HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur bra är NAD C521BEE och finns det bättre..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:37:56  Show Profile Send More a Private Message
Hur bra är NAD C521BEE och finns det bättre i samma prisklass (2500kr)?
Väljer att fråga om just den då jag läst mycket positivt om den.
Funderar på att köpa begagnat ifall jag hittar i Titanium, är det något att rekommendera.

Edited by - More on 2005/05/24 14:38:41

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:42:50  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kolla Cambridge Azur-serie, finns också på Hifi klubben. Bättre eller ej än NAD vet jag inte, men du kan ju enkelt jämföra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/05/24 :  16:24:56  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag tycker NAD gör prisvärda cd-spelare då i synnerhet 521BEE!

Riktigt trevlig måste jag säga.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/24 :  18:18:52  Show Profile Send Blue a Private Message
Om vi snackar nypris 2500 så är det nog dom två som gäller ja, som Matte säger. Plus Marantz billigaste, heter väl CD 5400 tror jag, som ska vara riktigt schysst.

(Och så finns det ju den där Denver-dvdn dårå... använd forumets sökfunktion).

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

oscar-ja
Member

77 Posts

Posted - 2005/05/24 :  23:54:36  Show Profile  Visit oscar-ja's Homepage Send oscar-ja a Private Message
En kompis och jag lånade hem en sådan spelare och jämförde med min Cambridge D500se. NAD-spelaren är väldigt trevlig, det som imponerade mest på mig var hur välbyggd och trevlig den var att handskas med. Cambridge-spelaren får inte så många poäng i den kategorin. Jag måste säga att NAD-spelaren även var riktigt snygg, även om jag normalt tycker att NAD-grejer är riktigt fula. Nåväl, till det viktiga. Den har ett lite mörkare ljud än Cambridge-spelaren. Inget extremt, men ändock en skillnad. Så som den presenterade musiken kände jag att den nog passade bättre till rock och liknande musik. För mer delikat musik passade dock Cambridge-spelaren bättre. Fast jag kan ha velat det också, eftersom det var spelaren jag hade köpt. NAD-spelaren är inte alls dum.

Jag vet tyvärr inte hur Azur-serien skiljer sig från den äldre D-serien.

Begagnat är helt okej, även om de riktiga kapen sker högre i prisklass imho. Det är mindre spann som det kan skilja i på billiga grejer. Se bara till att mekaniken och lasern är schyst i det exemplar du köper. Hur man kollar det är jag inte säker på, man får nog lite på att säljaren är ärlig :-\
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/05/25 :  08:47:00  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Kina spelarna Original A6s eller A8s är bäst i sin respektive prisklass det måste Ni fatta eftersom jag har en .....

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/05/25 :  17:13:15  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Jag har ägt en C521 (tidigare modell)
På en mening kan jag väl säga att det är en bra spelare, tycker inte den var för vass som vissa menar utan att den var mjuk och balanserad.

/wingbitzz

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000