HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Aktiv delning på Kappa 8
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lumor
Starting Member

25 Posts

Posted - 2002/10/16 :  12:49:41  Show Profile Send Lumor a Private Message
Hejsan "Hifigurus"

Jag har ett par Infinity Kappa 8 som jag funderar på att dela aktivt.
För endamålet har jag Sented EC-9 som jag har haft liggande i många år plus ett antal (3st) små Yamaha slutsteg på 2x50W vid 4 Ohm.Är det någon ide att pröva aktivt eller är det bara "en massa jobb i onödan" och har jag rätt grejer för ändamålet(Om ej vad bör jag skaffa mej)?
Jag hade tänkt att köra basarna med ett större slutsteg och använda Yamahastegen till diskant,mellan och högbas.
Mvh Lumor

"Jag har funnit världens billigaste ljud uppgradering; Örontops"

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/16 :  12:54:20  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
varför inte bara bi-ampa?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Lumor
Starting Member

25 Posts

Posted - 2002/10/16 :  13:01:52  Show Profile Send Lumor a Private Message
Jovisst men eftersom jag har det mesta liggande så är det frestande att pröva, eller?

"Jag har funnit världens billigaste ljud uppgradering; Örontops"
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/10/16 :  13:09:28  Show Profile Send norman a Private Message
Det som blir krångligt är ju att du i princip måste konstruera ett nytt delningsfilter (aktivt) för det är nog inte så stor sannolikhet att det funkar att bara dela rakt av med standardfilter (det kan kanske gå dock..), du måste alltså kompensera för elementens kurvor och för baffeln m.m.

Men måste också säga att det ju är väldigt kul att prova olika saker så det är ju bara att testa och så länge du sparar originalfiltrena så kan du ju alltid koppla tillbaka dom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000