HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MUSE 160 - Någon????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/05/23 :  12:16:48  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Efter att ha besökt Jorma och hört hans Vitus monoblock med Coltrane känns det plötsligt inte lika roligt att spela musik hemma längre.
Tyvärr är det inte troligt att jag någonsin kommer att kunna äga ett par Vitusblock så det gäller att se sig om efter prisvärda alternativ som kommer en bit på vägen. Ett märke som man ser då och då till klart överkomliga priser är amerikanska MUSE. De har ett slutsteg som heter MUSE 160 MkII.

Finns det någon som har hört dessa slutsteg? Hur låter de? Karaktär och klang?

läs mer på: http://hello.to/hifi

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2005/05/23 :  18:50:07  Show Profile Send gurin a Private Message
Detta är en fråga för Mayro. Han var, om jag inte förstått det hela fel, generalagent. Låna ett och pröva. Säljs av Välljud i Borås. Henrik och Mats är bra att ha och göra med.

I mitt tycke låter det helt ok. Hög upplösning och bra driv. Dock lät det lite för modernt för mig. Monoblocken ger mer värme och ger ett klart mervärde. Har dock inte hört monoblocken i senaste utförande.

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/05/23 :  19:00:35  Show Profile Send Pjotre a Private Message
He he he.. Vitus blocken är löjligt bra, tror inte du hittar något som är billigare och lika bra... Har dock inte lyssnat på Muse så om dem har jag ingen uppfattning. På tal om värme... Vitusarna i klass A ger värme i flera dimensioner....
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/05/23 :  19:03:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, varmt blir det... Både inombords och utanpå.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/23 :  19:30:01  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Detta är en fråga för Mayro. Han var, om jag inte förstått det hela fel, generalagent. Låna ett och pröva. Säljs av Välljud i Borås. Henrik och Mats är bra att ha och göra med.



Jag har sett frågan.. Men avaktade lite om det skulle komma in någon mer opartisk än jag själv...dessutom så har dom gjort förändringar mot dom stegen jag en gång tog in... till det bättre enligt vad jag hört...

Sedan så sänder en del stegen till Mats i Umeå för lite "småfix". Och enligt vad jag hört så blir dom klart bättre efter Mats "fingrat" på dom också...

Jag skulle lätt kunna ha Muse steg i min anläggning...

Men jag törs inte säga något mer "bestämt" eftersom dom nya stegen genomgått förändringar..och som sagt.. Jag har inte hört en Muse stärkare sedan mina 300w monoblock såldes i norrland.

själv spelade jag dom med 160 stereosteget på basarna...och 300w monoblocken på topparna....via Audio artistry dvorac Muse model three försteg samt separata dacen o driverket(DVD).. . och sedan model nio signature....

Så en helt line spelade...och det lät inte kattskit direkt...

Mats och Henrik ÄR kanonkillar verkligen. Men tekniska frågor skulle jag absolut ta med Mats i "Ume".....Han är den som mest fixat o trixat genom alla åren vi "kamperade"...Han har dessutom varit med ifrån start snudd på...Så han kan en hel del historia bakåt vilket som fungera osv...

Mitt tips är att man ringer mats o pratar med honom. där får man relevant hjälp o tips.. Han har ju testat massor med kombon via "RC" i umeå osv om jag inte är felinformerad....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/05/23 :  21:07:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jo det blev rejält varmt i rummet efter någon timme så egentligen hade Vitus passat mig väldigt bra. Det blir rätt kyligt i musikrummet i källaren på vintern. Får testa det argumentet på hustrun

Så Henrik håller fortfarande på med "Välljud" i Borås. Han hade inte kvar samma lokal senast jag var där. Vi har gjort affärer tidigare. Jag minns första gången vi träffades i hans studentrum. Då hade han Canton RCL och Musical Fidelity monoblock. Minns tydligt att kablaget var Supra Ply och han var då inte inne i hifi träsket och kabel övertygelsen. Det har hänt en del sedan dess.....

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/23 :  21:27:41  Show Profile Send mayro a Private Message
det började i stor skala då jag åkte ner med Ayre samt silversmith och audio artistry en helg till Henrik.. Vi satte ihop anläggningen där i lokalen och lirade en helg.. efter detta blev han "förstörd" han också...

Sedan då jag avslutade stereo och tog hand om min dotter jag blev ensam med så tog mats över allt. Och införlivade Henrik....

Så var historien.. Och numera håller dom i detta..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/05/24 :  20:12:37  Show Profile Send mabron a Private Message
Har ett sådant steg och är mycket nöjd med steget. Låter enl utsago mycket likt Jeff Rowland (Har dock inte själv jämfört ) .
Har ju inte dess eleganta utförande förståss..
Tycker steget gör vad det skall dvs inget område sticker ut (enl mig)
Men jag (under stark påverkan) funderar på att få ner omfånget av apparater(4=1) och spanar lite på någon integrerad...... Accuphase-pjäs........kanske?.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/24 :  21:56:52  Show Profile Send mayro a Private Message
kom hit så jämför vi dom.. Jag har rowland...skulle vara stenkul...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/05/24 :  22:47:54  Show Profile Send mabron a Private Message
Tja det ska jag försöka planera in (med dig ), skulle kanske raggat upp en Accuphase också?
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/24 :  23:05:43  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Många som vill lyssna på dina prylar mayro. Om det så är denvern eller resten av ditt system.

Kanske dax att ha en mayro träff? =) Sist var det väl mer en denver-träff..

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/25 :  00:03:53  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Tja det ska jag försöka planera in (med dig ), skulle kanske raggat upp en Accuphase också?



uch.. då upptäcker man ju kanske hur bra dessa accuphase är ju...

Och det vill man ju inte ju.... (Skojar bara...tror jag)

ja för sjutton.. ta med Muse o kom bara... Skulle vara kanonskoj att höra den nyare muse 160....

Ja Denvern ja...hmm.. Den spelar ju i ett system. Vilket gör att man hör ju systemet med den som källa.. Men redan på träffen stog det nog rätt klart att dessa "sjuka" spelare inte gjorde bort sig på något sätt...tvärt om...

Träff här betyder ju jag måste städa bordet igen ju...Min fru blir överlycklig igen då ju...


(vi kan bytlåna steg en vecka eller nåt får du prova en rowland...)

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/25 00:05:43
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2005/05/27 :  01:55:50  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Tjenare,

Den nya Muse förstärkaren heter 200 och kan utrustas med analog eller digitala input moduler så den blir en integrerad förstärkare som en option.


Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000