det hängs på en mängd kablar på samma utgång.

Bo Hansén
Hansén Audio
Göteborg
http://www.hansenaudio.se

Edited by - Bo Hansén on 2005/05/26 14:02:15
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/05/25 :  20:15:13  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Japp, 50 ohm var det tänkt.

Ja då tror jag att jag kör så då

Tack Bo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000